А електричките стават все по-добри и по-евтини. Пробегът на e-Up се удвои почти до 260 километра при последната смяна на модела, цената е спаднала до 22 000 евро. Благодарение на настоящата премия за покупка на електрически автомобили от 6000 евро автомобилите с батерии биха могли да бъдат в крак с общите разходи за традиционните коли, казва Варнке. Производителите обаче подцениха нарастващото търсене.
В същото време причудливите закони на ЕС в областта на околната среда не позволяват налагането на електрическите автомобили. Германското правителство и автомобилната индустрия изиграха основна роля в това. Официално тези закони трябва да направят чистите превозни средства готови за пазара - всъщност те създават стимул за изграждането на едва няколко електрически автомобила.
Механизмът работи така: през 2021 г. производителите ще трябва да намалят вредните емисии на автомобилите, които продават, до средно 95 грама на километър, в противен случай ще има високи глоби. Всеки продаден електромобил всъщност им помага. Включва се в изчислението с нула грама и дори се оценява няколко пъти.
Компаниите обаче трябва да внимават да не продават твърде много електрически автомобили. Тъй като действително достигнатата стойност на въглеродния диоксид през 2021 г. се използва като основа за изчисляване на целите, които трябва да бъдат постигнати след това. През 2030 г. те ще бъдат с 37,5 процента под стойността от 2021 г. Всеки, който може точно да постигне предписаните 95 грама, трябва да достигне 59 грама девет години по-късно. От друга страна, ако продавате много електрически автомобили през следващата година и постигнете 85 грама, ще получите цел от 53 грама за 2030 г.
„Производителите се опитват да постигнат точната граница на CO2 и по друг начин да реализират възможно най-голяма печалба с продажбите на SUV“, казва Юлия Полисканова от екологичната организация „Транспорт и околна среда“.
Това е контрапродуктивно за изграждането на електрически автомобили, казва експертът по автомобили Щефан Братцел от Центъра за управление на автомобилите в Бергиш-Гладбах. „Всеки, който достави много електрически автомобили през 2021 г. и значително намали емисиите въглероден диоксид, ще трябва по-късно да положи още по-големи усилия за по-нататъшно намаляване на стойността“, допълва той. Производителите искат на всяка цена да избегнат това. „Това означава, че производствените мощности са сравнително слаби, което от своя страна води до дълги срокове за доставка“, посочва още той пред Spiegel.
И така в момента автопроизводителите не продават повече електрически коли, отколкото е необходимо. Те бавно натоварват фабриките си за електрически автомобили и батерии. Бонус за покупка, който най-накрая би направил електрическите автомобили привлекателни, е доста неудобен за тях.
Ситуацията при Volkswagen е направо абсурдна. Компанията иска да стане лидер на пазара на електрически коли и да направи своя автопарк и компанията въглеродно неутрални. Тази цел се поддържа и в настоящата ситуация, заяви говорител пред Spiegel. В бъдеще марката планира да предлага електрически автомобили във всички сегменти на превозните средства, но чак през 2022 г.
Въпреки това, базираната в Волфсбург компания в момента няма нито един електромобил, който може да бъде поръчан и достъпен в кратки срокове. Според VW първите екземпляри на специалното издание на ID.3 ще бъдат доставени едва през лятото. Колата не може да бъде поръчана в момента. Производството в Цвикау започна отново след спирането на производството заради коронавируса, продължило няколко седмици, поясняват от Волфсбург.
"Би било неразумно да продължаваме да насърчаваме търсенето с висока премия", казва Варнке, имайки предвид недоброто състояние на пазара на е-автомобилите. И се противопоставя на субсидията за двигатели с вътрешно горене. „Тези пари трябва по-скоро да бъдат инвестирани в станции за бързо зареждане в селските райони и производство на батерии в Германия“.
Варнке дори отива още по-далеч. Той предлага премия за мобилност за потребителите, която например финансира 50 процента от цената на Bahncard 100 (годишна карта за жп транспорт) или абонамент за споделяне на автомобил. „За да успеем на осъществим обрат, трябва да свържем видовете транспорт“, казва той. „Ако искате само да продавате автомобили – в това няма много бъдеще“.
преди 4 години Abgehаеngt се има предвид "Изостанал" в случая. Откачен до тогава степен, че е на години назад отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Между другото, оригиналното заглавие на колегите от Шпигел беше "Германската автомобилна индустрия и нейното е-фиаско" отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Abgehаеngt Е СЕГАШното оригинално заглавие. И подзаглавиетоDeutsche Autohersteller haben massive Lieferschwierigkeiten bei Elektroautos, am nachdr отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Abgeh отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години И за да не се измъчваш, ясно е, че ти си написал глупавото заглавие, което напълно потвърждава тезата ми, че Бойчо от България е измислил, че "Германските автокоцерни се провалиха с електрификацията". Провалили се, ама друг път ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години https://***.spiegel.de/***/kaufpraemie-fuer-e-autos-eine-foerderung-fuer-autos-die-es-nicht-gibt-a-6d29f2e8-bd5f-4b56-9992-c3a11066d299AbgehаеngtDeutsche Autohersteller haben massive Lieferschwierigkeiten bei Elektroautos, am nachdruecklichsten blamiert sich VW. Eine Kaufpraemie duerfte vor allem den Absatz von Verbrennern foerdern - und den US-Konkurrenten Tesla.Превеждам:"Разкачени" (има се предвид - когато неще се откача от теглича или за вагон от влака)Немските автопроизводители имат големи проблеми при доставките на ел. автомобили, най-лошо се представя Фолксваген. Една премия (отстъпка от цената) би трябвало да подкрепи преди всичко продажбите спрямо автомобилите с ДВГ, но също и срещу американския конкурент Тесла.Къде в това заглавие срещаме заключението/думичката "провал"?Къде го има и в статиите на Wirtschaftswoche ? Може ли връзка, да видим къде точно немски журналист е написал на немски език "Германските автоконцерни се провалиха с електрификацията" ??? Чакаме... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Даже сте ми затрили превода, браво !Ето немсклото заглавие още веднъж:Abgeh отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Да прочетем заедно:Статията на Spiegel, която се цитира в началото е тук:https://***.spiegel.de/***/kaufpraemie-fuer-e-autos-eine-foerderung-fuer-autos-die-es-nicht-gibt-a-6d29f2e8-bd5f-4b56-9992-c3a11066d299Заглавието и подзаглавието са:Abgeh отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Ако беше прочел материала след заглавието, щеше да разбереш, че това е анализ на Spiegel и Wirtschaftswoche, компилиран и преведен от Бойчо от България. Ама Spiegel и Wirtschaftswoche може би не са надеждни източници, нали така отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Винаги съм подозирал, че германските прозиводители не ги разбират нещата. Трябваше Бойчо от България да им го каже, че са се провалили ! Ни повече, ни по-малко ! Така де...Гледам след Путин главният враг все повече става Германия. отговор Сигнализирай за неуместен коментар