Lada ще стане спортна, при това много скоро, заяви пред Forbes президентът на АвтоВаз Бо Андерсон. Шведът, който наскоро пое управлението на руския автомобилен гигант, предприе драстични промени в компанията, а резултатът от тях трябва да видим още следващата година.
Марката Lada, която се свързва най-вече с ниска цена, е в разгара на пълна промяна, каза Андерсон по време на двудневна конференция на тема бъдещето на технологиите и ролята на Русия в него.
Новото начало на Lada ще бъде водено от моделите Vesta и X-Ray, които трябва да излязат на пазара през следващата година. Те ще представят и новия дизайн на руснаците, за който отговаря шеф дизайнерът на марката Стив Матин.
Тъй като моделите на Lada трябва да впечатляват и със спортен стил, компанията вече стартира имиджови участия в различни състезания, сред които и световния шампионат за туристически автомобили (WTCC). Нещо повече, отборът Lada Sport не просто участва, а спечели провелото се наскоро състезание от WTCC в Китай. При това със средства, равняващи се на по-малко от 10% от бюджета, с който разполагат конкурентите", допълни Андерсон.
Що се касае до технологиите, които ще се внедряват в преобразените модели на Lada, те ще бъдат предоставени от Renault-Nissan. Руската марка влезе в състава на френско-японския алианс през 2012 година.
Производството на новите модели ще се осъществява в старите руски заводи. Основният от тях, който, според Андерсон, е най-големият в света, разполага със 140-километрова поточна линия. Въпросната фабрика, разбира се, е подложена на щателна модернизация, като лично Бо Андерсон я раздроби на 11 по-малки подразделения. Всяко от тях има отделен мениджър, финансиране и цели.
"Не мога да дам подробности за реорганизацията на производството, но новата структура помага на мениджърите да постигат целите си", категоричен е президентът на АвтоВаз.
За да може обаче Lada да бъде наречена напълно преобразена, трябва да се променят още неща. Едно от тях е обслужването на клиентите както в шоурумите, така в сервизите.
"Навремето клиентите на са имали големи очаквания от своя автомобил. В сервизите на Lada е било обичайно да чуват: "Счупена е, какво очаквате"", каза Андерсон, като допълни, че новите цели предвиждат пропуските да бъдат отстранявани в рамките на 24 часа.
Ако трябва да обобщим, целта на Lada е поне да се доближи до световните производители на автомобили. А това въобще не е лека задача. Но все пак е постижима. Руската марка ще се насочи предимно към развиващите се пазари, където има добра репутация. Над 15 млн. автомобила Lada, реализирани в 27 страни, са по пътищата днес. Моделът Granta е лидер по продажби в Русия, а АвтоВаз произвежда 5 от 10-те най-добре продавани модела в многолюдната страна.
Подобно на друга марка на Renault-Nissan - отлично представящата се Dacia, Lada ще заложи на ниски цени. Седанът Vesta, който трябва да бъде на пазара в края на 2015 г., ще се предлага срещу около 400 000 рубли (10 000 долара). За сравнение, цените на продаваната в момента Granta стартират от около 285 000 рубли (7500 долара).
"Конкурентни цени, спортен дизайн и добро обслужване са основните приоритети пред Lada. Целта ни не е да бъдем новите BMW в автомобилната индустрия, а да предлагаме най-доброто съотношение между цена и качество", каза Андерсон.
Още снимки на Vesta и X-Ray вижте в Automedia.bg
Lada с ново лице от догодина
Спортен дизайн и изгодна цена са новите приоритети на руската марка
12:33 | 19.10.14 г. 15Концепциите Vesta и X-Ray. Снимка: АвтоВаз
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
-
Тръмп обеща нови мита за Канада, Мексико и Китай, които застрашават световната търговия
-
Какво следва в списъка на Киев към Запада след ATACMS по руска територия
-
Пауъл променя тактиката след победата на Тръмп за разлика от 2016 г.
-
Изборът на Тръмп за финансов министър тласна Dow Jones до нов рекорд
-
Кадър на деня за 25 ноември
-
Цените на самолетните билети в света ще нараснат отново през 2025 г.
-
OMV е първият клиент на "Газпром" в ЕС, който не си плати сметката за газа
-
Знае ли нещо Бъфет за сегашния пазар, което останалите инвеститори не знаят?
-
"Газпром" търси начин как да си получава парите за доставките на газ в Европа
-
Колко бързо поевтиняват електромобилите на вторичния пазар?
-
Бъфет е против семейните династии, дари акции за още 1,1 млрд. долара на Berkshire
-
Нов икономически хъб в сърцето на област Стара Загора
Специални проекти виж още
Най-четени новини
-
Драгомир Кузов: България стигна до петото място в Европа по производство на велосипеди
-
Бойко Атанасов: Приемането на България в еврозоната ще доведе до повече инвестиции
-
Коя е най-добрата валута за инвестиции в момента?
-
Русия е уведомила САЩ за удара с "Орешник", Путин потвърди успеха на западните ракети
-
САЩ обвиниха един от най-богатите хора в света в схема за подкупи за 260 млн. долара
-
Квартал във Варна е лидер у нас по най-високи средни цени на тристайните жилища
-
Защо в България няма банки като Revolut и как се развива финтех секторът у нас?
-
Служебното правителство одобри промените в данъчните закони
-
Ирина Христова, АОНК: Расте делът на незаконните участници в небанковото кредитиране
-
След масирания ракетен удар в Украйна САЩ премахват условията пред използването на ATACMS*
-
Ако светът иска да заличи 100 трлн. долара публичен дълг, да погледне към Нова Зеландия
-
"Самоубийствени атаки": руснаците опитват да си върнат контрола в Курска област
-
България е сред страните в ЕС с най-голямо месечно увеличение при производството на услуги
-
"Бритшорингът" превръща Обединеното кралство в икономическа колония на САЩ
-
Саудитска Арабия отказа да потвърди ангажимента си за отказ от изкопаемите горива
-
Кристалина Георгиева: Целта България да се присъедини към еврозоната е изпълнима
-
Драгомир Кузов: България стигна до петото място в Европа по производство на велосипеди
-
Чуждите компании продължават да се изтеглят от забавящата се китайска икономика
Още от Новини виж още
Финанси виж още
-
Пауъл променя тактиката след победата на Тръмп за разлика от 2016 г.
-
Изборът на Тръмп за финансов министър тласна Dow Jones до нов рекорд
-
MicroStrategy прибавя още биткойни с рекордна покупка за 5,4 млрд. долара
-
Приходите на „М+С хидравлик“ към края на септември се свиват с 43%
-
Европейските пазари отстъпиха от двуседмичния си връх след спада на енергийния сектор
-
SOFIX напредва леко в първия работен ден за седмицата
преди 10 години иии още нещо мисля, че Русия имаше 400 млрд.$ валутни резерви дълга им е50% от това, което имат .... http://***.nationaldebtclocks.org/debtclock/russiaКолко държави могат да го направят това нещо да си платят външния дълг и да им остане, Danny теойте там демократи могат ли да платят 17$ трилиона и да им останат още толкова ?? ако могат ше ги призная .... :)) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Даниелчо да си видял в европата да се карат американски коли, които горят 30/100 - няма такива, руснаците като гледам са си взели поука и са се напаснали към пазара и виж там филмчето за кво става въпрос и после пак пиши отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Студената политика / Холодная политика (2012)http://***.youtube.com/watch?feature...&v=tjrtksk7tmYпоздрав за всички които отстояват американските интереси тук във форума и еднополюсовото вземане на решения/управление и точене на ресурси ...Обаче явно е правена сметката без кръчмаря ...... :)) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Добре че са гадните западняци щото Руските мужици още да карат ФИАТ от 1968 г. ха ха хаХайде сега смръдливите почитатели на другаря Путин да напиша колко ВЕЛИКИА е Русия ха ха ха бензиностанцията на Европа ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар