Tesla даде заявка за излизане на печалба след последните няколко седмици, в които дейността по производството се е стабилизирала, което носи надежди на производителя на електромобили, воден от Илон Мъск, предава Ройтерс.
Главният изпълнителен директор е под огромен натиск да докаже, че може да постигне нормално производство на седана, най-евтиният модел на Tesla и ключ към плана й да стане производител на масови автомобили. Всичко това се случва след редица производствени предизвикателства и притеснения, че фирмата остава без средства прекалено бързо.
Въпреки че Tesla отчете рекордна загуба, която се удвои до 718 млн. долара през второто тримесечие, книжата на компанията повишиха стойността си с 11 на сто по време на следборсовата търговия, тъй като инвеститорите се фокусираха върху по-стабилните обеми на производство и забавянето на темпа на харчене.
Компанията е свила плана си за капиталови разходи и няма да достигне темпа на производство на 10 хил. броя Model 3 седмично до следващата година.
Мъск, който при обявяването на предишния отчет на компанията отказа да отговаря на „скучните“ въпроси на анализаторите, този път се извини при срещата си с тях за поведението си в миналото.
Tesla заяви, че през юли е достигнала по-ранната цел да изгради около 5000 Model 3s седмично „многократно“ и повтори целта да произвежда по 6000 автомобила седмично до края на август. Анализаторите поставиха под въпрос дали темпът от 5000 ще се запази устойчив.
Фирмата очаква да произведе до 55 хил. Model 3 през третото тримесечие, което значи седмичен темп от около 4230 коли, при около 15% брутен марж, който ще се повиши до 20% през четвъртото тримесечие.
Tesla създаде своя 200-хиляден електромобил през юли – праг, който означава, че федералната субсидия от 7500 долара ще остане в сила до края на годината.
Анализаторите попитаха Мъск дали Tesla ще трябва да набере още капитал, но изпълнителният директор заяви, че очаква тя да излезе на печалба, така че няма планове за набиране на средства.
Tesla планира да плати дълга си от 1,8 млрд. долара, дължим преди ноември 2019 г., чрез вътрешно генерирани средства.
Фирмата завърши второто тримесечие с 2,78 млрд. долара в брой, след 610 млн. долара капиталови разходи.
Свободният паричен поток, основен показател за финансовото здраве на компанията, се е понижил до отрицателни 740 млн. долара през второто тримесечие от отрицателни 1 млрд. долара за първото тримесечие, като не се броят разходите на соларния бизнес.
Tesla започна да съкращенията на 9% от работната си сила, докато затяга разходите. Фирмата обяви, че капиталовите ѝ разходи ще достигнат малко под 2,5 млрд. долара през 2018 г., под миналогодишните 3,4 млрд. долара.
Същевременно компанията разкри плановете си за експанзия, като заяви, че вероятно ще обяви локацията на нова европейска фабрика тази година и планира друга в Шанхай, където ще произвежда както превозни средства, така и батерии.
Вижте още в материала на Bloomberg TV Bulgaria!
преди 6 години Да разгледаме малко числата. Не финансовите, а тези, отнасящи се до продукцията.1. За Q2 са произведени (едва) 18449 Т3. За 13 седмици това прави по 1419 коли на седмица !!! Как звучи в сравнение с целта от 5000 ?2. Според твърденията на Мъск и по вЕрванията на видинските бyшмени, последната седмица уж били произведени над 5000 коли. Това означава, че за останалите 12 седмици (вкл. и 3 от юни) са произведени останалите 13450 коли или по едва 1121 коли на седмица !!! Как да вЕрваме, че изведнъж е достигнато ниво от 5000 ? Дали то е повторено ?За мен по-притеснително е друго - По прогноза на Блумбърг, очакваше се да са произведени общо около 28820 коли за Q2, а реалността е с 10'000 надолу. Това означава, че дори неутралните анализатори са били твърде големи оптимисти. Аз лично не виждам и причина през Q3 да има решително намаляване на загубата, освен ако не се приложи пак някакво артистично счетоводство, приложено по отношение на производствените данни за посл. седмица на юни. Да имаш 1.5 млрд загуба за полугодието и да твърдиш, че ще я стопиш за 6 месеца, при положение че ФЕД още дугия месец ще вдигне лихвите с 0.5% и поне още веднъж до края на годината.... Блажени са верующите... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години и понеже Тесла не е само Model 3 и бройките които продава от него , а е много повече :https://cleantechnica.com/2018/07/31/the-tesla-grid-controller-debuts-helping-samoa-toward-100-renewable-electricity-goal/ отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години те разбивка на сегмента на Model 3 като обем продажби:https://cleantechnica.com/2018/08/01/tesla-model-3-sales-skyrocket-us-toyota-camry-prius-sales-plummet-coincidence/ отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Годишните приходи ще минат $17млрд, над 40% нарастване. Броя на произведените в следващото тримесечие ще минат 75 хиляди бройки - тройно нарастване на годишна база!Tesla вече не е най-малкият производител в САЩ ( по брой продадени коли на година), вече мина Волво, а до края на година ще мине Ягуар и има огромен шанс да мине Mazda, BMW и Mercedes по брой продажби в САЩ!;)Инвеститор, моля ви да публикувате повече данни и графики. Все пак сте икономически сайт! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Лошото е, че все още му вярват на тоя мошенник Мъск. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години На към фалит вървят нещата! Не ще и дума!ХахахаСпециален поздрав за ..... Те си знаят отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години http://ir.teslamotors.com/static-files/7235e525-db16-470c-8dce-9ecac0ad7712 отговор Сигнализирай за неуместен коментар