IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Skoda: Предпочитаме в новия ни завод да асемблираме SUV-ове

Според изпълнителния директор на чешката компания Бернхард Майер тези модели са по-подходящи за двете оставащи в надпреварата за завода страни

21:40 | 29.05.19 г. 12
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Завод на Skoda automobiles в Русия. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Завод на Skoda automobiles в Русия. Снимка: Ройтерс

Чешкият автомобилен производител Skoda си поставя за цел глобална експанзия. „Марката има потенциал да продаде повече от два милиона автомобила по целия свят през следващото десетилетие", казва Бернхард Майер, ръководител на чешкото дъщерно дружество на Volkswagen, в интервю за Handelsblatt. През миналата година Skoda произведе малко над 1,2 милиона автомобила.

Майер би искал възможно най-скоро да бъде открит нов завод - колкото е възможно по-скоро. Но решението се взема във Волфсбург на ниво концерн. Кандидатите за финалния кръг са България и Турция, макар Майер да не потвърждава имената на двете държави. „Търсенето е към края си", казва шефът на Skoda. 

Новият мултибрандов завод в Европа – за VW и Skoda, може да има капацитет от до 300 000 автомобила годишно. В групата все още се обсъжда дали там ще се сглобяват лимузини като VW Passat и Skoda Superb или незаменимите вече SUV-ове. Главният изпълнителен директор на Skoda очевидно предпочита втория вариант: „Виждам по-голям потенциал за продажба на SUV в двете страни, в които може да се построи новият завод“, казва той.

Skoda се нуждае от допълнителен капацитет и заради новите си електромобили. „Само тази година ще пуснем десет нови или преработени продукта. Става дума за повече от 30 нови модела до края на 2022 г. От тях ще електрифицираме десет модела – изцяло или частично”, подчертава Майер. През миналата седмица Skoda представи първите си две електрически коли. Те се продават под подмарката iV.

В разговора с Handelsblatt  Майер пояснява и как компанията успява да постигне 120% изразходване на капацитета. „Имаме инсталиран капацитет, който е определен на 100%. Въпреки това, чрез оптимизация на процесите и смените ние използваме инсталациите много по-ефективно. Така стигаме до споменатите 120 процента“, казва той..

По-специално в главния завод в Млада Болеслав има 15 смени от понеделник до петък, плюс някои допълнителни смени в събота. В някои области, като бояджийската работилница или в пресовъчния отдел работата се извършва и през почивните дни. „В нашия завод "Квасини" в северната част на Чешката република сме въвели система с 18 смени. Ние не работим седем дни седмично никъде, неделята използваме за поддръжка на съоръженията“, пояснява мениджърът.

Как обаче липсващият капацитет се отразява в конкретни числа? „Само през миналата година можехме да продадем с 100 000 автомобила повече. Годишното производство на Skoda през 2018 г. е повече от 1,2 милиона автомобила. С по-висока производителност очакваме да достигнем 1,3 милиона броя. Наред с другите неща, ние сме подпомогнати от новото отделение за лакиране, което ще бъде пуснато през юни 2019 г. в Млада Болеслав“, казва още той.

Мениджърът пояснява, че през миналата година е имало изключителен скок в заплащането при колективното договаряне. Това се отнася не само за компанията му, но и за цяла Чехия.

„Заплатите на държавните служители бяха повишени например с между 15 и 18%. С цялото разбиране за  усилията за постигане на необходимото социално сближаване в рамките на ЕС, страната трябва да внимава заплатите да не се увеличават по-бързо от производителността, защото в противен случай ще намалее конкурентоспособността. През тази година ръстовете в заплатите вече са много по-умерени“, пояснява Бернхард Майер.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:24 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

11
rate up comment 28 rate down comment 3
Sokratus
преди 5 години
От както Султана е на власт, Турция не е много добро място за инвестиции!А Истанбул е на 200км от границата! Имаме огромен шанс, а и ББ силно го желае! Което е добър знак!;)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 20 rate down comment 2
khao
преди 5 години
Под "асемблиране" се разбира монтаж на предварително изготвени модули.Което в превод на български си е баш сглобяване ... :):) и същото като асемблиране.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 16 rate down comment 5
Sakamano
преди 5 години
Най-близката българска дума е "сглобяване", но тя няма съвсем същото значение. Под "асемблиране" се разбира монтаж на предварително изготвени модули. Чуждиците са полезни в случайте когато опростяват речта.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 17 rate down comment 4
Iblis
преди 5 години
Г-н Попов, няма ли на български език дума, която да напишете вместо "асемблиране" ?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 37 rate down comment 2
zelka007
преди 5 години
що да се изненадаш чак толкова :))) ... я виж това :- 20. май. - Германската компания за производство на компоненти за автомобилната индустрия Костал откри 13 000 кв. м. нови производствени площи в завода си в Пазарджик. С разширението на производството заявката на компанията е до края на годината да назначи 1 000 нови служители.- 15. май. - Германската компания VOSS Automotive, която нае завода на Great Wall в с. Баховица край Ловеч, инсталира първите машини за производство на автомобилни части, съобщават от компанията.- 13. май. - Германският производител на автомобилни заключващи системи WITTE Automotive откри нова производствена база към съществуващия си завод в Русе. Производството е високотехнологично, като компанията инвестира над 20 млн. лв. и планира да прибави допълнителни 550 работни места към съществуващите вече 1200.- 13. май. - Компанията за производство на каучукови и пластмасови изделия Теклас България откри четвъртия корпус на завода си в Кърджали. Новата инвестиция включва завод с разгъната застроена площ от 20 000 кв.м., научно-изследователски център, както и зона за отдих. Компанията е открила общо 2500 работни места в България.08. април. - Германската компания МД Електроник, която получи сертификат за инвестиция клас А, започна да строи предприятието си във Враца.- 30. януари. - Сенсата Технолоджис - световен доставчик на сензори, електрическа защита, контролери и решения за управление на захранването, ще строи нова производствена сграда и складова площ в Ботевград. Новата сграда е с обща разгърната застроена площ от 4 300 кв.м. и е проектирана да предлага високо ниво на строителство и енергийна ефективност, съобщават от компанията. Инвестицията в строителството и производственото оборудване възлиза на 27 млн. щатски долара. С новото производствено разширение Сенсата Технолоджис планира откриване на 300 нови работни места в Ботевград....още мога да изброявам , ама не виждам смисъл :))) ... аз и преди съм писал , те (завода с поточна линия за автомобили) никога не идват сами :))) ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 11 rate down comment 29
RSG
преди 5 години
Турция са пазар на 80 млн души, аз лично много бих се изненадал ако изберът България.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 35 rate down comment 5
zelka007
преди 5 години
що ? не са безнадежно зле като фиатите и рената :))) ... едно приятелче купи 4 шкоди фабия преди 10-на години за таксита , почти без проблеми навъртяха по 7-800 хиляди преди да се разпаднат . са верно не са VW-та , пластмасата по купето е по калпава , интериора също , ама и не струват колкото VW ... :))) ... октавията е малко тесна , не е баш като пасата , аз лично предпочитам по-широко ... ама гледам доста ги купуват за служебни за средно ниво ... непретенциозни са , и ако си спазваш графика в еуратек за масло и ремъци , и не я караш зверски с газ до ламарината , изкарват доста ... малките не ги знам , не карам малки коли ... мани рекламите не ги гледай . карат ги , непретенциозни са , не са като пежата и VW , напълно нормална европейска кола :))) , сервиза им е добър ... не знам какво искаш ... :)))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 10 rate down comment 32
Ivel
преди 5 години
Да не говорим за 5дераската им реклама, току що я излъчиха, "Шкода - симпли клева" По *** слоган и произнесен именно с такъв 5дераски глас, няма как да бъде измислено, трябва наистина някой много да се постарае да го напраи така.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 17 rate down comment 27
Ivel
преди 5 години
На мен лично не ми харесват моделите на Шкода, равнодушен съм към тях, не ме трогват някък си. да оставаш в сянаката на някой може и да е начин да правиш бизнес, но никога няма да бъдеш себе си. Още повече като си спомня какви ръждиляци бяха и *** шкодите при Соца. Ама завода няка го напрвят в България, лошо няма, все някой някога трябва да се престраши да направи нещо подобно и у нас, безнадежно закъснели сме с това.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още