"Литекс Моторс", единственият сериен производител на автомобили в България, е подал документи за обявяване в несъстоятелност. Проверка на Investor.bg в Търговския регистър показва, че документът е подаден от главния изпълнителен директор Илия Петров Терзиев още в края на февруари.
Компанията сглобяваше по лиценз модели на китайската марка Great Wall в специално построения завод в ловешкото село Баховица. Automedia.bg се свърза с представители на дружеството, откъдето по-късно през деня предоставиха официално изявление, с което потвърждават обявяването на несъстоятелност.
"С цел запазване на дружеството, интересите му и интересите на други негови кредитори, и по препоръка на юридическия екип на „Литекс Моторс“, на 24.02.2017 год. се наложи подаването на молба за откриване на производство по несъстоятелност", се казва в съобщението на компанията. До стъпката се е стигнало, след като през февруари Корпоративна Търговска Банка (също в несъстоятелност) е подала втора по ред искова претенция към „Литекс Моторс“ на стойност над 57 млн. лева.
Според компанията делото не е в ход и производството не е стартирало, а „Литекс Моторс“ все още е нормално функционираща компания.
Иск за обявяване на дружеството във фалит е постъпил и от един от основните му кредитори - "Виена Иншурънс груп". За момента молбата на "Литекс Моторс" не е задвижена, защото към нея не са били прикрепени финансовите отчети и списъкът на кредиторите.
„Литекс Моторс" бе един от най-големите длъжници на Корпоративна търговска банка при рухването й през 2014 г., с вземания на стойност 76 млн. лева. Не е ясна съдбата на завода в Баховица, както и на значителния брой готови автомобили. Различни активи на "Литекс Моторс" са били прехвърлени на други дружества през последната година. Върху една от сградите в Баховица има и ипотека, учредена в "Интернешънъл Асет Банк".
Производството на модели на Great Wall в Баховица започна през 2011 г., а през миналата година по план поточната линия трябваше да бъде преустроена за новите модели Haval H2 и Haval H6. Това обаче не се случи.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
преди 7 години Тиквун не е получил рекета отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години еббаси и останалите трохи за няква работа и те заминават .... тц тц тц са работниците като се озоват на улицата без бачкане айде и те фюу навънка .... Наще муццуни ако не се земат у ръце независимо дали са крали или не ако не праят нещо всички видове мутри заедно нема да остане кьорав българин на територията. Без българи няма и България ше останат само лъскавите им хотели с резачките отпред и курвонддилите и целия филм ше свърши без война без нищо по най тъппия начин който може да свърши отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години По-скоро на държавата майка. С една подходяща данъчна политика можеше и да успее.Много труден избор между БМВ на 5-6 години и нов Great Wall. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Интересно се получава за заплатите :)По така зададената информация излиза, че един работещ е вземал бруто 1259 лв., а нето - около 987. За меринджеите съответно бруто 6483 и нето 5533 лв. Не става ясно имало ли е 13-та заплата и дали е включена, а също и колко от останалите 149 работещи са били бачкатори и колко са били средно и ниско ниво меринджей. Тази заплата от 987 лв. нето ми се струва силно завишена, аз доколкото съм чувал, средната заплата за бачкатор там е била доста под 600 лв. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Колите им са на нивото на Румънските Дачии, не са по-зле. Дори имат някои по-добри модели, но просто нисък клас нова кола е почти непродаваема у нас. Няма такъв пазарен сегмент у нас, няма и да има. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Проблемът не им беше липсата на подкпрепа от централата, а липсата на продажби и подходящи пазари. Няма начин с 500 бр. на година да издържаш такова производство, иска се обем, а у нас както се каза няма условия за това. Пазарът ни на автомобили е строго сегментиран на 2 дяла: на нови автомобили, които са от високия клас (като не броим такситата) защото те са освободени от ДДС (само 5% от новите автомобили се купуват от физ. лица у нас); и на "нов внос" втора или трета ръка. Така че просто България не е пазара за това производство, а само за износ не става. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Колите са си доста "примитивни". Учудвам се, че някой дори ги е купувал.Така че пак много се задържаха, вероятно заради врътки около КТБ и източването й, в което Гриша Ганчев е един от шампионите - цесии и пр.магарии за сметка на данъкоплатеца.И отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години поредна схема за източване на корпоративна търговска банка. Някой няма да върне десетки милиони по кредити. Това си е чисто престъпление. Не се притеснявайте, ако съм прав, сглобяването ще си продължи, просто през друга фирма, която не е кредитополучател на КТБ. Нека видим. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Скоро и ***:))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Основният проблем е че липсваше подкрепата на фирмата майка . Това най много личи при сравнение с Renault отговор Сигнализирай за неуместен коментар