През 2025 г. електромобилите на Volvo съществено ще намалят цената си, а в същото време стандартните коли с двигатели с вътрешно горене ще поскъпнат значително. Това заяви пред журналисти президентът на шведската компания Хакан Самуелсон.
Шефът на скандинавския производител посочи и причините за промяната. Както е известно, Volvo е собственост на китайската компания Geely, която има намерения активно да развива „зелените” технологии и това ще бъде от голяма помощ на шведите.
Във Volvo смятат, че само след 2 години цените на автомобилите с бензинови и дизелови двигатели ще скочат, тъй като производителите ще трябва да вложат допълнителни средства, за да може те да отговарят на новите екологични стандарти. В същото време производството на електромобили ще поевтинее, защото те ще ползват още по-големи държавни субсидии.
Според Самуелсон на Volvo много ще помогне и фактът, че „зелените” модели ще се произвеждат на територията на Китай. Там местното правителство предоставя сериозни отстъпки както на производителите, така и на клиентите. Екологичните модели на Volvo и Geely ще се продават в цял свят, а развитието на технологиите им, както и помощта на държавите, в които се използват, ще им позволи до 7-8 години да бъдат на цената на стандартните автомобили.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg
преди 7 години аре поредния читател - я прочети малко за различните видове горивни клетки преди да тръгнеш да разправяш или питаш как ще се зареждат отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Дори да няма проблеми с технолигията (а тя има много недостатъци спрямо колите на батерии), е необходима изцяло нова инфраструктура за да зареждаш навсякъде водород (или еквивалент). Батерията може да си я зареждаш вкъщи, а и изграждането на станция за зареждане изисква минимални инвестиции спрямо добавяне на колонка за водород. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години добре де, я ти като писател ми кажи с кво друго са .... щото в музея на БМВ видех портотип на водород и никакъв друг.... верно че беше преди няколко години, ама ае да ни светнеш, ане само да пишеш язвителни коментари от позицията на БАНаджийски експерт. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Отново поредния начинаещ НЕчитател се опитва да коментира нещо за което е чул един два пъти от някъде - горивните клетки не са само с водород. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години интересен експеримент ще е :):) чувал съм че в Норвегия има такива автомобили, но е интересно да ги пуснет в някоя по гъстонаселение и по дива държава... и като почнат едни експлозии от леки катастрофи :):) Нали знаеш че водорода е силно експплозивен ? ... та в тока е истината! От всичко се прави ток и тока за всичко може да се ползва. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Колко серийни автомобила са пуснали? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Как ще са само теоретични бе?!?!Явно и ти си само чукча читател и халюпредставател. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Освен това и най-иновативната автомобилна компания - Тесла - не правят водородни автомобили, а литиеви а? И всички останали набиват яко кинтите именно в литиевите технологии? :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Само дето си остават само теоретични разработки, нали? :) И такива ще си останат. :) А иначе и Мерц, и бавариите имат електрически-хибридни серийни автомобили с литиеви клетки, нали, а не с горивни клетки, нали? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Нейното разпространение зависи от EV.Най-перспективните разработки в тази област засега са на Mercedes и BMW. отговор Сигнализирай за неуместен коментар