Пандемията от Covid-19 се оказа пагубна за бизнеса, особено за автомобилния сектор, в Индия. За първи път автомобилната индустрия не отчете никаква бизнес дейност през април, като данните не са твърде обнадеждаващи и през май.
Ситуацията обаче започва да се променя през юни, тъй като Индия започна постепенно да облекчава ограниченията и бизнесът бавно се върна към възстановяване. Въпреки че през последните два месеца по-голяма част от местния автомобилен сектор отбеляза значително възраждане, същото не може да се каже и за производителите на луксозни автомобили, съобщава Rushlane.
Производителите на премиум автомобили все още се сблъскват с трудности при привличането на клиенти, които да са готови да похарчат значителна сума пари, за да притежават луксозен модел. Очевидно е, че икономическият растеж е засегнал обществото като цяло. Въпреки че автомобилната индустрия вече се бореше със спада още преди блокировките, пандемията внесе допълнителен стрес на пазара.
Повечето производители на луксозни автомобили отчитат спадове при продажбите през юли. Спрямо юли 2019 г. общите продажби достигат 933 автомобила спрямо 4 044 бройки, регистрирани през същия месец на предходната година.
Данните не са твърде обнадеждаващи за двата най-силни играча в този сегмент – Mercedes-Benz и BMW. Докато първата компания отчита спад от 49,11%, баварският концерн записва понижение от 62,34 на сто. Никой не очаква данните да се подобрят значително и през следващия месец.
Германският бранд Audi успя да продаде едва 79 автомобила през юли в Индия в сравнение с 2174 броя през същия месец преди година.
Подобно е положението и при британския Jaguar Land Rover (JLR), който е продал 76 автомобила спрямо 229 през юли 2019 г.
Доставките на Porsche, Lamborghini, Bentley, Ferrari и Rolls Royce остават близо до нивата отпреди година. Porsche е продала 7 бройки, Lamborghini - 4, Ferrari, Bentley и Rolls Royce - по 1 бройка.