Всеки, който попита дилър на Volkswagen за електрическия модел ID.3 в наши дни, ще се срещне с неразбиране. „Ще се ослушам - не знам за коя кола точно питате“, цитира репортер на Spiegel служители в автокъща в Шлезвиг-Холщайн. „Искате употребявана кола или нова кола?“, пита служител в Хамбург, въпреки че колата, с която VW таи надежди за възход, е планирана за пазарен старт от това лято. „Проверете през юни“, казва продавач, който знае какво прави, но изглежда разочарован.
VW има проблеми с доставките и на други електрически модели. „Ако поръчате e-Up сега, ще го получите в края на годината“, обяснява дилърът на VW Волф Варнке от Тармщед (Долна Саксония), когато го питате за малката кола с електрическо задвижване. E-Golf дори е разпродаден за 2020 г., потвърждава говорител на VW.
Така че не опасенията за твърде дълга доставка или твърде високата цена отблъскват заинтересованите купувачи. „В момента има твърде малко електрически автомобили", казва Варнке.
Проблемът засяга големи части от индустрията. Според онлайн портала Meinauto.de отнема 32 седмици, за да могат купувачите да получат специално конфигуриран Smart EQ forfour спрямо 26 седмици за Opel Corsa-e. Положението е подобно за производителите от чужбина. Клиентите чакат 38 седмици за Kia e-Niro, според онлайн портала, 30 и 20 седмици за Nissan Leaf и Renault Zoe. Според Meinauto.de най-бързият начин да си купите електрическа кола в Германия е да се сдобиете с BMW i3 - средно след 14 седмици/
Електрически коли? Провал! По времето, когато страната обсъжда въвеждането на субсидии за покупка на нови автомобили като изход от свързаната с коронавируса икономическата криза, автомобилната индустрия трудно може да достави е-коли. Топ мениджърите, които подцениха тенденцията към чисти автомобили, са виновни за провала. Към това следва да добавим политиците, които под натиска на индустрията приеха закони, които всъщност забавят електрическите автомобили, коментира и Wirtschaftswoche.
При това премия за покупка в размер на до 11 000 евро за електрически автомобил, както предложиха Бавария, Баден-Вюртемберг и Долна Саксония, може да помогне на технологията да осъществи пробив - на теория. Това би имало много предимства: купувачите на електрически автомобили осигуряват работни места с бъдеще, намаляват емисиите въглероден диоксид, повишава се качеството на въздуха.
Ето защо много експерти препоръчват да се въведе бонус за покупка специално за екологично чисти автомобили. „Ако се стигне до нови субсидии, само особено щадящи климата превозни средства, като електрическите автомобили, следва да получат финансиране", казва председателят на Борда на директорите на Федерацията на германските потребителски центрове Клаус Мюлер. Икономистът Моника Шницер също посочи финансирането на покупката на електрически автомобили като смислено решение.
То обаче вероятно ще се провали – липсват предложения. Години наред производителите смятаха за ненужно да строят фабрики за електрически автомобили. Вместо това те инвестираха в нови модели SUV с вредни за околната среда горивни мотори, а законодателят не обръщаше внимание на това.
Междувременно американският пионер на пазара Tesla създаде няколко големи производствени завода. Калифорнийците евентуално биха могли да бъдат единственият производител, който да доставя достатъчно електрически автомобили, ако допълнителна премия за покупката им стимулира търсенето. За своя Model 3 наскоро те даваха срок за доставка от около дванадесет седмици. В допълнение, компанията често изпраща хиляди автомобили до държави, където държавата субсидира особено много електрическите автомобили.
Иначе дизеловите и бензиновите превозни средства биха се възползвали най-много от подобна премия. Засега за автомобилите с тази технология се обмисля премия от 3000 евро, припомня Spiegel.
Дилърът на VW Варне определя, че автомобилистите проявяват все по-голям интерес към електрическите автомобили. „През първото тримесечие 40,5 процента от продадените ни превозни средства бяха електрически автомобили“, казва той. „Електрическите автомобили вече не са нишов продукт. Пазарният им дял е по-висок от всякога“, допълва той. Почти всеки десети нов автомобил в Германия е с батерия или с хибридно задвижване.
преди 4 години Държава, субсидии, субсидии държава и чакане като през соца за Москвич, ама мънинко по-скъп. Добре дошли в новата "зелена" реалност. Иначе вече има доста по темата, колко е еко електромодата, какви чисти субстанции има в батерията и. И разбира се колко ще е въглеродния и отпечатък, когато вечер, когато ВЕИтата спят я тъпчете от мрежата с ток от фосили. ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар