Tesla обича да спори, че нейните клиенти не се нуждаят от държавни субсидии, за да си купят електрически автомобили.
"В действителност, стимулите ни дават относителен недостатък", заяви по-рано изпълнителният директор на компанията Илон Мъск. „Tesla е успяла въпреки стимулите, а не благодарение на тях“, категоричен бе той.
Може би наистина Tesla не се нуждае от данъчни подсладители, но те със сигурност помагат, пише Guartz.
Краят на данъчните облекчения за собствениците на електрически автомобили в Хонконг увеличи цената на Tesla Model S 60 от 72,9 хил. долара на 118,4 хил. долара, доближавайки се до цената на модели на Mercedes-Benz. След като новата политика влезе в сила от април, регистрациите на нови автомобили на Tesla се понижиха от 2 939 през март на... нула през следващия месец.
Регистрация на нови автомобили на Тesla в Хонконг
В САЩ се наблюдаваше подобен спад след намаляване на данъчните облекчения в щата Джордия през 2015 г. Така за една година тази мярка стопи с 90% продажбите на електрически автомобили.
В САЩ федерална програма предоставя на купувачите на електрически превозни средства данъчен кредит в размер на 7,5 хил. долара за първите 200 хил. автомобила. Tesla вече е продала повече от 100 хил. коли в САЩ.
Може ли стартъпът да продава електромобили на масовия пазар без кредити?
"Може би не“, коментира Мишел Кребс от Autotrader. „Няма достатъчно потребителско търсене, което да стимулира продажбите, дори и с данъчния кредит", заяви тя в интервю.
Само 1% от новите автомобили, продавани в САЩ, са изцяло електрически. Tesla, която пусна първия си такъв модел за масовия пазар - Model 3 на 8 юли, планира да произвежда 500 хил. такива коли на година до 2018 г.
И все пак стимулите са последното нещо, което ще е нужно на електромобилите. Световните продажби на електрически превозни средства продължават да растат бързо (до 36% през 2016 г.), и се очакват да надминат тези, задвижвани с двигатели с вътрешно горене, до 2040 г.
Китай засенчва САЩ по брой на новите регистрации на електрически превозни средства
Tesla вече има забележителните 400 000 предварителни поръчки от клиенти, чакащи да купят Model 3, безпрецедентен подвиг за всеки автомобилен производител. Без съмнение данъчните стимули на САЩ са от решаващо значение за следващите две години. Но Tesla залага, че достатъчно хора ще спестят пари за кола, която искат, а не само за това, от което се нуждаят.
На 28 юли Tesla ще направи парти по повод пускането на Model 3. Топлият прием сред клиентите може да даде на компанията импулса, който ѝ е нужен, за да победи Детройт и останалата част от земното кълбо. Залогът е голям!
преди 7 години не ме бъркай с клошар като теб :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Сигурно е така, но нали си наясно с функционалноста на батериите, че зарядния им капацитет прогресивно пада след определен брой цикли на презареждане. Не вярвам да си съгласен цяла вечер колата да стои да се зарежда и на другия ден да направиш едва 100-тина километра с нея. За БГ разстояния може и да устискаш, но в по-големи мащаби се превръщаш в роб на покупката си - с алтернатива или да се ръснеш 25-6 хилки в зелено за нов пакет батерии или да доизтискваш живота на стария. Въпрос на разбирания :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години може още малко да има субсидии, но в момента в който пусне 3ката е време да ги спрат леко по леко отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години За звездичките-човек с ограничени умствени и интелектуални способности. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Копувачите му са паралии. Не вярвам да се издъни. Ответният удар при провал ще е смъртоносен, а той не е *** или спекулант за да не го осъзнава. Все пак той даде началото на започващата ера на електроавтомобилите преди петнайсетина години с роудстъра си за радост на Валентин Златев. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Мисля че за S модела батериите могат да изкарат до 500 000 км. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години аз в неизгодни сделки с продължаващо изнудване не влизам. мъск добре го е измислил. и тества колко сме затъпели кат индивиди. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години сега е времето, сичките поклоници на мъск у форума да си поръчат, платът и да почнат да чакат по 3 тесли. от секи модел по една.......човека страда, тежък момент, подкропотегобе!муахахахахаха. Мушеника мъск ***! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години А някой да се поинтересува колко излиза смяна на пакета с батерии :) - тогава дори и 50% облекчение в продажната цена трудно ще ви поблазни. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Още под предната статия за бонуса на Мъск, написах че докато всичко е в бъдеще време, то компанията си е един голям балон. Колега там ми опонираше, че имали 500 000 предварителни заявки - е тук си го пише 400 000. Щели да произвеждат по 500 000, а досегашното им върхово постижение е - 83 000 (общо за всички модели) годишно. Половината година отмина, а нищо не се чува за допълнителните фабрики, които щяха да осигурят този капацитет. Като добавим и описания в статията гап в поръчките след премахване на облекченията в различните страни - то уравнението се усложнява неимоверно. Така, че гръмките изказвания на Мъск все повече доближават сектанското говорене. За протокола - карал съм Тесла и наистина дава някакво еуфорично усещане, докато не се замислиш за обслужването - време за зараждане, налични зарядни станции, сервизно обслужване - някой с опит да е оправял ламарини по Тесла :) в скоро време, а и не на последно място живот на батериите - около 10 години (взависимост от употребата). отговор Сигнализирай за неуместен коментар