Производителят на спортни автомобили Porsche обмисля бързо отказване от дизеловата технология. Както пише Frankfurter Allgemeine Zeitung, новият модел на джипа Cayenne, който ще бъде представен през септември по време на автомобилното изложение IAA във Франкфурт, няма да разполага с дизелов вариант.
„По отношение на дизела разиграваме различни варианти и сценарии“, пояснява говорител на компанията пред вестника.
Като алтернативен вариант компанията може да се реши и на „меко“ излизане от дизела. Тогава новият модел все пак ще разполага с дизелов двигател, но ще бъде последният такъв модел. Съществувала и съвсем радикална възможност: абсолютна забрана за продажба на дизелови модели, почти от настоящия момент, пише вестникът. Подобен радикален сценарий обаче се сблъсква със съпротива преди всичко от отделите по продажби.
Делът на дизеловите модели от всички продадени превозни средства в Porsche възлиза на 14 на сто през първото полугодие. На най-големите по обем пазари Китай и САЩ въобще не се продават дизелови коли, а в Германия делът им възлиза на 32 на сто. Чистите спортни коли на производителя така или иначе не се предлагат с дизелов вариант, но при джиповете все още се търсят дизеловите варианти. Почти 81% от продадените през първото полугодие нови коли от модела Cayenne в Германия са с дизелов мотор.
Дизеловите двигатели, които се вграждат в моделите на Porsche, не са разработка на компанията, а от 2009 г. се доставят от VW. Сред мениджърите се е настанило възприятието, че по този начин Porsche е вкарал скандала Дизелгейт в собствената си компания, пише още FAZ. В по-ранно интервю ръководителят на производствения съвет (сдружение на служителите) Уве Хюк нарече двигателя „болен мотор“ и „раково образувание“.