Популярността на електромобилите в Европа, САЩ и Китай стремително расте, което принуждава автомобилните производители да отделят все повече средства за разработката на нови електрически платформи. Оказва се обаче, че не всичко е толкова безоблачно, колкото изглежда, съобщава изданието Motor1.
Според информацията, един от водещите производители – BMW, не предвижда през следващите поне 2 тодини масово производство на коли на ток. В момента този тип превозни средства не носят печалби на компанията, докато бензиновите и дизеловите модели позволяват тя да се развива уверено.
По думите на председателя на Съвета на директорите на BMW AG – Харалд Крюгер, силовите агрегати на ток от четвърто поколение, с които в момента се оборудват електрическите модели на марката, все още са прекалено скъпи. Това трябва да се промени през 2020 г., когато ще излезе петата генерация електромотори.
„Трябва да изчакаме, тъй като именно следващото поколение електрически двигатели, което ще излезе през 2020 г., ще ни позволи да намалим съществено разходите си по производството. Мога само да кажа, че сумата, която ще спестим, е огромна”, коментира Крюгер.
Босът на BMW допълни, че концернът ще инвестира над 100 млн. долара в разработка на шесто поколение силови агрегати на ток. Те трябва да бъдат готови през 2025 г., когато германският производител ще предлага 25 електрифицилани модели. От тях 12 ще бъдат изцяло електрически.
През 2017 г. BMW е продал на европейския падар 21 010 бройки от електрическия i3, което е над 6000 повече от 2016 г. В концерна обаче разчитат много повече на предстоящото излизане на седана i4, който ще бъде на пазара през 2020 г. Той ще има пробег от 600-700 км и ще се конкуира с Tesla Model 3.
Повече новини от автомобилната индустрия можете да прочетете в Automedia.bg.
преди 6 години ти да не би да имаш некой скрит завод за електрокари у ръкава ?!? .... :))) я им дай акъл на тия, открехни ги да открият топлата вода ..... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Пълни глупости. Електрическите двигатели и сега имат много високо КПД, което едва ли може да се подобри с повече от няколко процента. Скъпият компонент в електромобилите е батерията. Начинът да се намалят разходите е създаването на единен стандарт за батерии за всички марки, което ще позволи производството в големи количества и съответно намаляване на цената. отговор Сигнализирай за неуместен коментар