IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Как германските автоконцерни се провалиха с електрификацията

Причудливите закони на ЕС в областта на околната среда не позволяват налагането на електрическите автомобили в региона

13:43 | 18.05.20 г. 11
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: Prashanth Vishwanathan/Bloomberg</em></p>

Снимка: Prashanth Vishwanathan/Bloomberg

Всеки, който попита дилър на Volkswagen за електрическия модел ID.3 в наши дни, ще се срещне с неразбиране. „Ще се ослушам - не знам за коя кола точно питате“, цитира репортер на Spiegel служители в автокъща в Шлезвиг-Холщайн. „Искате употребявана кола или нова кола?“, пита служител в Хамбург, въпреки че колата, с която VW таи надежди за възход, е планирана за пазарен старт от това лято. „Проверете през юни“, казва продавач, който знае какво прави, но изглежда разочарован.

VW има проблеми с доставките и на други електрически модели. „Ако поръчате e-Up сега, ще го получите в края на годината“, обяснява дилърът на VW Волф Варнке от Тармщед (Долна Саксония), когато го питате за малката кола с електрическо задвижване. E-Golf дори е разпродаден за 2020 г., потвърждава говорител на VW.

Така че не опасенията за твърде дълга доставка или твърде високата цена отблъскват заинтересованите купувачи. „В момента има твърде малко електрически автомобили", казва Варнке.

Проблемът засяга големи части от индустрията. Според онлайн портала Meinauto.de отнема 32 седмици, за да могат купувачите да получат специално конфигуриран Smart EQ forfour спрямо 26 седмици за Opel Corsa-e. Положението е подобно за производителите от чужбина. Клиентите чакат 38 седмици за Kia e-Niro, според онлайн портала, 30 и 20 седмици за Nissan Leaf и Renault Zoe. Според Meinauto.de най-бързият начин да си купите електрическа кола в Германия е да се сдобиете с BMW i3 - средно след 14 седмици/

Електрически коли? Провал! По времето, когато страната обсъжда въвеждането на субсидии за покупка на нови автомобили като изход от свързаната с коронавируса икономическата криза, автомобилната индустрия трудно може да достави е-коли. Топ мениджърите, които подцениха тенденцията към чисти автомобили, са виновни за провала. Към това следва да добавим политиците, които под натиска на индустрията приеха закони, които всъщност забавят електрическите автомобили, коментира и Wirtschaftswoche.

При това премия за покупка в размер на до 11 000 евро за електрически автомобил, както предложиха Бавария, Баден-Вюртемберг и Долна Саксония, може да помогне на технологията да осъществи пробив - на теория. Това би имало много предимства: купувачите на електрически автомобили осигуряват работни места с бъдеще, намаляват емисиите въглероден диоксид, повишава се качеството на въздуха.

Ето защо много експерти препоръчват да се въведе бонус за покупка специално за екологично чисти автомобили. „Ако се стигне до нови субсидии, само особено щадящи климата превозни средства, като електрическите автомобили, следва да получат финансиране", казва председателят на Борда на директорите на Федерацията на германските потребителски центрове Клаус Мюлер. Икономистът Моника Шницер също посочи финансирането на покупката на електрически автомобили като смислено решение.

То обаче вероятно ще се провали – липсват предложения. Години наред производителите смятаха за ненужно да строят фабрики за електрически автомобили. Вместо това те инвестираха в нови модели SUV с вредни за околната среда горивни мотори, а законодателят не обръщаше внимание на това.

Междувременно американският пионер на пазара Tesla създаде няколко големи производствени завода. Калифорнийците евентуално биха могли да бъдат единственият производител, който да доставя достатъчно електрически автомобили, ако допълнителна премия за покупката им стимулира търсенето. За своя Model 3 наскоро те даваха срок за доставка от около дванадесет седмици. В допълнение, компанията често изпраща хиляди автомобили до държави, където държавата субсидира особено много електрическите автомобили.

Иначе дизеловите и бензиновите превозни средства биха се възползвали най-много от подобна премия. Засега за автомобилите с тази технология се обмисля премия от 3000 евро, припомня Spiegel.

Дилърът на VW Варне определя, че автомобилистите проявяват все по-голям интерес към електрическите автомобили. „През първото тримесечие 40,5 процента от продадените ни превозни средства бяха електрически автомобили“, казва той. „Електрическите автомобили вече не са нишов продукт. Пазарният им дял е по-висок от всякога“, допълва той. Почти всеки десети нов автомобил в Германия е с батерия или с хибридно задвижване.

Последна актуализация: 02:40 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

11
rate up comment 1 rate down comment 0
Boicho Popov
преди 4 години
Abgehаеngt се има предвид "Изостанал" в случая. Откачен до тогава степен, че е на години назад
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 0 rate down comment 0
Boicho Popov
преди 4 години
Между другото, оригиналното заглавие на колегите от Шпигел беше "Германската автомобилна индустрия и нейното е-фиаско"
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 0 rate down comment 0
Boicho Popov
преди 4 години
Abgehаеngt Е СЕГАШното оригинално заглавие. И подзаглавиетоDeutsche Autohersteller haben massive Lieferschwierigkeiten bei Elektroautos, am nachdr
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
7
rate up comment 1 rate down comment 0
vzhekoff
преди 4 години
И за да не се измъчваш, ясно е, че ти си написал глупавото заглавие, което напълно потвърждава тезата ми, че Бойчо от България е измислил, че "Германските автокоцерни се провалиха с електрификацията". Провалили се, ама друг път !
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 1 rate down comment 0
vzhekoff
преди 4 години
https://***.spiegel.de/***/kaufpraemie-fuer-e-autos-eine-foerderung-fuer-autos-die-es-nicht-gibt-a-6d29f2e8-bd5f-4b56-9992-c3a11066d299AbgehаеngtDeutsche Autohersteller haben massive Lieferschwierigkeiten bei Elektroautos, am nachdruecklichsten blamiert sich VW. Eine Kaufpraemie duerfte vor allem den Absatz von Verbrennern foerdern - und den US-Konkurrenten Tesla.Превеждам:"Разкачени" (има се предвид - когато неще се откача от теглича или за вагон от влака)Немските автопроизводители имат големи проблеми при доставките на ел. автомобили, най-лошо се представя Фолксваген. Една премия (отстъпка от цената) би трябвало да подкрепи преди всичко продажбите спрямо автомобилите с ДВГ, но също и срещу американския конкурент Тесла.Къде в това заглавие срещаме заключението/думичката "провал"?Къде го има и в статиите на Wirtschaftswoche ? Може ли връзка, да видим къде точно немски журналист е написал на немски език "Германските автоконцерни се провалиха с електрификацията" ??? Чакаме...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 0 rate down comment 0
vzhekoff
преди 4 години
Даже сте ми затрили превода, браво !Ето немсклото заглавие още веднъж:Abgeh
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 0 rate down comment 0
vzhekoff
преди 4 години
Да прочетем заедно:Статията на Spiegel, която се цитира в началото е тук:https://***.spiegel.de/***/kaufpraemie-fuer-e-autos-eine-foerderung-fuer-autos-die-es-nicht-gibt-a-6d29f2e8-bd5f-4b56-9992-c3a11066d299Заглавието и подзаглавието са:Abgeh
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 9 rate down comment 0
Boicho Popov
преди 4 години
Ако беше прочел материала след заглавието, щеше да разбереш, че това е анализ на Spiegel и Wirtschaftswoche, компилиран и преведен от Бойчо от България. Ама Spiegel и Wirtschaftswoche може би не са надеждни източници, нали така
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 6 rate down comment 4
vzhekoff
преди 4 години
Винаги съм подозирал, че германските прозиводители не ги разбират нещата. Трябваше Бойчо от България да им го каже, че са се провалили ! Ни повече, ни по-малко ! Така де...Гледам след Путин главният враг все повече става Германия.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още