Tesla обича да спори, че нейните клиенти не се нуждаят от държавни субсидии, за да си купят електрически автомобили.
"В действителност, стимулите ни дават относителен недостатък", заяви по-рано изпълнителният директор на компанията Илон Мъск. „Tesla е успяла въпреки стимулите, а не благодарение на тях“, категоричен бе той.
Може би наистина Tesla не се нуждае от данъчни подсладители, но те със сигурност помагат, пише Guartz.
Краят на данъчните облекчения за собствениците на електрически автомобили в Хонконг увеличи цената на Tesla Model S 60 от 72,9 хил. долара на 118,4 хил. долара, доближавайки се до цената на модели на Mercedes-Benz. След като новата политика влезе в сила от април, регистрациите на нови автомобили на Tesla се понижиха от 2 939 през март на... нула през следващия месец.
Регистрация на нови автомобили на Тesla в Хонконг
В САЩ се наблюдаваше подобен спад след намаляване на данъчните облекчения в щата Джордия през 2015 г. Така за една година тази мярка стопи с 90% продажбите на електрически автомобили.
В САЩ федерална програма предоставя на купувачите на електрически превозни средства данъчен кредит в размер на 7,5 хил. долара за първите 200 хил. автомобила. Tesla вече е продала повече от 100 хил. коли в САЩ.
Може ли стартъпът да продава електромобили на масовия пазар без кредити?
"Може би не“, коментира Мишел Кребс от Autotrader. „Няма достатъчно потребителско търсене, което да стимулира продажбите, дори и с данъчния кредит", заяви тя в интервю.
Само 1% от новите автомобили, продавани в САЩ, са изцяло електрически. Tesla, която пусна първия си такъв модел за масовия пазар - Model 3 на 8 юли, планира да произвежда 500 хил. такива коли на година до 2018 г.
И все пак стимулите са последното нещо, което ще е нужно на електромобилите. Световните продажби на електрически превозни средства продължават да растат бързо (до 36% през 2016 г.), и се очакват да надминат тези, задвижвани с двигатели с вътрешно горене, до 2040 г.
Китай засенчва САЩ по брой на новите регистрации на електрически превозни средства
Tesla вече има забележителните 400 000 предварителни поръчки от клиенти, чакащи да купят Model 3, безпрецедентен подвиг за всеки автомобилен производител. Без съмнение данъчните стимули на САЩ са от решаващо значение за следващите две години. Но Tesla залага, че достатъчно хора ще спестят пари за кола, която искат, а не само за това, от което се нуждаят.
На 28 юли Tesla ще направи парти по повод пускането на Model 3. Топлият прием сред клиентите може да даде на компанията импулса, който ѝ е нужен, за да победи Детройт и останалата част от земното кълбо. Залогът е голям!
преди 7 години Теслите имат нужда от всякаква помощ, та дано поне едно тримесечие най-после да излязат на печалба... и дори да снесат поне по един цент дивидент на ентусиастите акционери.Междувременно за миналата година BMW би теслата по продажби на електрички и хибриди, без да вдига шум за това. Тоже междувременно безкористният мечтател Мъск си забърса 1 МБ бонусче от вечно губещата си компания, като отплата за своят неуморен труд за благото на човечеството.Китайските хора сигурно купуват повече електрически коли от американците, само дето те не са тесли. BYD бие по продажби теслите, доколкото зная - дори в САЩ.При Tesla всичко е: "ЩЕ". отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години За цялата 2016 за Тесла четем в американската преса: Tesla Motors Inc.s fourth-quarter sales rose 27%but not enough for the Silicon Valley automaker to reach its goal of delivering at least 80,000 vehicles in 2016. Mr. Musk has set the ambitious goal of building 500,000 vehicles in 2018 compared with producing nearly 84,000 vehicles last year. За 2017 четем: On Sunday Tesla said that it had delivered 25,418 cars in 2017s first quarter, which is a record for the company. This sales figure puts Tesla on track to meet its stated goal of delivering 47,000 to 50,000 Model S and Model X vehicles in the first half of 2017. Значи със сещашното темпо на растеж до 2035-2040 продажбите ще достигнат 500 хил. годишно, ако изобщо Тесла съществува толкова дълго, което е малко вероятно. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Тесла се нуждае от много милиони долари, тия облекчения са без значение :] отговор Сигнализирай за неуместен коментар