Увеличават се признаците, че Audi се готви да добави най-големия производител на автомобили в Китай като производствен партньор, тъй като германската премиум марка настоява да възвърне позициите си на най-големия пазар в света, след като беше изместена от Mercedes-Benz и BMW, съобщава Bloomberg.
Компанията майка на Audi Volkswagen и китайската SAIC Motor са поканили производители на частти да участват в наддаване, за да станат доставчици на Audi A7L - моделът който двете компании планират да създадат заедно, показват официални документи. Заинтересованите компании могат да получат необходимите документи за участие в търга до 9 декември, се твърди в изявление, публикувано на 2 декември.
Според информацията дългогодишните преговори между Volkswagen и SAIC за Audi са напреднали до такава степен, че могат да се положат основите на създаването на верига за доставки. Но Audi, която досега имаше China FAW Group като свой единствен партньор в производството в Китай, се изправя срещу опасенията на засегнатия дилър относно плана за сътрудничество със SAIC.
Дилърите на Audi заявиха през февруари 2017 г., че ще се откажат от възраженията си срещу ново съвместно предприятие само след като германският автомобилен производител достигне продажби от 1 милион автомобила годишно в страната. Audi достави малко над 663 000 превозни средства в Китай миналата година, с което изпревари продажбите на Mercedes-Benz на Daimler от 653 000 автомобила. BMW продаде около 640 000 автомобила, включително автомобили Mini.
SAIC и Volkswagen водят преговори за разширяване на сътрудничеството, включващо Audi, като и двете страни излязоха с предварителен план за това кои автомобили ще правят заедно, каза председателят на SAIC Чен Хонг пред акционерите през май.
След като компанията навлезе в Китай в края на 80-те години чрез компанията FAW и постигна лидерска позиция, продажбите се повишиха, а Audi се превърна в предпочитан избор за високопоставените държавни служители и привилегировани бизнесмени. И все пак през 2015 г. германската автомобилна марка регистрира първия си годишен спад на продажбите в Китай за повече от четвърт век, а Mercedes-Benz и BMW спечелиха купувачите с нови дизайни.
SAIC ще съобщи на медиите за своя план с Audi в подходящо време през следващата година, заяви китайският производител на автомобили пред Bloomberg в понеделник, отказвайки да даде допълнителни подробности. От Audi отказаха коментар.