IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Lada с ново лице от догодина

Спортен дизайн и изгодна цена са новите приоритети на руската марка

12:33 | 19.10.14 г. 15
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Концепциите Vesta и X-Ray. Снимка: АвтоВаз</em></p>

Концепциите Vesta и X-Ray. Снимка: АвтоВаз

Lada ще стане спортна, при това много скоро, заяви пред Forbes президентът на АвтоВаз Бо Андерсон. Шведът, който наскоро пое управлението на руския автомобилен гигант, предприе драстични промени в компанията, а резултатът от тях трябва да видим още следващата година.

Марката Lada, която се свързва най-вече с ниска цена, е в разгара на пълна промяна, каза Андерсон по време на двудневна конференция на тема бъдещето на технологиите и ролята на Русия в него.

Новото начало на Lada ще бъде водено от моделите Vesta и X-Ray, които трябва да излязат на пазара през следващата година. Те ще представят и новия дизайн на руснаците, за който отговаря шеф дизайнерът на марката Стив Матин.

Тъй като моделите на Lada трябва да впечатляват и със спортен стил, компанията вече стартира имиджови участия в различни състезания, сред които и световния шампионат за туристически автомобили (WTCC). Нещо повече, отборът Lada Sport не просто участва, а спечели провелото се наскоро състезание от WTCC в Китай. При това със средства, равняващи се на по-малко от 10% от бюджета, с който разполагат конкурентите", допълни Андерсон.

Що се касае до технологиите, които ще се внедряват в преобразените модели на Lada, те ще бъдат предоставени от Renault-Nissan. Руската марка влезе в състава на френско-японския алианс през 2012 година.

Производството на новите модели ще се осъществява в старите руски заводи. Основният от тях, който, според Андерсон, е най-големият в света, разполага със 140-километрова поточна линия. Въпросната фабрика, разбира се, е подложена на щателна модернизация, като лично Бо Андерсон я раздроби на 11 по-малки подразделения. Всяко от тях има отделен мениджър, финансиране и цели.

"Не мога да дам подробности за реорганизацията на производството, но новата структура помага на мениджърите да постигат целите си", категоричен е президентът на АвтоВаз.

За да може обаче Lada да бъде наречена напълно преобразена, трябва да се променят още неща. Едно от тях е обслужването на клиентите както в шоурумите, така в сервизите.

"Навремето клиентите на са имали големи очаквания от своя автомобил. В сервизите на Lada е било обичайно да чуват: "Счупена е, какво очаквате"", каза Андерсон, като допълни, че новите цели предвиждат пропуските да бъдат отстранявани в рамките на 24 часа.

Ако трябва да обобщим, целта на Lada е поне да се доближи до световните производители на автомобили. А това въобще не е лека задача. Но все пак е постижима. Руската марка ще се насочи предимно към развиващите се пазари, където има добра репутация. Над 15 млн. автомобила Lada, реализирани в 27 страни, са по пътищата днес. Моделът Granta е лидер по продажби в Русия, а АвтоВаз произвежда 5 от 10-те най-добре продавани модела в многолюдната страна.

Подобно на друга марка на Renault-Nissan - отлично представящата се Dacia, Lada ще заложи на ниски цени. Седанът Vesta, който трябва да бъде на пазара в края на 2015 г., ще се предлага срещу около 400 000 рубли (10 000 долара). За сравнение, цените на продаваната в момента Granta стартират от около 285 000 рубли (7500 долара).

"Конкурентни цени, спортен дизайн и добро обслужване са основните приоритети пред Lada. Целта ни не е да бъдем новите BMW в автомобилната индустрия, а да предлагаме най-доброто съотношение между цена и качество", каза Андерсон.

Още снимки на Vesta и X-Ray вижте в Automedia.bg

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:02 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

14
rate up comment 1 rate down comment 0
data
преди 10 години
Импето нали ти отговори за тоя дълг ? :) А защо внасям от Китай - защото Бг е изоставащ , с ниска покупателна способност и ниска ликвидност пазар .
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
13
rate up comment 2 rate down comment 0
data
преди 10 години
грешката е моя точната сума е 732 млрд . но така и не намерих колко точно е краткосрочния . Но дори и да е 180 млрд. това в комбинация с отлива на капитали който се очаква да надхвърли 100 млрд си е пак сериозна част от резервите им
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
12
rate up comment 1 rate down comment 0
Graf
преди 10 години
Дал съм точните числа. 180 милиарда краткосрочен дълг. Общият им дълг е 700 милиарда, а ти го изкарваш със срок до една година.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
11
rate up comment 1 rate down comment 3
michaelis
преди 10 години
data баце колко пъти да спорим с тебе ве да му се невиди, ти сам каза аз внасям предимно от Китай - eee ? Защо не внасяш предимно от САЩ ??? Зашото там нема никой и нищо от там моеш само да внесеш долари, McDonalds и оръжия за прокарване на "демокрация". Ше си купиш ли BMW за 60 000 ? или Camaro, Dodge W12 за 30 000$ или ей тая Lada за 8600$ ?? И пак упорстваш мама му стара САЩ та САЩ и долара та долара ееее ..... тея не моат си платат тоя дълг (60 трилиона сумарно) посмъртно никога и след 2 поколения ....
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 0 rate down comment 1
michaelis
преди 10 години
WTF ?!? България има резерви над 70 млрд .?!? това и да го видя не мога да го повярвам ... и са наши пари ??? ти луд ли си кво си, та ние ше заприличаме на Кувейт ....
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 0 rate down comment 1
michaelis
преди 10 години
е нека си напечатат ... защо спират тогава в момента ?!? ... :)) защото дълга се увеличава а dolar reserve status declines за туй .... беше тя тая с печатането ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 1 rate down comment 0
data
преди 10 години
нищо не бъркам , просто слагам и краткосрочния дълг на руските държавни компании който при положение че им е отрязан достъпа до външни източници си е квази публичен дълг
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 1 rate down comment 0
Graf
преди 10 години
data, бъркаш нещо за размера на краткосрочния публичен и частен дълг на Русия. Краткосрочния и дълг е около 25% от общия(брутния) дълг, или около 180 милиарда долара краткосрочен дълг.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 4 rate down comment 1
data
преди 10 години
Михаелис не се научи - не гледай резервите сами по себе си. Съпоставяйги с нивата на краткосрочен дълг. Ко кретно за русия - 400 млрд резерви при 700 милрд краткосрочен дълг. Та колко да са резервите а? Иначе дани е прав добре че са Renault те това новото няма нищо общо с лада по скоро с дачия
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 4 rate down comment 9
needtoknowmore
преди 10 години
Ами и при БГ нещата стоят по същият начин нашите резерви са 2 пъти от дълга ни какво от това?Както и много държави могат да си платят държавният дълг - пак какво от това? Важен е брутният външен дълг там става трагедията! А и не знам какво общо има куча марка като Лада с резерви, но както и да е ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още