Lada ще стане спортна, при това много скоро, заяви пред Forbes президентът на АвтоВаз Бо Андерсон. Шведът, който наскоро пое управлението на руския автомобилен гигант, предприе драстични промени в компанията, а резултатът от тях трябва да видим още следващата година.
Марката Lada, която се свързва най-вече с ниска цена, е в разгара на пълна промяна, каза Андерсон по време на двудневна конференция на тема бъдещето на технологиите и ролята на Русия в него.
Новото начало на Lada ще бъде водено от моделите Vesta и X-Ray, които трябва да излязат на пазара през следващата година. Те ще представят и новия дизайн на руснаците, за който отговаря шеф дизайнерът на марката Стив Матин.
Тъй като моделите на Lada трябва да впечатляват и със спортен стил, компанията вече стартира имиджови участия в различни състезания, сред които и световния шампионат за туристически автомобили (WTCC). Нещо повече, отборът Lada Sport не просто участва, а спечели провелото се наскоро състезание от WTCC в Китай. При това със средства, равняващи се на по-малко от 10% от бюджета, с който разполагат конкурентите", допълни Андерсон.
Що се касае до технологиите, които ще се внедряват в преобразените модели на Lada, те ще бъдат предоставени от Renault-Nissan. Руската марка влезе в състава на френско-японския алианс през 2012 година.
Производството на новите модели ще се осъществява в старите руски заводи. Основният от тях, който, според Андерсон, е най-големият в света, разполага със 140-километрова поточна линия. Въпросната фабрика, разбира се, е подложена на щателна модернизация, като лично Бо Андерсон я раздроби на 11 по-малки подразделения. Всяко от тях има отделен мениджър, финансиране и цели.
"Не мога да дам подробности за реорганизацията на производството, но новата структура помага на мениджърите да постигат целите си", категоричен е президентът на АвтоВаз.
За да може обаче Lada да бъде наречена напълно преобразена, трябва да се променят още неща. Едно от тях е обслужването на клиентите както в шоурумите, така в сервизите.
"Навремето клиентите на са имали големи очаквания от своя автомобил. В сервизите на Lada е било обичайно да чуват: "Счупена е, какво очаквате"", каза Андерсон, като допълни, че новите цели предвиждат пропуските да бъдат отстранявани в рамките на 24 часа.
Ако трябва да обобщим, целта на Lada е поне да се доближи до световните производители на автомобили. А това въобще не е лека задача. Но все пак е постижима. Руската марка ще се насочи предимно към развиващите се пазари, където има добра репутация. Над 15 млн. автомобила Lada, реализирани в 27 страни, са по пътищата днес. Моделът Granta е лидер по продажби в Русия, а АвтоВаз произвежда 5 от 10-те най-добре продавани модела в многолюдната страна.
Подобно на друга марка на Renault-Nissan - отлично представящата се Dacia, Lada ще заложи на ниски цени. Седанът Vesta, който трябва да бъде на пазара в края на 2015 г., ще се предлага срещу около 400 000 рубли (10 000 долара). За сравнение, цените на продаваната в момента Granta стартират от около 285 000 рубли (7500 долара).
"Конкурентни цени, спортен дизайн и добро обслужване са основните приоритети пред Lada. Целта ни не е да бъдем новите BMW в автомобилната индустрия, а да предлагаме най-доброто съотношение между цена и качество", каза Андерсон.
Още снимки на Vesta и X-Ray вижте в Automedia.bg
Lada с ново лице от догодина
Спортен дизайн и изгодна цена са новите приоритети на руската марка
12:33 | 19.10.14 г. 15Концепциите Vesta и X-Ray. Снимка: АвтоВаз
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
-
България продължава борбата с пожарите
-
Безработицата в България се свива до 5,3% през юни
-
Индия променя стратегията си относно технологичните гиганти
-
Руски дронове са атакували съоръжения за пренос на енергия в Украйна
-
Moody's повиши кредитния рейтинг на Турция за първи път от над десетилетие
-
Весела Чернева: България може да се надява само на второстепенен еврокомисарски ресор
-
Инфлацията в турските ресторанти достигна 90%, турците бягат в съседна Гърция
-
Започва ли Владимир Путин да осъзнава своята уязвимост?
-
15 златни и сребърни монети ще емитира БНБ в идните три години
-
Лондон с объркващи обяснения за Storm Shadow по Русия: питайте Зеленски
-
Глобалният IT срив постави киберкомпанията CrowdStrike в светлината на прожекторите
-
Глобалният технологичен срив притесни инвеститорите на европейските фондови пазари
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още
Финанси виж още
-
S&P 500 записа най-лошата си седмица от април насам
-
Криптолобистите "замърсяват" президентските избори в САЩ
-
Глобалният технологичен срив притесни инвеститорите на европейските фондови пазари
1 -
SOFIX и BGBX40 затвориха сесията със спадове, но записаха ръстове за седмицата
-
S&P 500 се насочва към най-лошата си седмица за последните три месеца*
-
„Елана Агрокредит“ увеличава приходите от лихви за полугодието
преди 9 години иии още нещо мисля, че Русия имаше 400 млрд.$ валутни резерви дълга им е50% от това, което имат .... http://***.nationaldebtclocks.org/debtclock/russiaКолко държави могат да го направят това нещо да си платят външния дълг и да им остане, Danny теойте там демократи могат ли да платят 17$ трилиона и да им останат още толкова ?? ако могат ше ги призная .... :)) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Даниелчо да си видял в европата да се карат американски коли, които горят 30/100 - няма такива, руснаците като гледам са си взели поука и са се напаснали към пазара и виж там филмчето за кво става въпрос и после пак пиши отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Студената политика / Холодная политика (2012)http://***.youtube.com/watch?feature...&v=tjrtksk7tmYпоздрав за всички които отстояват американските интереси тук във форума и еднополюсовото вземане на решения/управление и точене на ресурси ...Обаче явно е правена сметката без кръчмаря ...... :)) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Добре че са гадните западняци щото Руските мужици още да карат ФИАТ от 1968 г. ха ха хаХайде сега смръдливите почитатели на другаря Путин да напиша колко ВЕЛИКИА е Русия ха ха ха бензиностанцията на Европа ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар