IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Доставчици на Tesla: Притеснени сме заради забавени плащания

Малките доставчици твърдят, че през последните месеци американската фирма не им е превела дължима сума за предоставени услуги

13:15 | 21.08.18 г. 17
<p>
	Изпълнителният директор на Tesla Илон Мъск. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Изпълнителният директор на Tesla Илон Мъск. Снимка: Ройтерс

Турбулентната 2018 г. за американската автомобилна компания Tesla засили притесненията сред доставчиците относно платежоспособността ѝ, след като продукцията на Model 3 се отрази негативно на печалбата, показват данни на експерти в сектора. Голяма част от компаниите в бранша вярват, че финансовият риск пред Tesla е висок. Това показва последното проведено проучване от голям доставчик на автомобилни части, представено от The Wall Street Journal. Редица доставчици коментират, че Tesla забавя повечето плащания. От друга страна, малките доставчици твърдят, че през последните месеци американската фирма не им е превела дължима сума за предоставени услуги.

Изпълнителният директор на Tesla Илон Мъск заяви, че не плащат навреме, защото проверяват обстойно качеството на материалите.Недоволните доставчици представят малка част от стотиците търговци, които снабдяват Tesla с материали, автомобилни части и услуги като сглобяване. Въпреки това напрежението не изглежда да спада.

„Що се отнася до Tesla, всяка несигурност на пазара поражда притеснения сред доставчиците“, твърди Джули Фрим, изпълнителен директор на асоциацията Original Equipment Suppliers.

В началото на август Мъск написа в профила си в Twitter, че планира превръщането на Tesla в частна компания. Мъск и финансовият директор на Tesla Дийпак Ахуджа обявиха, че финасовите резултати на технологичната група се подобряват и се очаква през третото тримесечие на тази година печалбата да се повиши. Според Мъск и Ахуджа отношенията им с доставчиците са добри.

„Повишената продукция и подобрените финансови резултати на компанията трябва да изтрият съмненията на някои от доставчиците“, смята Ахуджа.

Всички участващи в проучването доставчиците твърдят, че искат да продължат да работят с Tesla. Закъсненията от тази година в производството на Model 3 оказаха влияние върху парите в брой, като те се понижиха с 1,13 млрд. долара през първата половина на 2018 г. до 2,24 млрд. долара. 13 от 23 респонденти са посочили, че Tesla е предлагала сериозни промени в цената, показва проучването на Original Equipment Suppliers Association. Един от автомобилните доставчици е бил помолен от американската група да промени цената с 10%, твърди запознат с темата. Той обяснява, че предложението е изненадващо, тъй като обикновено се преговаря за между 1 и 2% от цената.

Този доставчик отбелязва, че представителите на Tesla са настояли срокът за плащане за услугата да се увеличи от 60 на 120 дни, ако не бъде прието предложението за промяна на цената. Общо 11 от 23 интервюирани доставчици са посочили, че Tesla е преговаряла за удължаване на срока за плащане.

Продължението на анализа вижте в сайта на Bloomberg TV Bulgaria. 

Всичко по темата четете тук!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:34 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

17
rate up comment 1 rate down comment 3
khao
преди 6 години
и защо смяташ така? До сега всичко което е обещал го е доставил, със закъснение де, но го е доставил ... а не беше едно или две неща за които всички го обвиняваха че са невъзможни... Заслужил си е кредита на доверие и за това го получава... Кой може да планира правилно изобретения на нови решения, според мен никой на тая Планета
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
16
rate up comment 2 rate down comment 2
deant
преди 6 години
Аз пък смятам, че освен пари на кредит му дават допълнително и доверие на кредит. засега не се справя с изплащането и на двете.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
15
rate up comment 0 rate down comment 1
zelka007
преди 6 години
"Предполагам няма нищо общо с наближаващия матуритет на едни 1-1,5 милиарда долара задължения и 15 години отрицателни парични потоци (оперативни - инвестиционни)"значи последните 8 тримесечия има 6 с отрицателен финансов поток , по-назад не съм гледал . не съм някакъв вярващ или наивник , просто ме радва размаха на Мъск и начина на работа . това че прави неща полезни за цялото човечество и влачи след себе си промяна . факт : дългосрочните дългове на компанията са 9,5 млрд. което не е голям проблем . факт : краткосрочните дългове с предстоящ падеж са около 2 млрд. а парите в брой са около 2 млрд. :))) , което води до актуална опция за фалит по глава 11 (защита от кредитори и преструктуриране на дълговете) . факт : супер надценена компания според акциите си спрямо производството на автомобили в сравнение с другите автопроизводители . за тази пазарна оценка би трябвало да продава по 1 млн. автомобила на година , а те наскоро успяха да постигнат 40.000 за тримесечие . факт : при окончателна настройка на поточната линия във фермонт сигурно ще стигнат 500.000 на година но това без завод в китай е доста далеч от 1.000.000 :))) , а за последното от къде ще копат пари не ми е ясно ... така изброеното достатъчно ли е ? мога още да пиша :))) ... смятам че са велика компания а Мъск е много добър в това което прави . точка . :)))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
14
rate up comment 4 rate down comment 1
deant
преди 6 години
Пича ви сваля звезди, вие му се връзвате...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
13
rate up comment 1 rate down comment 3
khao
преди 6 години
и някоя друга година условно. -----------щото вие двамата крeтeни сте решили така или има и обективни причини ?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
12
rate up comment 5 rate down comment 0
zelka007
преди 6 години
нищо не сравнявам :))) ... говориш за система за плащане и кое как било . обяснявам . предоговарят . не съм им адвокат . ако мислиш че се става лесно доставчик на някоя търговска верига или производител от нивото на тесла . пробвай . стоковия кредит е първото с което те натискат . фирмата в случая няма нищо общо . кеф ти тесла , кеф ти кауфланд , кеф ти теско , кеф ти сименс , кеф ти даймлер . и нали не мислиш че ей сега са се сетили че имат плащане след някой и друг месец и я да съберем някой и друг лев от тук от там :))) ... доста е сложно по принцип но всичко се свежда до това да могат да си плащат на доставчиците и дълговете . затова следят изкъсо обема на поточната линия . при 3800 произведени на седмица - плащат оперативни разходи на ръба , при 5500 - всички производствени разходи и покриват лихвите по кредитите , над 8900 на седмица покриват абсолютно всичко и излизат на печалба . около 10000 на седмица предполагат че ще произвеждат към края на 2018 или първото тримесечие на 2019 . дали ще успеят и идея си нямам . на мен лично ще ми е интересно да проследя развитието им . ако имах достатъчни кинти бих си купил Тесла С - ама нямам . е - императора писа че ще играе на късо с/у тях :))) ...п.с. кво им е на фантастико ? :))) най-добрата българска търговска верига . най-ефективния магазин тип супермаркет в БГ , за обща култура го казвам , е един от магазините на фантастико - работил съм с този магазин специално и мога да потвърдя че е така .
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
11
rate up comment 2 rate down comment 5
KPetkov
преди 6 години
Няма, няма. Най-много да му треснат една глоба и някоя друга година условно. Възможно е и временна/постоянна забрана да бъде изпълнителен директор на публична компания.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 4 rate down comment 5
KPetkov
преди 6 години
Браво, бе. Да сравняваш Кауфланд и Фантастико с Тесла ?!? :) Интересно, защо първо срокът за плащане е бил 60 дена, а сега врънкат доставчиците за два пъти по-дълъг срок. Предполагам няма нищо общо с наближаващия матуритет на едни 1-1,5 милиарда долара задължения и 15 години отрицателни парични потоци (оперативни - инвестиционни).
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 4 rate down comment 0
zelka007
преди 6 години
системата на форума ме писА анонимен :)))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 10 rate down comment 0
Анонимен
преди 6 години
хммм ... сигурно в кауфланд и фантастико-дар не са чели за тази практика от 30-60 дни за нехранителни стоки :))) ами направо на 120 дни го отмятат :))) . от фалит по принцип никой не е застрахован . факт , че им се пече яйце на д.у.п.е.т.о. в тесла с отрицателния финансов поток . но пък правят всичко възможно да го редуцират . факт е че в номинална стойност загубата расте . но и факт е че в относителна стойност намалява драстично , с тенденция за положителни стойности ... нека да завърши тримесечието пък пак ще четем информация от отчетите :)))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още