IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Lada с ново лице от догодина

Спортен дизайн и изгодна цена са новите приоритети на руската марка

12:33 | 19.10.14 г. 15
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Концепциите Vesta и X-Ray. Снимка: АвтоВаз</em></p>

Концепциите Vesta и X-Ray. Снимка: АвтоВаз

Lada ще стане спортна, при това много скоро, заяви пред Forbes президентът на АвтоВаз Бо Андерсон. Шведът, който наскоро пое управлението на руския автомобилен гигант, предприе драстични промени в компанията, а резултатът от тях трябва да видим още следващата година.

Марката Lada, която се свързва най-вече с ниска цена, е в разгара на пълна промяна, каза Андерсон по време на двудневна конференция на тема бъдещето на технологиите и ролята на Русия в него.

Новото начало на Lada ще бъде водено от моделите Vesta и X-Ray, които трябва да излязат на пазара през следващата година. Те ще представят и новия дизайн на руснаците, за който отговаря шеф дизайнерът на марката Стив Матин.

Тъй като моделите на Lada трябва да впечатляват и със спортен стил, компанията вече стартира имиджови участия в различни състезания, сред които и световния шампионат за туристически автомобили (WTCC). Нещо повече, отборът Lada Sport не просто участва, а спечели провелото се наскоро състезание от WTCC в Китай. При това със средства, равняващи се на по-малко от 10% от бюджета, с който разполагат конкурентите", допълни Андерсон.

Що се касае до технологиите, които ще се внедряват в преобразените модели на Lada, те ще бъдат предоставени от Renault-Nissan. Руската марка влезе в състава на френско-японския алианс през 2012 година.

Производството на новите модели ще се осъществява в старите руски заводи. Основният от тях, който, според Андерсон, е най-големият в света, разполага със 140-километрова поточна линия. Въпросната фабрика, разбира се, е подложена на щателна модернизация, като лично Бо Андерсон я раздроби на 11 по-малки подразделения. Всяко от тях има отделен мениджър, финансиране и цели.

"Не мога да дам подробности за реорганизацията на производството, но новата структура помага на мениджърите да постигат целите си", категоричен е президентът на АвтоВаз.

За да може обаче Lada да бъде наречена напълно преобразена, трябва да се променят още неща. Едно от тях е обслужването на клиентите както в шоурумите, така в сервизите.

"Навремето клиентите на са имали големи очаквания от своя автомобил. В сервизите на Lada е било обичайно да чуват: "Счупена е, какво очаквате"", каза Андерсон, като допълни, че новите цели предвиждат пропуските да бъдат отстранявани в рамките на 24 часа.

Ако трябва да обобщим, целта на Lada е поне да се доближи до световните производители на автомобили. А това въобще не е лека задача. Но все пак е постижима. Руската марка ще се насочи предимно към развиващите се пазари, където има добра репутация. Над 15 млн. автомобила Lada, реализирани в 27 страни, са по пътищата днес. Моделът Granta е лидер по продажби в Русия, а АвтоВаз произвежда 5 от 10-те най-добре продавани модела в многолюдната страна.

Подобно на друга марка на Renault-Nissan - отлично представящата се Dacia, Lada ще заложи на ниски цени. Седанът Vesta, който трябва да бъде на пазара в края на 2015 г., ще се предлага срещу около 400 000 рубли (10 000 долара). За сравнение, цените на продаваната в момента Granta стартират от около 285 000 рубли (7500 долара).

"Конкурентни цени, спортен дизайн и добро обслужване са основните приоритети пред Lada. Целта ни не е да бъдем новите BMW в автомобилната индустрия, а да предлагаме най-доброто съотношение между цена и качество", каза Андерсон.

Още снимки на Vesta и X-Ray вижте в Automedia.bg

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:02 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

4
rate up comment 11 rate down comment 6
michaelis
преди 10 години
иии още нещо мисля, че Русия имаше 400 млрд.$ валутни резерви дълга им е50% от това, което имат .... http://***.nationaldebtclocks.org/debtclock/russiaКолко държави могат да го направят това нещо да си платят външния дълг и да им остане, Danny теойте там демократи могат ли да платят 17$ трилиона и да им останат още толкова ?? ако могат ше ги призная .... :))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 10 rate down comment 5
michaelis
преди 10 години
Даниелчо да си видял в европата да се карат американски коли, които горят 30/100 - няма такива, руснаците като гледам са си взели поука и са се напаснали към пазара и виж там филмчето за кво става въпрос и после пак пиши
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 5 rate down comment 7
michaelis
преди 10 години
Студената политика / Холодная политика (2012)http://***.youtube.com/watch?feature...&v=tjrtksk7tmYпоздрав за всички които отстояват американските интереси тук във форума и еднополюсовото вземане на решения/управление и точене на ресурси ...Обаче явно е правена сметката без кръчмаря ...... :))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 12 rate down comment 17
Danny666
преди 10 години
Добре че са гадните западняци щото Руските мужици още да карат ФИАТ от 1968 г. ха ха хаХайде сега смръдливите почитатели на другаря Путин да напиша колко ВЕЛИКИА е Русия ха ха ха бензиностанцията на Европа !
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още