IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Дългоочакваният електрически камион на Tesla идва до месец

Според източник на Ройтерс камионът ще може да изминава около 480 км с едно зареждане на батериите

09:28 | 25.08.17 г. 35
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Tesla Inc планира през следващия месец да представи електрически тежкотоварен камион с работен обсег до 480 км, предава Ройтерс. Това е доказателство, че производителят на електрически коли възнамерява да навлезе и на пазара на товари.

Главният изпълнителен директор Илон Мъск обещава да представи през следващия месец прототип на камиона си Tesla Semi в опит да разшири пазара на компанията извън луксозните автомобили. Предприемачът измъчва транспортната индустрия с перспективата за тежкотоварни автомобили, задвижвани от батерии, които могат да се конкурират с конвенционалните дизелови камиони, които могат да пропътуват до 1 600 км с един резервоар гориво.

Електрическият прототип на Tesla ще бъде в долния край на сегмента, който в бранша се обозначава с термина „дълги разстояния", смята Скот Пери, изпълнителен директор на базирания в Маями транспортен оператор Ryder System Inc. Пери коментира, че се е срещал с директори на Tesla по-рано през годината, за да дискутира технологиите в завода на производителя във Фримънт, Калифорния.  

Пери казва, че усилията на Tesla са съсредоточени върху електрическа голяма платформа, известна като "дневна кабина" без наличие на легло за нощувка, като тя ще е способна да изминава до около 480 км с едно зареждане.

Tesla отговаря на въпросите на Ройтерс с изявление по електронната поща, в което се казва: "Политиката на Tesla е винаги да отказва да коментира спекулациите, независимо дали са верни или неверни, тъй като това би било глупаво. Глупаво!". 

Планът на Tesla, който може да се промени в течение на разработките, е в съответствие с това, което производителите на батерии твърдят, че е възможно с настоящите технологии. До този момент Tesla не е давала публично подробности за камиона си, като например какво разстояние ще може да измине, колко ще струва и какъв ще е полезният товар. Илон Мъск признава обаче, че компанията се е срещала с потенциални купувачи, за да обсъди техните нужди.

Мъск обяви плановете на компанията за камион с изцяло електрическа тяга през миналия август без да дава особени подробности за бъдещото превозно средство. Масовото производство на електрическите камиони ще стартира след 18 месеца до 2 години.

Други компании също работят по електрически тежкотоварни машини. Превозното средство на Daimler ще излезе официално по улиците на Германия по-късно през тази година, като гигантът обяви, че вече има 20 потенциални клиенти. 

Що се отнася до плановете на Tesla, компанията пусна вече на пазара първия масов електромобил Model 3. Model Y пък ще бъде наличен за купуване до края на 2018 г. Очаква се компанията да представи и първия си пикап и микробус.

Акциите на Tesla поскъпват с около 65% през тази година, но скептиците са много. Някои се съмняват в способността на Мъск да превърне Tesla от нишов производител до голям производител на автомобили. Около 22% от акциите, предлагани за търговия, се държат за „къси продажби“ от инвеститори, които очакват книжата да поевтинеят.

Мъск, странен милиардер, чиито амбиции в транспорта включват колонизирането на планетата Марс, отдавна се противопоставя на конвенционалната индустрия. По време на годишната среща на акционерите на Tesla през юни той повтори обещанието си за електрически камион за дълги разстояния. „Много хора не мислят, че може да направим тежкотоварен камион за дълги разстояния, който е електрически, но сме уверени, че това може да бъде направено", каза той тогава.

Докато прототипът, описан от Пери, все още е далеч от възможностите на конвенционалните дизелови камиони, Мъск може все пак да намери доста добра ниша. Около 30% от превозите с камиони в САЩ са регионални пътувания до около 350 км, според Сандийп Кар, главен стратегически директор на базираната в Торонто Fleet Complete, която проследява и анализира движението на камиони. Камион с пробег в този диапазон би могъл да доставя товари регионално, например от пристанища до близки градове или от складове до обекти за търговия на дребно.

Интересът към електрическите камиони е висок сред превозвачите, които искат да намалят своите вредни емисии и оперативни разходи. Електродвигателите изискват по-малка поддръжка от двигателите с вътрешно горене, а токът от мрежата е много по-евтин от дизела.

Сегашната технология не е достатъчно напреднала що се отнася до зареждане на камионите в цялата страна. Експерти казват, че изискваните батерии ще бъдат толкова големи и тежки, че няма да има достатъчно място за товари.

Средностатистически дизелов тежкотоварен автомобил струва около 120 хил. долара. Цената само на батерията за голяма платформа, способна да достигне до 640 км и превозваща типичен полезен товар, може да бъде по-висока от тази, смятат учени от Carnegie Mellon University.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:33 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

3
rate up comment 12 rate down comment 5
lyusien
преди 7 години
Това е информация за неверниците които не вярваха че ще пусне първия електрически камион през септември Бъдете сигурни че ще има огромно количество клиенти въпреки пробега от около 500 км с едно зареждане Превозите с камиони в С А Щ се осъществяват предимно с терминали около големите градове и потребители разположени на около 300 км от тях Електрическите камиони ще превозват стоки от тези терминали до големите градове и няма да замърсяват въздуха което е голям проблем за американките мегаполиси Батериите на тези камиони вероятно няма да бъдат зареждани в камиона а сменяни с заредени в терминалите За минути Но в бъдеще батериите ще стават по ефективни и ще има по вече места за смяна на батерии Въобще след 10 години благодарение на хора като Елон Мък светът ще бъде съвсем различен
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 13 rate down comment 5
sdar
преди 7 години
480км. са прекалено малко за товарен камион. Единствено става за ограничено регионални превози, разнос по обекти и др. такива, но не става за нормален транспорт. И то проблемът не е толкова в краткото разстояние, а в нужното време за зареждане в последствие, където се губи мното време. Ако беше дизел с такъв пробег нямаше да е проблем, спира и пълни за 10 мин., но тока се пълни бавно. Може би трябва да се помисли не за пълнене на ток, а направо за смяна на празните батерии с пълни при камионите, ако става за 5-10мин. тогава проблемът няма да го има.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 14 rate down comment 10
0pk
преди 7 години
Това е доказателство, че производителят се чуди с какво още да блесне в очите на инвеститорите :D
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още