Секторът на електрическите автомобили не е стигнал до фазата да привлече обикновения потребител без помощ от страна на политиците. Волята на ЕС, китайското правителство, а вече и новата администрация на Белия дом са основните движещи фактори за момента. Това сподели пред Bloomberg TV Bulgaria Константин Томов, автор и водещ на предаването "Колела" по Bulgaria ON AIR.
Той обясни, че причината да бъде необходима политика е полюсно разделение по тази тема. Както в България, така и в Западна Европа съществува една група хора, които напълно отхвърлят електромобилите, сякаш са глобален заговор, както и друга, която фанатично вярва в тях, затваряйки си очите за недостатъците, посочи Томов.
„Истината за момента е по средата. Електрическите автомобили не са готови да заменят изцяло двигателите с вътрешно горене във всички области на приложение. Те са подходящи за определен тип хора – жители на големите градове в Европа, където вече съществуват ограничения за конвенционалните автомобили – където дневният пробег е относително ограничен и има по-богата инфраструктура за зареждане. В същото време те не са готови да заменят превозните средства на хората, които живеят в предградията и пътуват дълго”, каза гостът.
Вижте повече във видеото на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.
преди 3 години Изглежда странно - да изразходваш 26% от енергията само за да разнасяш едни батерии насам-натам, а и гумите и асфалтът се износват повече от тежестта, а издържливостта на батерията е до първия по-голям студ. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години защо колата , която ще се кара всеки ден я наричаш втора ... :))) ... терминологията е друга парадна кола / ежедневна кола ... :))) ... в гетата на големите градове в БГ няма гаражи , това че има по един гараж на 5 апартамента не е имане . единственото , което спира масовото разпространение на електричките е липсата на зарядна инфраструктура по улиците и в моловете . нищо друго . наредят ли 5-6хил зарядни по улиците гледай какво ще стане . на познатите ми на мен зарядни висят целодневно електрички , една се откачва друга се закачва . загледай обявите около 15-20к на електрички втора употреба , таман първата вълна от западна европа излиза на пазара у нас ... виж за колко време изчезват обявите или за колко време стават неактуални ... :))) ... знаеш ли кой си продава електричката ... ?! ... който си е купил нов модел електричка ... то даже по западните авто къщи не можеш в момента да се доредиш до читава електричка ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Защото обикновения потребител няма пари за прилична ел.кола, затова. Нито има гараж да я зарежда, а още няма обществена инфраструктура. Обикновено отговорът е много по-лесен, отколкото се опитваме да го изкараме. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Зелков, потребителите са реалисти, това е.За втора(градска) кола електричките стават.Трябва да имаш и гараж, за да включваш да се зарежда.За дълъг път с много багаж издишат. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години м/у другото ... стандартната продукция на тесла модел 3 е разпродадена до края на годината . ако в момента си поръчаш , доставката е евентуално за януари'22 ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години "обикновенният" потребител , каквото и да се крие зад това понятие е шанаджия ... тънкана тарикат ... или по аграрен изказ - дзи.ф.тар ... там водещо е единствено цената в ежедневието , и то прякото , без някакъв съществен хоризонт от 2-3 години , не дай си боже нещо за в далечното бъдеще от 5-6-7 ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар