IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

"Литекс Моторс" пред несъстоятелност*

Единственият производител на автомобили в България подаде документи за фалит

15:38 | 28.03.17 г. 22
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Заводът край село Баховица. <em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Заводът край село Баховица. Снимка: архив Ройтерс

"Литекс Моторс", единственият сериен производител на автомобили в България, е подал документи за обявяване в несъстоятелност. Проверка на Investor.bg в Търговския регистър показва, че документът е подаден от главния изпълнителен директор Илия Петров Терзиев още в края на февруари.

Компанията сглобяваше по лиценз модели на китайската марка Great Wall в специално построения завод в ловешкото село Баховица. Automedia.bg се свърза с представители на дружеството, откъдето по-късно през деня предоставиха официално изявление, с което потвърждават обявяването на несъстоятелност.

"С цел запазване на дружеството, интересите му и интересите на други негови кредитори, и по препоръка на юридическия екип на „Литекс Моторс“, на 24.02.2017 год. се наложи подаването на молба за откриване на производство по несъстоятелност", се казва в съобщението на компанията. До стъпката се е стигнало, след като през февруари Корпоративна Търговска Банка (също в несъстоятелност) е подала втора по ред искова претенция към „Литекс Моторс“ на стойност над 57 млн. лева.

Според компанията делото не е в ход и производството не е стартирало, а „Литекс Моторс“ все още е нормално функционираща компания.

Иск за обявяване на дружеството във фалит е постъпил и от един от основните му кредитори - "Виена Иншурънс груп". За момента молбата на "Литекс Моторс" не е задвижена, защото към нея не са били прикрепени финансовите отчети и списъкът на кредиторите.

„Литекс Моторс" бе един от най-големите длъжници на Корпоративна търговска банка при рухването й през 2014 г., с вземания на стойност 76 млн. лева. Не е ясна съдбата на завода в Баховица, както и на значителния брой готови автомобили. Различни активи на "Литекс Моторс" са били прехвърлени на други дружества през последната година. Върху една от сградите в Баховица има и ипотека, учредена в "Интернешънъл Асет Банк".

Производството на модели на Great Wall в Баховица започна през 2011 г., а през миналата година по план поточната линия трябваше да бъде преустроена за новите модели Haval H2 и Haval H6. Това обаче не се случи.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.

Последна актуализация: 11:15 | 14.09.22 г.
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

21
rate up comment 3 rate down comment 1
bertram
преди 7 години
Проблема тук е по-скоро по линия на КТБ...поне така го виждам аз. Вероятно са ги натиснали да плащат накуп, нещо, което би фалирало всяка фирма. Нещата са толкова обвързани, че съм сигурен, че има много неща под повърхността, които никой няма да ни каже. За втори път в България ще бъде закрито производство на евтини коли и ще бъдат съкратени работници, защото държавната ни администрация се вози на бмв, мерцедес, фолксваген , тойота и тн.... престиж...по ганьовски. и нека не забравяме #КОЙ# командва прокуратурата и ако не е доволен от разпределението покрай баницата КТБ се активира на секундата.не съм фен на Г.Ганчев, но е грехота всякакви *** по общини и министерства да се возят в лимузини и джипове за милиони вместо да карат по една евтина кола от ловеч...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
20
rate up comment 0 rate down comment 0
Mavi Goz
преди 7 години
Само който никога не е пускал ново производство не знае какво приключение е! Аз съм го правил два пъти - веднъж през соца и веднъж като частник. И в двата случая съм имал едно важно предимство - изобилие от кадри за производството - трябваше само да се учат на по-нова и по-добра техника. И още нещо важно - гарантиран пазар за произведеното! И не от гола поляна, като Ганчев! И пак мъка страшна, поне година, докато всичко заработи като един организъм. А това да пуснеш завод за коли в България - без кадри и опит, с безумен пазар... направо си е жива авантюра... Но в тоя живот е по-добре да си луд и смел авантюрист, отколкото уфсъ... Иначе еб^ахти овчия живот, да пишеш анализи пред служебния комп. Fortune Favours The Brave... Хихи...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
19
rate up comment 5 rate down comment 0
zelka007
преди 7 години
едно работно място в автомобилната индустрия създава горе-долу 7 работни места в останалата икономика, затова ги къткат. купувайки едно пакетче българско масло създаваш 3 работни места - затова е борбата, работните места. а тука не ми е много ясно как успяха да оплетат конците, при условие че нищо не правеха, само досглобяваха колите и би трябвало да са доста по-ефтини от останалите. двигателите си идваха сглобени и работещи, шаситата си идваха заварени и боядисани, че май си бяха и окабелени, едните стъкла и интериора слагаха. а като ги пуснаха бяха с по 2-3к по-скъпи от дачиите. лизинговите им схеми бяха за наивници. оттогава не съм ги гледал въобще, може да са ги подобрили... абе да се оправят. жалко, по-големи *** от нас, като унгарци и румънци се оправят с по няколко поточни линии, тук толкова години стана една не можаха да направят да заработи.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
18
rate up comment 2 rate down comment 0
data
преди 7 години
бъркаш , рено по късно превзеха ваз , а и в момента все още нива се прави на старата си платформа
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
17
rate up comment 2 rate down comment 2
Стоян Петров
преди 7 години
Объркал си се жестоко. Наричат ме Царят на табуретките. Всъщност най-доброто нещо, което произвеждам са трикраки столчета. Затова считам за неуместно Кралят на креватите да се заяжда с Царя на табуретките. хихихи PS И аз плащам надници, но нямам чувството че правя нещо изключително.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
16
rate up comment 3 rate down comment 0
vzhekoff
преди 7 години
Ако не знаеш, ладите са на същите платформи, както и дачиите :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
15
rate up comment 4 rate down comment 2
Mavi Goz
преди 7 години
Така де, секи дето поне къщичка за птиченца е правил, може ако не да фалира, поне да си скълца пръста с теслата или да падне от стълбата, докато я слага. Само такива като тебе нищо не ги заплашва - нали редовно си получаваш стипендията в дебитната карта, щот държавата е насреща - тя последна ше фалира... хихи...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
14
rate up comment 6 rate down comment 0
data
преди 7 години
В момента в който излезе Дачия Дъгстър и продажбите на китайски джипки , както руските ниви просто приключи . Може да проверите при диларите
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
13
rate up comment 14 rate down comment 1
Стоян Петров
преди 7 години
Не ве, не ве. Всеки и всичко може да фалира. Проблема е там, титана от Микре да не отговаря с въпроса "Ти къщичка за птиченце правил ли си?" на неудобни журналистически питания. А това че този заем беше и цесиран на поне половин цена и пак не се получава, говори много за строителя на къщички.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
12
rate up comment 20 rate down comment 8
Mavi Goz
преди 7 години
Абсолютно нормално идва този фалит! Нито е лесно да се пробие в Европа с нов автомобилен бранд, нито някой му е подал пръст за помощ на Ганчев, та да оцелее... Уестингхаус фалира, дето две държави - САЩ и Япония са зад нея, Хилари Клинтън лично им уреждаше сделки, Пежо, Ситроен и Рено са постоянно на врата на френската хазна, СААБ фалира, Роувър фалира, Фиат колко пъти го купува държавата, Крайслер си го подхвърлят като горещ картоф от 20 години.... та некъв велик китайски Уол от некво ловешко село още малко и щеше да успее, ама за малко ..... хихи...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още