Lada ще стане спортна, при това много скоро, заяви пред Forbes президентът на АвтоВаз Бо Андерсон. Шведът, който наскоро пое управлението на руския автомобилен гигант, предприе драстични промени в компанията, а резултатът от тях трябва да видим още следващата година.
Марката Lada, която се свързва най-вече с ниска цена, е в разгара на пълна промяна, каза Андерсон по време на двудневна конференция на тема бъдещето на технологиите и ролята на Русия в него.
Новото начало на Lada ще бъде водено от моделите Vesta и X-Ray, които трябва да излязат на пазара през следващата година. Те ще представят и новия дизайн на руснаците, за който отговаря шеф дизайнерът на марката Стив Матин.
Тъй като моделите на Lada трябва да впечатляват и със спортен стил, компанията вече стартира имиджови участия в различни състезания, сред които и световния шампионат за туристически автомобили (WTCC). Нещо повече, отборът Lada Sport не просто участва, а спечели провелото се наскоро състезание от WTCC в Китай. При това със средства, равняващи се на по-малко от 10% от бюджета, с който разполагат конкурентите", допълни Андерсон.
Що се касае до технологиите, които ще се внедряват в преобразените модели на Lada, те ще бъдат предоставени от Renault-Nissan. Руската марка влезе в състава на френско-японския алианс през 2012 година.
Производството на новите модели ще се осъществява в старите руски заводи. Основният от тях, който, според Андерсон, е най-големият в света, разполага със 140-километрова поточна линия. Въпросната фабрика, разбира се, е подложена на щателна модернизация, като лично Бо Андерсон я раздроби на 11 по-малки подразделения. Всяко от тях има отделен мениджър, финансиране и цели.
"Не мога да дам подробности за реорганизацията на производството, но новата структура помага на мениджърите да постигат целите си", категоричен е президентът на АвтоВаз.
За да може обаче Lada да бъде наречена напълно преобразена, трябва да се променят още неща. Едно от тях е обслужването на клиентите както в шоурумите, така в сервизите.
"Навремето клиентите на са имали големи очаквания от своя автомобил. В сервизите на Lada е било обичайно да чуват: "Счупена е, какво очаквате"", каза Андерсон, като допълни, че новите цели предвиждат пропуските да бъдат отстранявани в рамките на 24 часа.
Ако трябва да обобщим, целта на Lada е поне да се доближи до световните производители на автомобили. А това въобще не е лека задача. Но все пак е постижима. Руската марка ще се насочи предимно към развиващите се пазари, където има добра репутация. Над 15 млн. автомобила Lada, реализирани в 27 страни, са по пътищата днес. Моделът Granta е лидер по продажби в Русия, а АвтоВаз произвежда 5 от 10-те най-добре продавани модела в многолюдната страна.
Подобно на друга марка на Renault-Nissan - отлично представящата се Dacia, Lada ще заложи на ниски цени. Седанът Vesta, който трябва да бъде на пазара в края на 2015 г., ще се предлага срещу около 400 000 рубли (10 000 долара). За сравнение, цените на продаваната в момента Granta стартират от около 285 000 рубли (7500 долара).
"Конкурентни цени, спортен дизайн и добро обслужване са основните приоритети пред Lada. Целта ни не е да бъдем новите BMW в автомобилната индустрия, а да предлагаме най-доброто съотношение между цена и качество", каза Андерсон.
Още снимки на Vesta и X-Ray вижте в Automedia.bg
Lada с ново лице от догодина
Спортен дизайн и изгодна цена са новите приоритети на руската марка
12:33 | 19.10.14 г. 15Концепциите Vesta и X-Ray. Снимка: АвтоВаз
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
-
Луис де Гиндос: Траекторията на Европейската централна банка е ясна
-
Защо Израел и САЩ не са част от Международния наказателен съд?
-
Йън Бремер: Трябва международен диалог за AI
-
Wall Street се насочва към печеливша седмица*
-
Американски инвеститор иска да купи "Северен поток 2" за жълти стотинки
-
Palms Live – поредната новост в портфолиото на „Телематик Интерактив България АД“
-
Русия е уведомила САЩ за удара с "Орешник", Путин потвърди успеха на западните ракети
-
Путин: Войната в Украйна се превръща в глобален конфликт
-
Ирина Христова, АОНК: Расте делът на незаконните участници в небанковото кредитиране
-
Защо в България няма банки като Revolut и как се развива финтех секторът у нас?
-
Шведската Northvolt, надежда на Европа в производството на батерии за електромобили, обяви фалит
-
Родителите на Острова са дали 29 млрд. паунда на децата си за покупка на жилище
Специални проекти виж още
Най-четени новини
-
След масирания ракетен удар в Украйна САЩ премахват условията пред използването на ATACMS*
-
"Бритшорингът" превръща Обединеното кралство в икономическа колония на САЩ
-
Саудитска Арабия отказа да потвърди ангажимента си за отказ от изкопаемите горива
-
Най-големият производител на зехтин в света очаква цените да паднат наполовина
-
Драгомир Кузов: България стигна до петото място в Европа по производство на велосипеди
-
Коя е най-добрата валута за инвестиции в момента?
-
САЩ обвиниха един от най-богатите хора в света в схема за подкупи за 260 млн. долара
-
Бойко Атанасов: Приемането на България в еврозоната ще доведе до повече инвестиции
-
Русия е уведомила САЩ за удара с "Орешник", Путин потвърди успеха на западните ракети
-
След масирания ракетен удар в Украйна САЩ премахват условията пред използването на ATACMS*
-
Ако светът иска да заличи 100 трлн. долара публичен дълг, да погледне към Нова Зеландия
-
"Самоубийствени атаки": руснаците опитват да си върнат контрола в Курска област
-
България е сред страните в ЕС с най-голямо месечно увеличение при производството на услуги
-
План Б на Украйна - оръжейна независимост от Запада, върви към реализация
-
Мащабен многофункционален комплекс ще се появи на терена на бившия завод "Витоша"
-
"Бритшорингът" превръща Обединеното кралство в икономическа колония на САЩ
-
Саудитска Арабия отказа да потвърди ангажимента си за отказ от изкопаемите горива
-
Кристалина Георгиева: Целта България да се присъедини към еврозоната е изпълнима
Още от Новини виж още
Финанси виж още
-
Wall Street се насочва към печеливша седмица*
-
Антон Панайотов: Тръмп може да се окаже импулсът ЕС да се погрижи за капиталовия си пазар
-
Кристин Лагард: Има все по-спешна нужда от интегриране на капиталовите ни пазари
-
Коя ще бъде най-добрата инвестиционна стратегия през 2025 г.?
-
Мирослав Сингер: Нивото на лихвите на ЕЦБ няма да спадне под диапазона от 2%-3%
-
„Градус“ отчита над 37,4 млн. лева консолидирана печалба към края на септември
преди 10 години Импето нали ти отговори за тоя дълг ? :) А защо внасям от Китай - защото Бг е изоставащ , с ниска покупателна способност и ниска ликвидност пазар . отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години грешката е моя точната сума е 732 млрд . но така и не намерих колко точно е краткосрочния . Но дори и да е 180 млрд. това в комбинация с отлива на капитали който се очаква да надхвърли 100 млрд си е пак сериозна част от резервите им отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Дал съм точните числа. 180 милиарда краткосрочен дълг. Общият им дълг е 700 милиарда, а ти го изкарваш със срок до една година. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години data баце колко пъти да спорим с тебе ве да му се невиди, ти сам каза аз внасям предимно от Китай - eee ? Защо не внасяш предимно от САЩ ??? Зашото там нема никой и нищо от там моеш само да внесеш долари, McDonalds и оръжия за прокарване на "демокрация". Ше си купиш ли BMW за 60 000 ? или Camaro, Dodge W12 за 30 000$ или ей тая Lada за 8600$ ?? И пак упорстваш мама му стара САЩ та САЩ и долара та долара ееее ..... тея не моат си платат тоя дълг (60 трилиона сумарно) посмъртно никога и след 2 поколения .... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години WTF ?!? България има резерви над 70 млрд .?!? това и да го видя не мога да го повярвам ... и са наши пари ??? ти луд ли си кво си, та ние ше заприличаме на Кувейт .... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години е нека си напечатат ... защо спират тогава в момента ?!? ... :)) защото дълга се увеличава а dolar reserve status declines за туй .... беше тя тая с печатането ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години нищо не бъркам , просто слагам и краткосрочния дълг на руските държавни компании който при положение че им е отрязан достъпа до външни източници си е квази публичен дълг отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години data, бъркаш нещо за размера на краткосрочния публичен и частен дълг на Русия. Краткосрочния и дълг е около 25% от общия(брутния) дълг, или около 180 милиарда долара краткосрочен дълг. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Михаелис не се научи - не гледай резервите сами по себе си. Съпоставяйги с нивата на краткосрочен дълг. Ко кретно за русия - 400 млрд резерви при 700 милрд краткосрочен дълг. Та колко да са резервите а? Иначе дани е прав добре че са Renault те това новото няма нищо общо с лада по скоро с дачия отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Ами и при БГ нещата стоят по същият начин нашите резерви са 2 пъти от дълга ни какво от това?Както и много държави могат да си платят държавният дълг - пак какво от това? Важен е брутният външен дълг там става трагедията! А и не знам какво общо има куча марка като Лада с резерви, но както и да е ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар