Германският производител на спортни луксозни автомобили Porsche се доказва като истинска опора на изпадналата в тежка криза компания майка Volkswagen, предава Ройтерс.
Porsche AG се насочва към нова рекордна година, обяви концернът. Оперативната печалба за деветте месеца между януари и септември достига 2,55 млрд. евро – с почти една трета над нивото от миналата година.
Оперативният марж през третото тримесечие е в размер на 15,5%, което прави Porsche най-печелившия автомобилен производител в света.
Благодарение на успеха при джиповете Macan и Cayenne, както и на новия модел 911, компанията успява да увеличи значително продажбите си през тримесечието.
В периода от началото на годината до септември броят на продадените коли скача с 28% до 173 085 броя.
Porsche расте с двуцифрено темпо както в Европа, така и в Америка и Азия. „Този хомогенен ръст на най-важните пазари е особена сила за Porsche", заяви новият председател на Борда на директорите Оливер Блуме, който пое този пост от 1-и октомври, след като предшественикът му Матиас Мюлер пое целия концерн на мястото на Мартин Винтеркорн.
Финансовият директор Лутц Мешке поясни, че по отношение на приходите и оперативната печалба Porsche ще надмине значително нивата от предходната година. Досега се очакваше тези показатели да са на нивата от 2014 г. И за 2016 г. предвид добрата ситуация с поръчките Мешке остава оптимист.
По този начин производителят се отдалечава от общото развитие в концерна майка, който отчете за първи път от 15 години загуба за тримесечието – заради разрастващия се скандал, след като стана ясно, че германският концерн е използвал софтуер, за да манипулира резултатите от тестове за отделяните вредни емисии. За разлика от основната марка VW, както и Audi, Skoda и Seat обаче, Porsche не е засегнат от дизеловия скандал.
Германският автомобилен концерн отчете оперативна загуба в размер на 3,48 млрд. евро за третото фискално тримесечие. Резултатът на най-големия автомобилен производител в Европа е по-слаб от предварителните консенсусни очаквания на анализаторите, които предвиждаха загуба в размер на 3,27 млрд. евро.