Добре известно е, че Илон Мъск отхвърля мерките срещу пандемията на коронавируса. Но на „Деня на батерията“ на Tesla тези мерки му предоставиха доста хубава гледка. Производителят на електрически автомобили беше поканил някои акционери на своето общо събрание и последващо представяне на най-новата си технология за батерии на паркинга на централата на компанията в Пало Алто. Тъй като посетителите трябваше да се държат на отстояние, Мъск гледаше от сцената си към паркинг, пълен с коли Tesla. “Като на автокино на Tesla”, каза щастливо Мъск, “но малко трудно за четене в пространството”.
Но това рядко е трудно за Мъск, той знае с голяма точност какво обичат да чуват феновете му: "Кривата на разходите за батериите не се огъва достатъчно много", каза Мъск под аплодисментите. „Електрическите автомобили все още не са достъпни за всички“. Чрез подобряване на акумулаторните клетки, използвайки други суровини и производствени процеси, Tesla ще може да намали разходите за киловатчас в батерията с 56 процента за няколко години - с по-добри резултати.
Пробегът на електрически автомобил с нова батерия ще се увеличи с 54 процента. Tesla обаче пази в тайна базата, от която изчислява намаленията. В индустрията се приема, че ценовият праг трябва да падне под 100 долара за KW/h, така че електрическите автомобили да са толкова евтини, колкото тези с двигателите с вътрешно горене.
Не се споменава нищо и за изключително дълготрайната „батерия за милион мили“, която Tesla ще разработи заедно с китайския си партньор CATL. За първи път Tesla иска сама да произвежда батерии, също и в гигафабриката в Берлин, която в момента се изгражда. През 2022 г., когато новата технология трябва да влезе в серийно производство, Мъск очаква 100 гигаватчаса мощност - приблизително два пъти повече, отколкото Tesla произвежда с Panasonic в първата гигафабрика в Невада.
До 2030 г. собственото производство на батерии на Tesla ще се увеличи до три тераватчаса, въпреки че компанията ще продължи да работи със своите предишни партньори като Panasonic или CATL в Китай.
Винаги трябва да прилагате с повишено внимание бележка под линия при продуктовите събития на Tesla: Нито една от разпространените цифри не е проверена независимо и прогнозите на Мъск невинаги са точни. На „Деня на автономията“ на Tesla преди почти година предприемачът обеща самоуправляващи се коли за 2020 г., които собствениците им могат да отдават под наем като автономни роботизирани таксита. Годината почти премина, а не сме чули нищо ново за тях.
Вместо това Мъск се оплака в кратко отклонение, че Tesla трябва да пренапише цялата кодова база на своя автопилот, за да постигне напредък в помощта за водача - напомняне, че не всяко от обещанията на Мъск ще се сбъдне, особено не по времето, за което е било обещано.
Но преднината на Tesla в технологията за батериите едва ли се оспорва: Мъск и Дрю Балино, директор по задвижване и енергия, изброиха подробно подобренията, които се очаква значително да подобрят производителността и цената на моделите на Tesla от 2022 г. нататък. Някои, като новият дизайн на батерията, бяха очаквани, а други - не.
преди 4 години Ако не си разбрал дизела постепенно ще го забраняват в западна европа. Така че Германския капитал вече се опитва да се преориентира. Колко успешно, предстои да видим отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години той Бойчото много добре си го е превел, то за тва на Мъсковия му лети акцията щот говори глупости на килотон и балъците верват, ама всичко си остава в бъдеще неизяснено време "will give, will increase, will туй will онуй" и накрая боц получават моркоф с два картова и тва не е от вчера и оня ден а от години от как ги гледам че зеленеят тука .... Нито в Геййропата се е задръстило от електрокари нит в Сашево, а там па тия коли съвсем немат бъдеще с тия разстояния .... бая will ше треа се случи .... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години ти като умен нечовек, как не можа да се сетиш да идеш до мола пеша ? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Страхотно подобрение. Ще ходим до мола за две секунди. Човешката простотия няма граници :)Задвижващата система произвежда 1100 конски сили, постига максимална скорост от 320 километра в час и може да ускори за по-малко от две секунди от 0 до 96 км/ч за по-малко от 2 секунди, уверява Мъск. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Електричките са бъдещето и алабалистиките безкрай, ми не не са бъдещето с тия батерийки .... нещо друго ще да е като гориво или технология, а съществените неща са Камионите, Самолетите и Танкерите аз там съвсем батерий никъде не видях нито Мъска нещо да мое да напрай там ... така че мого ви мола да престанете с ветровете в главонигите .... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години ама аз вас ви чакам с ваще електрички еле па Зелевия найш от коги ?!? от 10години вече как коментирате и анализирате тука .. ТИ Електричка имаш ли или останалите *** в дискусията ?! МИ НЕ НЯМАТЕ !!! Айде като си купите такова нещо и пак да ми се обадите ок ?!? ..... :)) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години посочи някъде бензинка разход на магистрала 3.6 - 4.6/100 от 120 коня да я видиме каква е, посочи я и после ше продължаваш с тъпотиите .... Жокер ми не требе щот Хибрида е само за града излезе ли на магистрала и се почва с 8/9/100 което вече е ПЪТИ по НЕЕкологично от дизела шот CO2 емисиите са повечко ... Електрокара го изкарвах от класацията щот там над 200 км немеме той не може да измине повече Теслата преко сили 500км с цена 120 хил. евра ... :)) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Представям си как някога друг гениален мислител на своето време, като теб е ръсел същите бисери относно колите на Хенри Форд: "Аз на коня ми, като му дадох сега един чувал зоб стигнах до съседното село без да ми трябва гладък път и много по-бързо от автомомбил с ДВГ. Бензиностанции няма никъде, пък зоб мога да взема от всеки хан" и прочее късогледи недомислици. Светът се променя и ако мислиш, че ще остане вовеки с технология появила се преди 140 години трябва да си доста ***. С технологичното развитие за последните 30 години посоката е ясна и само да ти подскажа - не е твоята. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години ммм пълни глупости ..... :)) тва че ТИ си мислиш така не значи че Бизнеса и Германския капитал мисли така щот Дизела специално е в пъти по евтин от бензина за Електрокарите съвсем там няма смисъл и да се споменава въобще ....------------------------------------Луксозните карети правят бензинки щот не могат да правят елетрички и не им излизат сметките, че ще са на загуба. До няколко годинки са извън играта чрез сливания, фалити или преориентация към елетричките. ----------------------------------------------------------а тва просто го разкажи на ученичките в 6 клас не знам дали и те щи повярват .... :)) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Нафталинките още 5-6 години и след това бензинка или електричка. За 310 км с електричката на Мъск 5-6лв за електричество.Луксозните карети правят бензинки щот не могат да правят елетрички и не им излизат сметките, че ще са на загуба. До няколко годинки са извън играта чрез сливания, фалити или преориентация към елетричките. Еволюция, какво да се прави. отговор Сигнализирай за неуместен коментар