IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Как германските автоконцерни се провалиха с електрификацията

Причудливите закони на ЕС в областта на околната среда не позволяват налагането на електрическите автомобили в региона

13:43 | 18.05.20 г. 11
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: Prashanth Vishwanathan/Bloomberg</em></p>

Снимка: Prashanth Vishwanathan/Bloomberg

А електричките стават все по-добри и по-евтини. Пробегът на e-Up се удвои почти до 260 километра при последната смяна на модела, цената е спаднала до 22 000 евро. Благодарение на настоящата премия за покупка на електрически автомобили от 6000 евро автомобилите с батерии биха могли да бъдат в крак с общите разходи за традиционните коли, казва Варнке. Производителите обаче подцениха нарастващото търсене.

В същото време причудливите закони на ЕС в областта на околната среда не позволяват налагането на електрическите автомобили. Германското правителство и автомобилната индустрия изиграха основна роля в това. Официално тези закони трябва да направят чистите превозни средства готови за пазара - всъщност те създават стимул за изграждането на едва няколко електрически автомобила.

Механизмът работи така: през 2021 г. производителите ще трябва да намалят вредните емисии на автомобилите, които продават, до средно 95 грама на километър, в противен случай ще има високи глоби. Всеки продаден електромобил всъщност им помага. Включва се в изчислението с нула грама и дори се оценява няколко пъти.

Компаниите обаче трябва да внимават да не продават твърде много електрически автомобили. Тъй като действително достигнатата стойност на въглеродния диоксид през 2021 г. се използва като основа за изчисляване на целите, които трябва да бъдат постигнати след това. През 2030 г. те ще бъдат с 37,5 процента под стойността от 2021 г. Всеки, който може точно да постигне предписаните 95 грама, трябва да достигне 59 грама девет години по-късно. От друга страна, ако продавате много електрически автомобили през следващата година и постигнете 85 грама, ще получите цел от 53 грама за 2030 г.

„Производителите се опитват да постигнат точната граница на CO2 и по друг начин да реализират възможно най-голяма печалба с продажбите на SUV“, казва Юлия Полисканова от екологичната организация „Транспорт и околна среда“.

Това е контрапродуктивно за изграждането на електрически автомобили, казва експертът по автомобили Щефан Братцел от Центъра за управление на автомобилите в Бергиш-Гладбах. „Всеки, който достави много електрически автомобили през 2021 г. и значително намали емисиите въглероден диоксид, ще трябва по-късно да положи още по-големи усилия за по-нататъшно намаляване на стойността“, допълва той. Производителите искат на всяка цена да избегнат това. „Това означава, че производствените мощности са сравнително слаби, което от своя страна води до дълги срокове за доставка“, посочва още той пред Spiegel.

И така в момента автопроизводителите не продават повече електрически коли, отколкото е необходимо. Те бавно натоварват фабриките си за електрически автомобили и батерии. Бонус за покупка, който най-накрая би направил електрическите автомобили привлекателни, е доста неудобен за тях.

Ситуацията при Volkswagen е направо абсурдна. Компанията иска да стане лидер на пазара на електрически коли и да направи своя автопарк и компанията въглеродно неутрални. Тази цел се поддържа и в настоящата ситуация, заяви говорител пред Spiegel. В бъдеще марката планира да предлага електрически автомобили във всички сегменти на превозните средства, но чак през 2022 г.

Въпреки това, базираната в Волфсбург компания в момента няма нито един електромобил, който може да бъде поръчан и достъпен в кратки срокове. Според VW първите екземпляри на специалното издание на ID.3 ще бъдат доставени едва през лятото. Колата не може да бъде поръчана в момента. Производството в Цвикау започна отново след спирането на производството заради коронавируса, продължило няколко седмици, поясняват от Волфсбург.

"Би било неразумно да продължаваме да насърчаваме търсенето с висока премия", казва Варнке, имайки предвид недоброто състояние на пазара на е-автомобилите. И се противопоставя на субсидията за двигатели с вътрешно горене. „Тези пари трябва по-скоро да бъдат инвестирани в станции за бързо зареждане в селските райони и производство на батерии в Германия“.

Варнке дори отива още по-далеч. Той предлага премия за мобилност за потребителите, която например финансира 50 процента от цената на Bahncard 100 (годишна карта за жп транспорт) или абонамент за споделяне на автомобил. „За да успеем на осъществим обрат, трябва да свържем видовете транспорт“, казва той. „Ако искате само да продавате автомобили – в това няма много бъдеще“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:40 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

1
rate up comment 7 rate down comment 0
Hahoto
преди 4 години
Държава, субсидии, субсидии държава и чакане като през соца за Москвич, ама мънинко по-скъп. Добре дошли в новата "зелена" реалност. Иначе вече има доста по темата, колко е еко електромодата, какви чисти субстанции има в батерията и. И разбира се колко ще е въглеродния и отпечатък, когато вечер, когато ВЕИтата спят я тъпчете от мрежата с ток от фосили. ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още