Популярността на електромобилите в Европа, САЩ и Китай стремително расте, което принуждава автомобилните производители да отделят все повече средства за разработката на нови електрически платформи. Оказва се обаче, че не всичко е толкова безоблачно, колкото изглежда, съобщава изданието Motor1.
Според информацията, един от водещите производители – BMW, не предвижда през следващите поне 2 тодини масово производство на коли на ток. В момента този тип превозни средства не носят печалби на компанията, докато бензиновите и дизеловите модели позволяват тя да се развива уверено.
По думите на председателя на Съвета на директорите на BMW AG – Харалд Крюгер, силовите агрегати на ток от четвърто поколение, с които в момента се оборудват електрическите модели на марката, все още са прекалено скъпи. Това трябва да се промени през 2020 г., когато ще излезе петата генерация електромотори.
„Трябва да изчакаме, тъй като именно следващото поколение електрически двигатели, което ще излезе през 2020 г., ще ни позволи да намалим съществено разходите си по производството. Мога само да кажа, че сумата, която ще спестим, е огромна”, коментира Крюгер.
Босът на BMW допълни, че концернът ще инвестира над 100 млн. долара в разработка на шесто поколение силови агрегати на ток. Те трябва да бъдат готови през 2025 г., когато германският производител ще предлага 25 електрифицилани модели. От тях 12 ще бъдат изцяло електрически.
През 2017 г. BMW е продал на европейския падар 21 010 бройки от електрическия i3, което е над 6000 повече от 2016 г. В концерна обаче разчитат много повече на предстоящото излизане на седана i4, който ще бъде на пазара през 2020 г. Той ще има пробег от 600-700 км и ще се конкуира с Tesla Model 3.
Повече новини от автомобилната индустрия можете да прочетете в Automedia.bg.
преди 6 години И производствените цени да вземеш и крайните от търговската мрежа, пак няма как твърдението на тоя да е вярно. Поне от време на време помисли върху фактите преди да тръгнеш спориш. Електродвигателите са много по-евтини и лесни за производство от ДВГ. Огромният им минус за подобни огромни компании като BMW е, че няма как да си патентоват някой двигател като техен и да смучат чрез него колкото си искат. Т.е. фирмите за производство на автомобили ще се трансформират отново само във фирми за производство на купета и окачване за тях. Отпадат като излишни над 10 000 отделни части, някои от които патентовани за всяка отделна голяма автомобилна компания. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Не става с асинхронен двигател точно. Променят се бързо и никак не е изгодно да разработваш и да го пуснеш на пазара и да ти го разглобят и копират - набутват се. Просто ще си стискат рисърча да не им го копират азиатци. Работа е ясна. В Азия се правят солидно финансирани компании които събират незавършените разработки дори, а има много спряли по финансови причини а не защото са безрезултатни и така се купуват технологии на безценица - плащат се с акции на компанията. Проблема им е че ги заливат с технологии и не могат да почнат да произвеждат, оказва се май че има технология за производство в количества на графен дори и кондензаторите могат да подменят акумулаторите, язък за лития. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Няма по-*** двигател от електрическия. Още като студенти сме проектирали мощни асинхронни двигатели и то без компютри - само с помощта на джобен калкулатор и една страница с формули. Сега при автомобилите има някои тънкости, но не бих ги нарекъл затруднения, при положение че от години има работещи решения. Концепцията е проста, позната е отдавна и е супер икономична откъм вложени материали. Плюс това, електродвигатели в транспорта се ползват не от вчера. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години не бъркай произведствените цени, с крайните в търговската мрежа...за двигателите с вътршно горене вече има направени поточни линии със съответните машини, за ЕВ тепърва се правят и това е много скъпо упражнение ... докато ги синхронизираш, автоматизираш, оптимизираш и тнт... и те за това са и по скъпи де,но ще поевтинеят отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Не знам защо твърди че са скъпи. Мощен трифазен ел.двигател подходящ за EV струва точно в рамките на 2000 до 3000 евро.А колко струва един съвременен традиционен бензинов или дизелов двигател на BMW? По-малко или повече? Само турбините на дизеловите BMW-та започват от 300 евро нагоре, а за по-мощните модели, които са с многостепенни турбини минават и над 1000 евро.Та я пак - кое им е скъпото на ел.двигателите? Хич не са скъпи ел.двигатели ами просто при тях не могат да доят клиентите си по десетките други схеми, които са измислили. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години ей така първосигнално действаш и за биткоините ... човека си е прав, той казва че са скъпи, а не че имат малко КПД, но това незначи че електромобилите са обречени, за разлика от биткоина :):) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години При серииното произвежданите електромобили ел.двигателят е окомплектован и капсулован в общ корпус заедно с охлаждането му. По принцип самите ел.двигатели са евтини, много здрави и 100% необслужваеми. Технологията напредна дотам, че вече няма какво да се развали по тях дори и след навъртяни 1 милион !!! километра.На BMW просто не им стига маржа на печалбата от ел.автомобилите, по които няма толкова много разходи за рез.части, консумативи, обслужване, лицензионни режими за оторизирани сервизи и др. под.Сигурно с цитираното 5-то поколение са измислили как да създават евтини ел. двигатели, които да издържат само колкото на автомобилните компании да им е изгодно за да продължат бръсненето на клиентите след петата година експлоатация. Освен с батериите и гумите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Разбрал си го погрешно. Не, че електромоторите са неефективни, а че са ФИНАНСОВО неефективни. Просто те искат по-евтини двигатели. Но си прав - най-големия проблем остават батериите - цена, капацитет и скорост на зареждане. И трябва да се решат ПОНЕ два от тези три проблема, за да станат електричките наистина еквивалентни на стандартните коли с ДВГ. А станат ли - колите с ДВГ влизат в историята. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Най - големите мозъци работят за военната промишленост. Всички нови технологии се засекретяваха за 20 години. Така беше преди. Сега света се движи на, по - големи скорости и може би летвата е свалена на 10 - 15 години, след което технологиите се вадят за продан. Който извади многото пари, той ги получава. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Нека от BMW да кажат каква сума пари им е предложена да се откажат или да забавят във времето масовото производство на електромобили? Този въпрос ще го задам и в сайта им. Положение, ще е същото и с другите фирми. Корупцията е навсякъде, не само в България, щом става въпрос за много пари. Заместването на ДВГ с електрически беше прекрасна идея, която скоро няма да се осъществи, особено в това предвоенно състояние, в което се намира сега света. отговор Сигнализирай за неуместен коментар