fallback

Пандемията нe попречи на Subaru да реализира силен ръст на печалбата

Японският концерн повиши прогнозата си за печалбата, продажбите и приходите за текущата фискална година

16:03 | 04.11.20 г.

Печалбата на японския автомобилен концерн Subaru нараства 17 пъти през третото тримесечие на годишна база, отчитайки възстановяването на финансовото състояние на най-малката от ключовите автомобилни компании от островната страна след поредицата сервизни акции и спирания на производството, става ясно от отчета на дружеството, публикуван на неговия сайт.

Впечатляващото нарастване на печалбата се случва дори когато продажбите на Subaru се свиват на фона на пандемията от коронавирус, като концернът сигнализира за постепенно възстановяване от блокадите.

Отразявайки по-оптимистичните условия, производителят повиши прогнозата си за печалбата, продажбите и приходите за текущата фискална година, приключваща в края на март 2021 г., съобщава Automotive News Europe.

През второто тримесечие, приключило в края на септември, оперативната печалба на Subaru нараства до 43,6 млрд. йени (412,9 млн. долара) от 2,6 млрд. йени преди година. 

Концернът отчете и 17-кратно увеличение на нетната печалба до 31,4 млрд. йени (297,3 млн. долара) през разглеждания период.

Приходите се свиват с 1,4% до 761 млрд. йени (7,21 млрд. долара), тъй като продажбите в световен мащаб се понижават с 4,6% до 230 300 превозни средства.

След като концернът се сблъска с множество сервизни и производствени проблеми през изминалата фискална година, пандемията допълнително помрачи неговото финансово състояние, свивайки търсенето в глобален мащаб.

В САЩ, най-важния пазар за Subaru, продажбите на концерна се свиват с 8,8% до 169 446 превозни средства, макар през септември продажбите да нарастват с 2 на сто. През октомври производителят отчете рекордно нарастване на продажбите – с 11%, подчертавайки постепенното възстановяване на пазара.

„Наблюдаваме по-бързо от очакваното възстановяване в Северна Америка“, посочва Томоми Накамура, главен изпълнителен директор на Subaru.

Той изтъква, че през април компанията се е сблъскала с недостиг в инвентара, като постепенно запасите се възстановяват.

„Все още внимателно разработваме прогноза за тримесечието от януари до март“, посочва Накамура, като добавя: „Все още не сме оптимисти.“

Subaru заяви, че сега очаква да продаде 910 600 автомобила по целия свят през текущата фискална година, завършваща на 31 март 2021 г., в сравнение с по-ранната прогноза за продажби от 900 000 броя. Тази цел представлява спад от 12% спрямо предходната година, когато Subaru продаде 1,03 милиона автомобила в световен мащаб.

Очаква се оперативната печалба на дружеството за цялата година да се свие с 48% до 110 млрд. йени (1,04 милиарда долара. Приходите и нетната печалба също се очаква да спаднат спрямо предходната фискална година, но не с толкова, колкото се прогнозираше по-рано.

Продажбите в Китай се възстановяват през второто тримесечие, като нарастват с 42% до 7000 автомобила.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:38 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още