Турбулентната 2018 г. за американската автомобилна компания Tesla засили притесненията сред доставчиците относно платежоспособността ѝ, след като продукцията на Model 3 се отрази негативно на печалбата, показват данни на експерти в сектора. Голяма част от компаниите в бранша вярват, че финансовият риск пред Tesla е висок. Това показва последното проведено проучване от голям доставчик на автомобилни части, представено от The Wall Street Journal. Редица доставчици коментират, че Tesla забавя повечето плащания. От друга страна, малките доставчици твърдят, че през последните месеци американската фирма не им е превела дължима сума за предоставени услуги.
Изпълнителният директор на Tesla Илон Мъск заяви, че не плащат навреме, защото проверяват обстойно качеството на материалите.Недоволните доставчици представят малка част от стотиците търговци, които снабдяват Tesla с материали, автомобилни части и услуги като сглобяване. Въпреки това напрежението не изглежда да спада.
„Що се отнася до Tesla, всяка несигурност на пазара поражда притеснения сред доставчиците“, твърди Джули Фрим, изпълнителен директор на асоциацията Original Equipment Suppliers.
В началото на август Мъск написа в профила си в Twitter, че планира превръщането на Tesla в частна компания. Мъск и финансовият директор на Tesla Дийпак Ахуджа обявиха, че финасовите резултати на технологичната група се подобряват и се очаква през третото тримесечие на тази година печалбата да се повиши. Според Мъск и Ахуджа отношенията им с доставчиците са добри.
„Повишената продукция и подобрените финансови резултати на компанията трябва да изтрият съмненията на някои от доставчиците“, смята Ахуджа.
Всички участващи в проучването доставчиците твърдят, че искат да продължат да работят с Tesla. Закъсненията от тази година в производството на Model 3 оказаха влияние върху парите в брой, като те се понижиха с 1,13 млрд. долара през първата половина на 2018 г. до 2,24 млрд. долара. 13 от 23 респонденти са посочили, че Tesla е предлагала сериозни промени в цената, показва проучването на Original Equipment Suppliers Association. Един от автомобилните доставчици е бил помолен от американската група да промени цената с 10%, твърди запознат с темата. Той обяснява, че предложението е изненадващо, тъй като обикновено се преговаря за между 1 и 2% от цената.
Този доставчик отбелязва, че представителите на Tesla са настояли срокът за плащане за услугата да се увеличи от 60 на 120 дни, ако не бъде прието предложението за промяна на цената. Общо 11 от 23 интервюирани доставчици са посочили, че Tesla е преговаряла за удължаване на срока за плащане.
Продължението на анализа вижте в сайта на Bloomberg TV Bulgaria.
преди 6 години Рано или късно ще видим в окови тоя мошшшшшшеник. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Практика е от 30 до 60 дни, а не 120 дена. Искането за тъкива дълги срокове говори за приближаващ фалит."Този доставчик отбелязва, че представителите на Tesla са настояли срокът за плащане за услугата да се увеличи от 60 на 120 дни, ако не бъде прието предложението за промяна на цената." отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години ето на който му се зяпа , една разходка във фабриката за автомобили :https://electrek.co/2018/08/20/tesla-fremont-factory-walkthrough-elon-musk-mkbhd/п.с. гледма акциите са скочили днес :)))https://finance.yahoo.com/quote/TSLA/ отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години горе долу като изказването ти :):) всеки ще реши че е на чист глу.пак, но понеже си, ние си знаем - *** :):) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години абе докато правителстовото не излее едни десетина милиарда както направи в ГМ, не виждам място за притеснение ... освен в тролското население, което си е притеснено принципно :):) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години по принцип е практика в цял свят отложеното плащане в по-заплетеното производство . уравновесяването на бързо растящ финансовия поток е доста сложна работа , особено в случая с тесла . първото което се прави е предоговаряне на срокове за плащене , второто е натиска на цените :))) . то затова малките обикновенно ще изгърмят първи . с голямите играят само голями . голямата игра не е лъжица за всяка уста . по-голямия проблем на тесла не са доставчиците - там има една граница която няма да я преминат , щото ще започнат да им отпадат основните доставчици , докато малките могат да ги въртят на шиш колкото си искат - лесно заменими са , бол мераклии да се качат на влакчето . проблема се нарича ДИЛЪРИ . всички голями автопроизводители работят с дилъри . готовата продукция , а тя расте ежемесечно в случая с тесла , се купува от дилърите и стои на склад по тяхни паркинги и магазини . няма голям производител дето да си позволи лукса да държи десетки/стотици хиляди непродадени автомобили на склад :))) докато ги експедират до крайните клиенти . НЯМА . дилърите генерират свежия поток пари за автопроизводителя - за да върви лесно работата и разплащането , като дори е възможно да предплащат за готова продукция . сигурен бъди , че са наясно с този проблем , в екипа им има доста добри финансови анализатори наясно с цялата ситуация . в БГ практиката е сходна . преекспонира се факт от ежедневната работа на финансовия отдел . за мен е по-интересно ще успеят ли да прескочат в това тримесечие обема от 6000 на седмица и да го задържат над това ниво . засега по неофициални дании се движат твърдо над 5000 на седмица . ама е го къде е края на месеца ще видим :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Това когато наще ТИМажии го правят, са гадни чевревни мутри, ама щом Мъско го прави, той е прогресивен технократ. отговор Сигнализирай за неуместен коментар