Секторът на електрическите автомобили не е стигнал до фазата да привлече обикновения потребител без помощ от страна на политиците. Волята на ЕС, китайското правителство, а вече и новата администрация на Белия дом са основните движещи фактори за момента. Това сподели пред Bloomberg TV Bulgaria Константин Томов, автор и водещ на предаването "Колела" по Bulgaria ON AIR.
Той обясни, че причината да бъде необходима политика е полюсно разделение по тази тема. Както в България, така и в Западна Европа съществува една група хора, които напълно отхвърлят електромобилите, сякаш са глобален заговор, както и друга, която фанатично вярва в тях, затваряйки си очите за недостатъците, посочи Томов.
„Истината за момента е по средата. Електрическите автомобили не са готови да заменят изцяло двигателите с вътрешно горене във всички области на приложение. Те са подходящи за определен тип хора – жители на големите градове в Европа, където вече съществуват ограничения за конвенционалните автомобили – където дневният пробег е относително ограничен и има по-богата инфраструктура за зареждане. В същото време те не са готови да заменят превозните средства на хората, които живеят в предградията и пътуват дълго”, каза гостът.
Вижте повече във видеото на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.
преди 3 години "За Зелкoв.'' ....................гевендията наречена "Зелкoв" е гнъсен *** , комуникацията с него е тор за плевела . отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години https://business.dir.bg/comments/london-razsledva-vklyuchvaneto-na-vei-energiya-v-smetkite-na-domakinstvataЗа Зелков. В УК няма прошка, като нищо ще ги изпонатикат по затворите мошенниците. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години малко се говори за нещо друго - за да сдтигне тока до зарядните станции из даден град, трябва да има кабели да го докарат този ток до зарядната станция.нека ентусиастите по въпроса да направят следното изчисление - имаме кола на ДВГ и заменяме с електричка - колко киловатчаса е един литър например? една пълна кола колко ще е? така. всички коли в града за да заредят, колко капацитет трябва да има мрежата? дотук добре. ако са въздушни кабели - ще можем ли да виждаме небето от кабели до всяка зарядна станция? ако са подземни кабели, докато изкопаят този град - къде да се преместим да живеем дотогава? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Кола с ДВГ се зарежда догоре за 3-4 минути. И най-бързото зарядно за електричка отнема най-малко час за пълно зареждане. Е ако тръгна на дълъг път, даже и да намеря зарядна станция по пътя, трябва да чакам поне час. А да поддържам двг за дълъг път и електричка за градско не е нито рентабилно, нито екологично, нито морално. Освен всичко друго в града ще заемам две парко места вместо едно и ще допринеса за още по-голям хаос по улиците и тротоарите. Според мен електричките са нещо прекрасно, но ще станат масови, когато се преодолее проблемът със зареждането им - вероятно решение ще бъде като с конете през 17-18-19 век когато е имало сменни станции и сменят конете. Сега може да има сменни станции на батерии, собственост на оператор. Така хората ще купят евтини коли без батерии, а батериите ще ги наемат отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години в действителност 9000 евра ще са само сега за няколко години и после прогресивно ще намалява . колко ги търсят не знам , ама знам че за електрическо vw се чака по година и нещо ... и за качеството на зареждане на батерията не са важни толкова изминатите километри , а как е зареждана и разреждана (как си карал) ... можеш да имаш батерия в почти отлично състояние , с минимална деградация на капацитета , и след 5000 цикъла на зареждане ( 1млн км пробег ) , и такава дето е съсипана след 200 цикъла ( 12-15х км пробег ) ... :))) ... на тесла батериите , могат да изкарат и по 10000 цикъла на зареждане/разреждане , което е около 3млн километра пробег , друг е въпросът могат ли останалите компоненти по колата да изкарат толкова ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години доста стари опорки другарю ... импа ги използва от поне 5 години ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Какви глупости пишеш не е истина :) Те затова хората пуснаха държавна субсидия по 9000 евро на кола, щото има голямо търсене... тия втора употреба на 8 години и нагоре са вече с умиращи батерии, какви 15-20 хил хахахаха :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години ДВГ е победило, щото е давало на ЮЗЪРИТЕ:ЧУСТВО ЗА СВОБОДА И УДОВОЛСТВИЕ, дълготрайно използване и вторичен пазар!Ел колите в изпълнение "тесла" са КАСТРИРАНИ! С последващо изнудване - безкрайно. Некво шефче си курпило тесла и го чарджнали още 14 хилки, че си свалил софтуера за афтопилот! Как да не ПРЕБИЕШ евреина-търговец за таз гавра!ДВГ ТИ ОСИГУРЯВА: УДОВОЛСТВИЕ ОТ ШОФИРАНЕТО, ЧУКАНЕТО, ПЪТЕШЕСТВИЕ С ЛЕСНО ЗАРЕЖДАНЕ ОКОЛО СВЕТЪ, ЧЕ И висок обществен статус и ЗАВИСТ! По тез показатели дървените тесли ше жубатн - винаги. Най-малкото, не осигуряват чукането, щот са наблъскани с калери и предават данни на коръбъ майка в реално време! Стават само за айти кастрати!ДО 5 ГОДИНИ ШЕ ИМА 0, ПОВТАРЯМ НУЛА, ЕЛКОЛИ В ПРОДАЖБА. ДВГ ШЕ ПОБЕДИ ЕЛЕКТРОНИЧЕСТВОТО. ЪГЕЙН И КАКТО ПРЕЗ 1901-ВА ГОДИНА. ЕЙ ГО КОГА БЕШЕ............ отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Аз лично смятам, че със сегашното поколение литиево йонни батерии ще е трудно наистина да пробият този вид автомобили.Тежки, лесно запалими, трудни за рециклиране, сравнително бавно се зареждат и нямат кой знае какъв пробег,да не говорим,че добивът на литий си е доста далеч от екологична мечта.Може би ще се получи пробив с така наречените твърдотелни батерии, по които работят фирми като подкрепената от Фолксваген калифорнийска компания QunatumScape. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години кауза пердута ... за капак *** агитира ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар