IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Ограничението за дизелови автомобили в Германия вече обхваща и магистрали

Първите подобни ограничения влизат в сила от юли 2019 г.

14:36 | 18.11.18 г. 13
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Въпрос на време беше съдиите в Германия да обърнат внимание и на аутобавите в страната при налагането на ограниченията на движение на дизеловите автомобили. Първата крачка в тази посока вече е факт – старите коли с дизелови мотори няма да могат да се движат в райони на Гелзенкирхен и Есен, като в тях влиза част от магистралата А40, съобщава DW.

Според информацията Министерството на околната среда на област Северен Рейн-Вестфалия ще обжалва ограничението, което трябва да влезе в сила от юли 2019 г. От ведомството за категорични, че за разлика от ограничението на дизеловите коли в центровете на градовете, където хората имат и други варианти за придвижване, мярката за магистралите ще повлия сериозно върху живота на пътуващите през тях.

Това е поредният удар върху собственици на по-стари дизелови автомобили, след като само преди седмица съдът забрани използването на такива коли в някои райони на Кьолн и Бон. През 2019 г. ще бъдат сериозно ограничени и дизелите в Майнц, Щутгарт, Аахен, Франкфурт и Берлин, като в последните два гrада се готви дори забрана за колите със стандарт Евро-5 (а не само Евро-4).

Факт е, че забраната няма да важи за целите градове. В случая с Берлин, например, съдът определи, че автомобилите с дизелови двигатели със стандарт до Евро 5 няма да бъдат допускани до 11 маршрута в централните части на града.

Още новини от сектора на автомобилите четете в Automedia.bg. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:46 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

2
rate up comment 57 rate down comment 35
FNM
преди 6 години
Проблемът е, че никой не предполагаше до преди три години какво бедствие е дизеловата технология. Всъщност, само алчните престъпници по високите върхове на германските автомобилни компании са го знаели...Сега изборът е или ускорено извеждане от употреба на дизеляците или напълване на белодробните болници с раково болни.Германците ще се оправят, ние в България да му мислим, защото е пълно с все още невежи предпочитащи да спестят литър или два за сметка на здравето на собствените им деца!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 88 rate down comment 15
Momchil_Matev
преди 6 години
Някаква истерия настава с тези ФПЧ и не върви на добре т.нар. демокрация... Не може такива правила да се определят в съдебните зали. Такива ограничения са прерогатив на законодателната власт - държавна и местна. Още повече - когато такива хора са си купили такива коли, правилата са били други.Това е все едно сега да си купиш електромобил и след 10 години да кажат - няма да го караш, защото батерията ти не е екологична и замърсява.Адмирирам замогването на Европа, но все още хората не са толкова богати, че да си сменят колата на 3-5 години. Или поне повечето. И това трябва да се схване и от бюрократите, и в съдебните зали. Колкото по-скоро, толкова по-добре. Иначе - такива като Льо Пен ще стават все повече и ще имат все повече електорат. После само да не питат защо.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още