Германският автомобилен концерн Porsche AG успя да избегне проблемите, които са налице за глобалната индустрия, отчитайки рекордни продажби през 2019 г., като в същото време прогнозира, че неговият първи изцяло електрически модел Taycan може да генерира значителен растеж през 2020 г., съобщава Bloomberg.
Глобалните доставки на компанията нараснаха с 10 на сто до 280 800 броя през 2019 г., подпомогнати основно от силния потребителски апетит към SUV (sport utility vehicle) моделите Macan и Cayenne.
“Оптимисти сме, че можем да поддържаме високо търсене през 2020 г.“, споделя директорът по продажбите в концерна Детлев фон Платен.
Най-печелившото звено на Volkswagen AG, германския концерн, превърнал се в производител номер едно в света, навлиза в нова ера с тазгодишното представяне на седана Taycan с четири врати, който ще конкурира Model S на Tesla Inc.
Портфолиото на Porsche е добре известно и се състои от бързи спортни автомобили с мощни двигатели с вътрешно горене, а успехът на скъпото префокусиране към електрическите превозни средства е от решаващо значение за германския производител на фона на по-строгите регулации относно емисиите на ключовите пазари.
Продажбите на Porsche нараснаха с 8% миналата година както в Китай, така и в САЩ, двата най-големи пазара на Porsche. Дружеството е продало 86 752 автомобила в Китай, където луксозните возила са по-слабо засегнати от намаляващото търсене. В същото време в САЩ концернът може да се похвали с 61 568 продадени автомобила в САЩ, докато за Германия продажбите нарастват с 15% до 31 618 автомобила.
Доставките на Porsche се повишиха в края на 2019 г., след като продажбите през първата половина на годината бяха засегнати от въвеждането на по-сложни тестове за вредни емисии в Европа и решението за постепенно прекратяване на предлагането на дизелови двигатели. След представянето на Taycan Porsche планира да добави по-голяма версия на автомобила, наречен Cross Turismo в края на 2020 година.