Автомобилната компания Volvo Car Group, собственост на китайската Geely, обяви днес, че всичките й нови модели след 2019 г. ще бъдат изцяло електрически или хибридни. Това би сложило край на близо един век производство на автомобили от марката, задвиждвани единствено с двигатели с вътрешно горене, информира Ройтерс.
Компанията с централа в Гьотеборг ще продължи да произвежда от старите си модели, пуснати преди тази дата, но ще вкара в линията си различни версии - от изцяло електрически до зареждаеми (plug-in) хибриди, предава БТА.
С плановете си Volvo става първият водещ производител на традиционни автомобили, поставил срок за пълен отказ от двигателите с вътрешно горене, отбелязва агенцията.
"Съобщението бележи края на автомобила, задвижван единствено с двигател с вътрешно горене", посочва главният изпълнителен директор Хакан Самуелсон в изявление, цитирано и от ДПА. По думите му стъпката е направена отчасти в отговор на засилващото се потребителско търсене на електрически двигатели.
Предвижда се от 2019 г. до края на 2021 г. да бъдат пуснати пет нови модела - три Volvo и два Polestar, всичките изцяло електрически. "Тези пет автомобила ще бъдат допълнени от гама от бензинови и дизелови хибриди и меки 48-волтови хибридни версии на всички модели", уточнява компанията.
"Това означава, че в бъдеще няма да има коли Volvo без електрически двигател", допълва компанията.
Волво инвестира усилено в нови модели и заводи, откакто Zhejiang Geely Holding Group придоби компанията от Ford Motor Co. през 2010 г., създавайки ниша на пазара на първокласни автомобили, доминиран от по-големи конкуренти като Mercedes-Benz на Daimler и BMW, припомня Ройтерс.
Volvo планира до 2025 г. да продава 1 млн. електромобила, отбелязва ДПА.
преди 7 години Личи ти към любител на лукса си, щом върха ти е Ауди 8 :) П.аляк - комплексар отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години ако и когато има - елмобил ауди.чоже и да си преосмислим възгледите. Щот тез Господа, никога нема да свалът нивото. Засега - теслата пуска автомобилостроенето у киреча. който иска да си ги кара. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години теслата си я купи сам.Ез обичам лукса и усещането в ауди осма серия. с дърводелство не се занимавам. още повече с електромобили, недоделки, от които ме е гнус. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години дай ми една Тесла и да видиш как ще си счупя чистачките да ги чистя като мина из студентски град, ще фалирам от *** !!! хахахаха ел двигателя има по голям въртящ момент ... демек има по голем рЯз! ... ама си личи колко си неук ! :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години от 1900-та година...........още от изобретеването на макадама. Чак до филма "бързи и яростни". Гуедай който искаш филм, не става зрелище без надпревара с коли! И си отговори за психиката и желаниата на индивида. Стига с тез пропагандни сводки на кат. Когат масата се ограничава е ОК! Обаче ДА ПРОЕКТИРАШ АФТОМОБИЛ, КОЙТО ШЕ ОГРАНИЧАВА БОГАТИТЕ: КРАЙ! ТАКАВА КОЛА, ДОРИ НЕМА ДА ТИ ОСИГУРИ ЧУКАНЕТО, ЩОТО НЕМА ДА Е ПРЕСТИЖНА И С АФТОРИТЕТ. Шът даун на автономните..............сори. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години ще се направи, важно е! както и друг път писах това с колите нямаше да стане ако смартфоните не бяха натиснали девелопмент в батерии ... пример, отвори си телефона и виж кво има вътре, преди 10 години същия размер имаше 7-8 пъти по нисък капацитет... ... и може, не подценявай човешкия интелект :):)пък и не ни трябва още много, само 4-5 пъти по ефективни... можеш ли да минеш 1500 км с едно зареждане си готов ... за повече маглев или хиперлооп ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Съгласен съм, че ще трябва време за да се направи съществен пробив (ако може). Спомням си времето на първите цифрови апарати. Предизвикваха снизходителната усмивка във фотографите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години *** тъ.пунгер отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години абе ***, от кога пътя стана място за състезания ? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години автономната кола е само у болната фантазиес на некой пребогат-"визионер". Правена с идеята да слугува безропотно, ше се окаже най-големиа проблем. Щот "автономната" кола никога нема да мине на червено, ше е обучана кат кастриран заек да спазва правилата на 100%. вече се говари за "добри катастрофи" и "етичен избор на жертви" /етап от обучението/. ТОВА ПРОТИВОРЕЧИ НА 100% НА ЧОВЕЩКАТА ПСИХИКА, ТРЪПКАТА ОТ СЪСТЕЗАНИЕТО, ИЗПРЕВАРВАНЕТО, ЕГОТО! НАБУТАЙ СЕ С ИНВЕСТИЦИИ ТАМ И СИ НА 0! ОСВЕН АКО, НЕ КАСТРИРАШ МЕЖДУВРЕМЕННО ЧОВАКА ДА Е ПАСИВЕН НАБЛЮДАТЕЛ, НЕАКТИВЕН, НЕСЪСТЕЗАТЕЛЕН...........ама да видим. Вервам, че здравиа мозък и инстинкт ше победи. отговор Сигнализирай за неуместен коментар