Въпрос на време беше съдиите в Германия да обърнат внимание и на аутобавите в страната при налагането на ограниченията на движение на дизеловите автомобили. Първата крачка в тази посока вече е факт – старите коли с дизелови мотори няма да могат да се движат в райони на Гелзенкирхен и Есен, като в тях влиза част от магистралата А40, съобщава DW.
Според информацията Министерството на околната среда на област Северен Рейн-Вестфалия ще обжалва ограничението, което трябва да влезе в сила от юли 2019 г. От ведомството за категорични, че за разлика от ограничението на дизеловите коли в центровете на градовете, където хората имат и други варианти за придвижване, мярката за магистралите ще повлия сериозно върху живота на пътуващите през тях.
Това е поредният удар върху собственици на по-стари дизелови автомобили, след като само преди седмица съдът забрани използването на такива коли в някои райони на Кьолн и Бон. През 2019 г. ще бъдат сериозно ограничени и дизелите в Майнц, Щутгарт, Аахен, Франкфурт и Берлин, като в последните два гrада се готви дори забрана за колите със стандарт Евро-5 (а не само Евро-4).
Факт е, че забраната няма да важи за целите градове. В случая с Берлин, например, съдът определи, че автомобилите с дизелови двигатели със стандарт до Евро 5 няма да бъдат допускани до 11 маршрута в централните части на града.
Още новини от сектора на автомобилите четете в Automedia.bg.
преди 6 години А имаше времена когато дизела се считаше за по-еко заради по-ниските нива на CO2... Кое сега е по важно парниковия ефект или азотните съединения? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години А имаше времена когато дизела се считаше за по-еко заради по-ниските нива на CO2... Кое сега е по важно парниковия ефект или азотните съединения? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години А имаше времена когато дизела се считаше за по-еко заради по-ниските нива на CO2... Кое сега е по важно парниковия ефект или азотните съединения? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години абсолютни ***, просто трябваше да спре производството и да се карат докато ги има ... времето само щеше да ги изчисти. Много Еко е да метнем една камара почти нови коли на ***, по еко няма на къде отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Alternative fur Diesel - новата партия-феномен на Германия?Не вярвам милиони шофьори на дизели да се оставят да ги тъпчат безкрай.'Зелените' започват да се качват на главата на Ханс-овете. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Имах предвид странните и опасни политици тип Тръмп - Льо Пен може би ми дойде на езика, защото беше в България. В крайна сметка идват избори за ЕП. В същото време постоянно излизат новини, анализи и статии как нали уж се мислело за добруването на народа... А пък народът гласува и за Брекзит, и за Тръмп, и за Ердоган. А ние седим и цъкаме с език. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Така де. Хората 30-40 години карат супер интензивно дизели, при това много по-вредни от сегашните. Ами те ако бяха толкова вредни колкото се обясняват някои тук - досега всички да сме измряли? А сме си живи и здрави.Населението на Германия е в застой, населението на България намаля с 2 милиона. Това че някъде в Африка Индия или Китай населението растяло не въджам как вличе на въздуха в София. А туристите идват основно със самолети.И като цяло туризма използва извънградски транспорт и влияението му върху градския въздух е минимално.И последно - аз пътувам 99% с градски транспорт, да ми обяснява за екология някой си които пътувал 6К километра със служебен дизел ми е доста смешно.Ако има някакви финансови наказания те трябва да са тъкно за такива като тебе - които минават по 25К километра на година, а не за пенсионерите дето може и 1000 км да не минат, примерно ходят по веднъж на месец до вилата си. Чрез увеличаването на данъците "на калпак" им се ограничава правото да пътуват, колкото и рядко да го използват.Вместо да вдигат данъците да бяха намалили билета за транспорта. Безплатен да го бяха направили. Ама де акъл...Хубавото е че с глупавите си действия настройват болшинството от народа срещу себе си. Лошото е че не виждам по-добри. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години А пък такива като теб кога ще си спомнят, че повишаването благосъстоянието на хората през последните 30-40 години доведе до главоломно (сигурно 100 пъти) увеличение на вредните емисии от превозните средства с ДВГ?Хората нараснаха с 1 милиард души и в добавка на това взеха да пътуват твърде много. Ама наистина твърде много.Аз самият като си смених работата и започнах да работя за чужда фирма съм пропътувал над 6 000 километра за 3 месеца и половина със служебен дизел. И като гледам бизнеса и движението в западна Европа такива като мен са десетки милиони. Само пенсионерите пътуват много малко.Ако не се сещаш за тия неща поглеждай статистиките колко и закъде пътуват българите по почивните дни и не забравяй покачващия се брой на идващите туристи в България - за 10 години от 1 милион станаха над 3,5 милиона. Всичко това за сметка на твърде много изхабено гориво и отделени вредни емисии. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Дизелови двигатели се използват последните 80 (осемдесет) години. При това са били МНОГОКРАТНО по-мръсни от сегашните.Бих посъветвал хората с промити от медиите глави, да помислят върху тоя *** и очевиден факт, ама се съмнявам, че могат. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Да ФПЧ на магистралите са страхотен проблем. Примерно едно домакинство на въглища отделя колкото 1000 коли при това в урбанизирана територия, но дизелите на магистралите са особено опасни. Да не коментираме, че и към момента се предлагат "дизеляци" с евро 5 от производителите пък щели да ги забраняват. Отделно същите ФПЧ са зарити улиците с тях ама не виждам да мият ежедневно. Сравнения със страни където може да се овъргаляш на пътя без да се оцапаш не са подходящи както за България така и за Германия. Специално у нас има множество мерки с по-ниска цена и в пъти по-голям ефект, които може да се приложат, но сме се вторачили в "дизеляците" защото за едното трябва да плащат всички, а за другото "дизеляците". Отделно може да се направи и някакъв граждански контрол. Примерно 9 от 10 микробуса Форд Транзит бълват огромно количество сажди. Може да се потърсят конкретни замърсители вместо да се дрънка, че всички дизели били "мръсни" и прочие глупости. отговор Сигнализирай за неуместен коментар