Възстановяването на световния автомобилен пазар предоставя попътен вятър на най-големия концерн в индустрията по пазарен дял - Volkswagen Group. Продажбите на базираната във Волфсбург група през юли почти достигат нивата за месеца от предходната година - 885 700 автомобила са били доставени през въпросния месец, което е с 0,2% по-малко от същия месец на 2019 г., информира Handelsblatt, цитирайки данните на VW.
Компанията успя да преодолее разликата в месечните продажби от началото на коронакризата в Европа до лятото.
В някои региони по света VW вече дори успява да надмине продажбите от преди година. На първо място е Китай, най-големият автомобилен пазар в света, където германският концерн отчита ръст на продажбите с почти 5 на сто до близо 330 хил. превозни средства. Азиатската страна е най-важният пазар за компанията, съставлявайки 40% от глобалните продажби на VW.
Производителят отчита ръст на продажбите и в Източна Европа (72,%), както и в Африка (19,6 на сто). Повишения компанията отчита и в останалата част на Азия – с 6,4%, докато в Северна и Южна Америка VW отбелязва спад съответно с 16% и 15,4 на сто, главно заради щетите, които продължава да нанася пандемията върху търсенето там.
VW Group се представя сравнително добре в Западна Европа, към който регион влиза и германският пазар. Тук концернът е продал 321 700 автомобила, отбелязвайки 1,9-процентен спад на годишна база. В разгара на кризата през април спадът на VW беше достигнал почти 77%.
Производителят очаква използването на капацитета на производствените мощности да се нормализира до няколко седмици. В понеделник производството в Германия ще се рестартира в някои места след 3-месечна пауза.
Александър Зайц, финансов директор на бранда VW, вече обяви, че заводите ще стартират на 100% от капацитета си след ваканцията в Европа. Заради пандемията концернът беше принуден да работи на половин обороти, свивайки производството и смените.
Към момента акциите на компанията в DAX се търгуват със спад в стойността от 0,66%.
Марките Porsche и Skoda също отчитат ръстове.
Сред брандовете под чадъра на групата Porsche отчита най-силно възстановяване на продажбите. Дъщерното дружество е продали 27 200 автомобила на своите клиенти през юли, което представлява ръст от 17,8% на годишна база. За периода януари-юли компанията отчита спад от 7,9% спрямо предходната година.
Skoda е друг бранд в рамките на VW, който се нарежда на второ място при продажбите през юли. Компанията отбелязва 5,6-процентен ръст при доставките, докато Audi може да се похвали с ръст от 3,8 на сто.
И все пак основната марка VW продължава да води по отношение на продажбите, като делът ѝ отговаря на повече от половината от общия обем доставки. Близо 484 000 автомобила VW са били продадени през юли в глобален план. Това е с 1,1% по-малко спрямо юли 2019 г., като все пак бележи рязко възстановяване спрямо спада през април в размер на почти 40 на сто.
И все пак не всички брандове в групата отчитат оптимистични данни при продажбите. Испанската марка Seat регистрира спад от 13% на годишна база, докато данните при Scania са помрачени от понижение в размер на 28%.
През първите шест месеца на годината продажбите на цялата група отбелязват 27-процентен спад на годишна база, като към юли VW все още изостава с 23% спрямо предходната година.