Добре известно е, че Илон Мъск отхвърля мерките срещу пандемията на коронавируса. Но на „Деня на батерията“ на Tesla тези мерки му предоставиха доста хубава гледка. Производителят на електрически автомобили беше поканил някои акционери на своето общо събрание и последващо представяне на най-новата си технология за батерии на паркинга на централата на компанията в Пало Алто. Тъй като посетителите трябваше да се държат на отстояние, Мъск гледаше от сцената си към паркинг, пълен с коли Tesla. “Като на автокино на Tesla”, каза щастливо Мъск, “но малко трудно за четене в пространството”.
Но това рядко е трудно за Мъск, той знае с голяма точност какво обичат да чуват феновете му: "Кривата на разходите за батериите не се огъва достатъчно много", каза Мъск под аплодисментите. „Електрическите автомобили все още не са достъпни за всички“. Чрез подобряване на акумулаторните клетки, използвайки други суровини и производствени процеси, Tesla ще може да намали разходите за киловатчас в батерията с 56 процента за няколко години - с по-добри резултати.
Пробегът на електрически автомобил с нова батерия ще се увеличи с 54 процента. Tesla обаче пази в тайна базата, от която изчислява намаленията. В индустрията се приема, че ценовият праг трябва да падне под 100 долара за KW/h, така че електрическите автомобили да са толкова евтини, колкото тези с двигателите с вътрешно горене.
Не се споменава нищо и за изключително дълготрайната „батерия за милион мили“, която Tesla ще разработи заедно с китайския си партньор CATL. За първи път Tesla иска сама да произвежда батерии, също и в гигафабриката в Берлин, която в момента се изгражда. През 2022 г., когато новата технология трябва да влезе в серийно производство, Мъск очаква 100 гигаватчаса мощност - приблизително два пъти повече, отколкото Tesla произвежда с Panasonic в първата гигафабрика в Невада.
До 2030 г. собственото производство на батерии на Tesla ще се увеличи до три тераватчаса, въпреки че компанията ще продължи да работи със своите предишни партньори като Panasonic или CATL в Китай.
Винаги трябва да прилагате с повишено внимание бележка под линия при продуктовите събития на Tesla: Нито една от разпространените цифри не е проверена независимо и прогнозите на Мъск невинаги са точни. На „Деня на автономията“ на Tesla преди почти година предприемачът обеща самоуправляващи се коли за 2020 г., които собствениците им могат да отдават под наем като автономни роботизирани таксита. Годината почти премина, а не сме чули нищо ново за тях.
Вместо това Мъск се оплака в кратко отклонение, че Tesla трябва да пренапише цялата кодова база на своя автопилот, за да постигне напредък в помощта за водача - напомняне, че не всяко от обещанията на Мъск ще се сбъдне, особено не по времето, за което е било обещано.
Но преднината на Tesla в технологията за батериите едва ли се оспорва: Мъск и Дрю Балино, директор по задвижване и енергия, изброиха подробно подобренията, които се очаква значително да подобрят производителността и цената на моделите на Tesla от 2022 г. нататък. Някои, като новият дизайн на батерията, бяха очаквани, а други - не.
преди 4 години и кат си говорим за луксозни коли, щот Теслата е High End Class уж я да видиме тука кво стаа .... 2020 Mansory Lamborghini Urus VENATUShttps://***.youtube.com/watch?v=hyKejTpfjwgНе мога си обясня още що тия най-луксозните карети ги праят още с бензин ?!? Те не гледат ли Мъска кво прай и как сваля цените и всичките му алабалистики там ?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години а кат глеам и ламята спаска кво прай, тва Мъсков също не го умее ми се струва .... таз с тунинга и всичките и салтанати струват колкот наcранaтa Модел S т.е. малко над 100вка хилки евра. Аз не виждам никва база за сравнение ама никва между Секирата и Алдито .... :))PREMIERE! 2020 AUDI RS6-R AVANT 740HP/920NM BEASThttps://***.youtube.com/watch?v=FaYPx3yzWlw отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години вчера мойта кола я заредих за под 2 мин. и дадох 15 евра за пробег 310км. Това Мъск може ли го с неговата Секира ?? Мислим ньет щот с мойта нафталинка за 45 евра изминаам 930 километра пълен резервоар със заряд 5 мин., а тва Теслите съвсем не го могат ама съвсем .... имат ош мноо ляб да ядат ми се струа ама мноо. А кат се скапе батерийката ко прайми, къде ги фърлями, колко струа новата батерийка ? май колко цената на колата .... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Точно.Към момента капацитета на Тесла батериите е към 260 wh/kg. С подобренията ще минат над 300. Това беше заложено в спецификациите на Максуел преди придобоването. Потенциала е по-висок и във времето ще стигнат 400-500, но това не е толкова съществено в момента. Най-голямото постижение е опростяването на процесите, ускоряването на производството и редуцирането на цената. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Благодаря, увеличават мощността като увеличават обема на оттелната клетка, но намалят броя на клетките, което спестява средства. 5-6 кратните сравнения се отнасят за отделните клетки, а не за батерита като цяло. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Пускай CVто. Ако имаш реално решение ще те вземат :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години И аз не съм инженер но се опитвам логически да си обясня нещата. В случай че е казано това което пишете, по-големия капацитет ще се изразходва за по-голямата мощност. Така ще се постигне по- бързо ускорение и по-висока максимална скорост и динамика. Остават 16%, а при разумно каране вероятно и повече за пробега. С колко литра бензин ще стигнета от Бургас до София с малолитражка? А с бавапец седма? Но дано да е лапсус, защото е излишен лукс в момента. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Battery pack включва голям брой батерийни клетки (отделни батерии). Това което правят е увеличение на размера на отделната батерийна клета, с което постигат 16% по-голям пробег. С други думи, вместо да слагат 4000 отделни клетки ще слагат 6-7 пъти по-малко в пакета. Големият пробив не е в драстичното увеличение на капацитета (кв/кг), а намалението на разходите за производство, опростяването на процесите и възможността да произвеждат десетки пъти повече батерии. Ако в момента цената на кв е над 120-150$според общоприетото мнение то с новите подобрения би трябвало да падне с над 50% или под 100$, което слага край на ценовото предимство на ДВГ автомобилите. В икономическо изражение ще произвеждат десетки пъти повече батерии (автомобили и системи за съхранение на енергия) на много по-ниска цена. Към момента двата ограничаващи фактора за масово навлизане на електромобилите са цената за производство и наличността на батерии! Тесла решават и двата проблема като целта е да ускорят транзита от фосилни горива към електрическа енергия. Ако се запази настоящият темп на растеж на компанията от 40-50% годишно нищо чудно Тесла да се превърне в най-големия производител на автомобили в света и да постигнат целта от 15-20 милиона годишно. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години В такъв случай, може би, ще намалят големината на батериите.Иначе не си обяснявам, как ще се увеличи пробега само с 16%, при положение, че новите батерии ще са с 5 пъти по-голям капацитет и 6 пъти повече мощност. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Мъск говореше много неразбираемо понякога, както и хората му. Цялото събитие продължи 3 часа. Ето от английски какво са разбрали колегите: will give the companys EV batteries five times more energy capacity, make them six times more powerful, and enable a 16 percent range increase for Teslas vehicles. T отговор Сигнализирай за неуместен коментар