IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Българинът често сменя 20-годишната кола с 10-годишна

Самото съществуване на толкова стари коли се дължи на липсата на достатъчно добър технически контрол, твърди Вихрен Богданов от "Интер Карс България"

20:51 | 19.12.19 г. 25
 Българинът често сменя 20-годишната кола с 10-годишна



В България се наблюдава леко забавяне на обновяването на автопарка, а честа практика в страната е 20-годишната кола да се подменя с 10-годишна. Това каза Вихрен Богданов, изпълнителен директор на "Интер Карс България", в предаването "Бизнес среща" на Bloomberg TV Bulgaria.

"Интер Карс" в момента оперира в 16 държави, а през следващата седмица ще станат 17 със Сърбия. Към момента покриваме цяла Източна Европа, включително и балтийските държави, Украйна и Молдова.

Той обясни, че основно внасят части от Европа и Азия. Богданов разказа за основните предизвикателства в сектора.

"Основното предизвикателство остава техническото състояние на автопарка в България. Би трябвало старият автопарк да е възможност за бизнес. Но де факто колкото е по-нов автопаркът, толкова по-добре се развива нашият бизнес, защото старите коли са свързани с ниска платежоспособност. Самото им съществуване на толкова голяма възраст се дължи на липсата на достатъчно добър технически контрол".

"Традиционно най-силните периоди при нас са пролетта и есента заради лятната и зимната подготовка на автомобилите. Миналата година завършихме със 143 млн. продажби в България, а тази година очакваме около 180 млн. лева оборот".

Вижте целия разговор във видеото.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:04 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

15
rate up comment 38 rate down comment 21
Лъчо
преди 4 години
Забрави да отбележеш, колко голям комплексар е българина. И да има 30хил. Той няма да си купи нова кола, ще си вземе " луксозна" бегачка на 10-15г. Но ще е с кожа, 400 коня, ще гори 15-20на сто. Ще виси по сервизите с ремонти за хиляди. Но важното е, че е тарикат. Като запали пред панелката, двигателя ръмжи яко, прозорците тряперят. Хвали се пред комшиите, върви с 200. Като го питаш колко гори, не смее да каже, вика "като я настъпва ш си гори" хахах
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
14
rate up comment 11 rate down comment 2
Hahoto
преди 4 години
Ужасно си противоречиш! Значи кола над 7 години е ...., а ти си карал 22 годишен Нисан, от който си доволен. Какви кошници са станали над 10 хиляди не е ясно... Инак хибрида да си го караш безаварийно и със здраве. :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
13
rate up comment 9 rate down comment 5
Бидонойл
преди 4 години
"...като например, съвременния живот е невъзможен без петрол и риска от неговото добиване, превозване, и употреба под формата на газилион ширпотреба артикули."Съвсем вярно, но все пак 95% от петрола се използва в транспорта. Ако спадне на 50%, това ще доведе до десеткратно намаляване на добива.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
12
rate up comment 29 rate down comment 10
Веско
преди 4 години
Да купиш нова кола в България си е недалновидно харчене на пари. И в никакъв случай екологично!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
11
rate up comment 19 rate down comment 17
bgMan
преди 4 години
Повечето автомобили над 7 години са абсолютни ***. Има сямо няколко изключения. Нови дизели вече почти не се предлагат за продажба в Европа защото ЕК ги отряза категорично със строги забрани.Тази година бракувах старария си и верен 22 годишен nissan и минах на чисто нова Toyota Hybrid. Откакто вдигнаха цените на старите кошници над 10 000 лв. за мен да се влагат пари в стари употребявани автомобили твърде често е признак на нисък интелект или абсолютно слабоумие. Хилядите нароили се автосервизи са постоянно препълнени с подобни автощайги и всякакви самозвани "майстори" изкарват луди пари на гърба на българската простотия. При това без да носят никаква отговорност за нищо. Любимата конфигурация на мизерната корумпирана мижитурка.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 26 rate down comment 8
george353
преди 4 години
Моята е на 13 и се надявам да изкара още 7-8, таман ще стане време за една от днешните. Купувал съм и чисто нова, но набутване е брутално. За 4г. 50% от стойноста пуф, което от финансова гледна точка си е безумие. Освен околната среда за друг стимул не се сещам че да си купя нова кола. Но битката там е загубена. Подмяната на автопарка е като да сложиш лейкопласт на огнестрелна рана. Може и да има някакъв ефект, но той ще се загуби на фона на всичко останало, като например, съвременния живот е невъзможен без петрол и риска от неговото добиване, превозване, и употреба под формата на газилион ширпотреба артикули.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 25 rate down comment 17
Бидонойл
преди 4 години
Всеки да има кола, която 22-23 часа в денонощието не се използва и просто си стои паркирана на улицата е супер неефективно. В градовете трябва да се премине към споделено ползване на автомобили.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 26 rate down comment 5
coolio
преди 4 години
Абе не съм съгласен :) Аз съм купувал 4 нови коли от магазина, едната вече мина 12 години, никога не е влизала в сервиз за ремонт, в момента е притежание на мой приятел. Останалите 3 са по-нови, на 4, 4 и 1 година, но и при тях никакви приоблеми.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 27 rate down comment 51
penman
преди 4 години
Няма да кара! Прошляците не трябва да карат коли! Колата е лукс и затова трябва годишния данък да се вдигне поне на 1000 лв.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 54 rate down comment 6
prritko
преди 4 години
Всъщност господина сам го казва - колкото по-нова колата, толкова по-добре му върви бизнеса, а бизнеса му е търговия с резервни части :-)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още