IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Българинът често сменя 20-годишната кола с 10-годишна

Самото съществуване на толкова стари коли се дължи на липсата на достатъчно добър технически контрол, твърди Вихрен Богданов от "Интер Карс България"

20:51 | 19.12.19 г. 25
 Българинът често сменя 20-годишната кола с 10-годишна



В България се наблюдава леко забавяне на обновяването на автопарка, а честа практика в страната е 20-годишната кола да се подменя с 10-годишна. Това каза Вихрен Богданов, изпълнителен директор на "Интер Карс България", в предаването "Бизнес среща" на Bloomberg TV Bulgaria.

"Интер Карс" в момента оперира в 16 държави, а през следващата седмица ще станат 17 със Сърбия. Към момента покриваме цяла Източна Европа, включително и балтийските държави, Украйна и Молдова.

Той обясни, че основно внасят части от Европа и Азия. Богданов разказа за основните предизвикателства в сектора.

"Основното предизвикателство остава техническото състояние на автопарка в България. Би трябвало старият автопарк да е възможност за бизнес. Но де факто колкото е по-нов автопаркът, толкова по-добре се развива нашият бизнес, защото старите коли са свързани с ниска платежоспособност. Самото им съществуване на толкова голяма възраст се дължи на липсата на достатъчно добър технически контрол".

"Традиционно най-силните периоди при нас са пролетта и есента заради лятната и зимната подготовка на автомобилите. Миналата година завършихме със 143 млн. продажби в България, а тази година очакваме около 180 млн. лева оборот".

Вижте целия разговор във видеото.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:04 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

5
rate up comment 40 rate down comment 12
prritko
преди 4 години
Колкото до техниката, старите коли заради разхода са на газ. Една 20 г кола на газ е в пъти по-чиста от нов внос дизелова печка. След 20000ната колите са с малък ресурс. Нов внос на 5-6 г е на границата на ресурса си и е за скрап, не подлежат на ремонт. Докато на една стара 20 г кола не е проблем да се направи основен ремонт и да се кара още 100-200 к км.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 34 rate down comment 10
prritko
преди 4 години
Откъдето и да се завърти ... проблема е, че старите коли са страшно много! Някой посегне ли им, за друго не но затова просто виждам едни няколко стотин хиляди на протест пред безполезния парламент, София просто ще почернее! Може би точно това ни трябва, за да освободим от статуквото, едно такова масово протестче, един път да отпуши гнева народен, после лесно :-)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 21 rate down comment 4
panther
преди 4 години
Четете му разсъжденията и му смятайте акъла.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 48 rate down comment 24
Hahoto
преди 4 години
Вихрене, Вихренееее, една кола на 20 години е кола, една кола на 5 години е еднодневка. Останалото е до Стопанина, ако е мундар и на 2 месеца да е колата и на 22 години - все тая!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 85 rate down comment 8
national power
преди 4 години
Със заплата 600-800 лева каква кола да кара българинът?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още