fallback

Защо Mazda и Subaru не правят електромобили?

Предстои да разберем дали по-късното влизане на този пазар е правилен ход

13:30 | 09.06.18 г. 6
Автор - снимка
Създател

Сигурно ви е направило впечатление, че Mazda и Subaru са сред малкото марки, присъстващи на световния пазар, които не предлагат електрически модели в гамите си. Subaru все пак планира да предложи plug-in хибрид в близко бъдеще, но изцяло електрическите модели остават тема табу и за двете компании.

Логично е да се предположи, че тъй като двете японски компании са сравнително малки в сравнение с другите си съперници на световния пазар, разходите за създаване и развитие на електрическите модели, определено ще натежат на бюджета им. Но според агенция Bloomberg това далеч не е единствената причина те да не предлагат електромобили.

Всъщност зад това решение има сериозна стратегия и тя беше разкрита от главния изпълнителен директор на Subaru USA - Том Дол.

„Ако сега извадим на пазара един електрически модел, ще трябва да се съревноваваме с всички, които искат да влязат на този пазар", обясни Дол. "Но като изчакваме, ние просто даваме възможност на нашите съперници да подредят пазара, да се види кой ще остане и кой ще отпадне и когато всичко е ясно, ще влезем и ние.”

С други думи, конкуренцията да свърши повече работа, нека електрическите технологии станат максимално достъпни на световния пазар и в гамите на големите компании, едва тогава Subaru ще се включи в играта. В това решение има логика, тъй като то ще спести на компанията много пари.

Но също така то носи и риск, тъй като изчакването ще означава, че пазарът ще бъде разпределен между основните играчи на него и новодошлите ще имат трудната задача да намаляват пазарните дялове на утвърдените компании, за да се наложат те. В същото време агенция Bloomberg потвърди, че все още няма коментар от страна на Mazda по въпроса дали и в тази японска компания залагат на модела, избран от Subaru.

Според непотвърдена информация от Mazda компанията планира да лансира първия си изцяло електрически модел след поне 2 години. Да не забравяме, че сега Mazda акцентира на лансирането на технологията Sky Active X, която комбинира най-ефективните решения от бензиновите и дизеловите двигатели.

Трябва да отбележим, че Toyota притежава почти 17% в Subaru, а хибридните технологии, които ще използва Subaru идват точно от Toyota. Това партньорство ще помогне на Subaru доста пари и ще позволи на японската компания да се включи на висока скорост в битката на електромобилите, макар и в по-късен етап.

„Предпочитам да вляза на пазара последен, но всичко при нас да е наред, вместо да стартираме първи и да унищожим имиджа и репутацията на марката”, твърди Дол. Времето ще покаже дали е прав.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:33 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още