Чешкият автомобилен производител Skoda си поставя за цел глобална експанзия. „Марката има потенциал да продаде повече от два милиона автомобила по целия свят през следващото десетилетие", казва Бернхард Майер, ръководител на чешкото дъщерно дружество на Volkswagen, в интервю за Handelsblatt. През миналата година Skoda произведе малко над 1,2 милиона автомобила.
Майер би искал възможно най-скоро да бъде открит нов завод - колкото е възможно по-скоро. Но решението се взема във Волфсбург на ниво концерн. Кандидатите за финалния кръг са България и Турция, макар Майер да не потвърждава имената на двете държави. „Търсенето е към края си", казва шефът на Skoda.
Новият мултибрандов завод в Европа – за VW и Skoda, може да има капацитет от до 300 000 автомобила годишно. В групата все още се обсъжда дали там ще се сглобяват лимузини като VW Passat и Skoda Superb или незаменимите вече SUV-ове. Главният изпълнителен директор на Skoda очевидно предпочита втория вариант: „Виждам по-голям потенциал за продажба на SUV в двете страни, в които може да се построи новият завод“, казва той.
Skoda се нуждае от допълнителен капацитет и заради новите си електромобили. „Само тази година ще пуснем десет нови или преработени продукта. Става дума за повече от 30 нови модела до края на 2022 г. От тях ще електрифицираме десет модела – изцяло или частично”, подчертава Майер. През миналата седмица Skoda представи първите си две електрически коли. Те се продават под подмарката iV.
В разговора с Handelsblatt Майер пояснява и как компанията успява да постигне 120% изразходване на капацитета. „Имаме инсталиран капацитет, който е определен на 100%. Въпреки това, чрез оптимизация на процесите и смените ние използваме инсталациите много по-ефективно. Така стигаме до споменатите 120 процента“, казва той..
По-специално в главния завод в Млада Болеслав има 15 смени от понеделник до петък, плюс някои допълнителни смени в събота. В някои области, като бояджийската работилница или в пресовъчния отдел работата се извършва и през почивните дни. „В нашия завод "Квасини" в северната част на Чешката република сме въвели система с 18 смени. Ние не работим седем дни седмично никъде, неделята използваме за поддръжка на съоръженията“, пояснява мениджърът.
Как обаче липсващият капацитет се отразява в конкретни числа? „Само през миналата година можехме да продадем с 100 000 автомобила повече. Годишното производство на Skoda през 2018 г. е повече от 1,2 милиона автомобила. С по-висока производителност очакваме да достигнем 1,3 милиона броя. Наред с другите неща, ние сме подпомогнати от новото отделение за лакиране, което ще бъде пуснато през юни 2019 г. в Млада Болеслав“, казва още той.
Мениджърът пояснява, че през миналата година е имало изключителен скок в заплащането при колективното договаряне. Това се отнася не само за компанията му, но и за цяла Чехия.
„Заплатите на държавните служители бяха повишени например с между 15 и 18%. С цялото разбиране за усилията за постигане на необходимото социално сближаване в рамките на ЕС, страната трябва да внимава заплатите да не се увеличават по-бързо от производителността, защото в противен случай ще намалее конкурентоспособността. През тази година ръстовете в заплатите вече са много по-умерени“, пояснява Бернхард Майер.
преди 5 години на който му е интересно , за да придобие представа за мащаба на завода , кратко клипче на завода в Млада Болеслав , централата на Skoda:https://***.youtube.com/watch?v=MV7R17RYvaQ:))) ... екстра ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар