Електромобилите, които се задвижват от батерии (BEV), са внедрени най-добре в ежедневието като пътнически лекотоварни превозни средства, които съставляват една четвърт от потреблението на петролните дестилати.
Дори в този сегмент икономическата атрактивност на BEV бързо избледнява заради малките разстояния, които може да измине с едно зареждане.
Дори и да се стигне до технологичен пробив и тези електромобили да достигнат до 50% от общия брой превозни средства, пред тоталната електрификация ще останат още доста стъпала за изкачване.
Транспортът съставлява едва 28% от общата енергийна консумация и този дял вероятно ще намалее с повишаването на електрифицирането и общата ефективност. Все пак връзката между BEV и възобновяемите енергийни източници със сигурност ще бъде подсилена от потенциалното въздействие на двете технологии.
Най-атрактивният начин за използване на електромобилите с батерии е пълното зареждане през нощта, за да може да се шофира през деня.
От практическа гледна точка нощното зареждане ще бъде изключително удобно за собствениците на BEV. От икономическа гледна точка този модел на зареждане изисква само зарядно, което да бъде инсталирано в дома, като не се нуждае от разширяване на електрическата мрежа, тъй като натоварването през нощта е много по-ниско.
Необходимостта от интелигентна система, която да таксува потреблението в ранните сутрешни часове, може да доведе до поставяне на умерени цени.
Подобна схема, разбира се, има и своите негативни черти.
Производството на електричество посредством вятър е прекалено ненадеждно и вероятността от недостиг на подобна енергия е значително голяма заради непостоянните въздушни маси.
Това превръща зареждането на електромобили с подобно електричество твърде непрактично.
Ако се обърне внимание на слънчевата енергия, се вижда, че корелацията с нощното зареждане на електромобили се свежда до нула.
преди 6 години Цената на електроенергията от фотоволтаици + батерии за 10 годишен период е около 30-35 стотинки за kWh в България и то в момента. Цената от ЧЕЗ е 21ст с тенденция към покачване!В момента батериите са с цена от $350 за kWh, като станат $150 Ще почнем да забравяме за фосилните горива! Ако съдим по падането на цената им, това трябва да се случи в рамките на 5-10 години!Изполвайте фактите за да си съставяте мнение, а не чувства и емоции. Жените правят така!;) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Специално за автора на статията, малко факти:1. Около 70% от личните автомобили са паркирани за повече от 6 часа в периода на слънцегреенето! Защото или са в гаража или са паркирани пред работното място на собственика 2. Да произвеждаш синтетични горива от ВЕИ електроенергия е много скъпо, КПД-то е под 20%. Или от един 5kWh ще се използват 1kWh. КПД-то на батериите и над 80%. Единственият смисъл е да се произвеждат в пустините и синтетичните продукти да са за химическата индустрия, а не за горене!Но всеки има право на мнение. ;) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години статията е написана в доста манипулативен вид, пълно е с паразитни думи и общи приказки... "Факт е" е повторен много пъти, сложени са картинки, ама ако се замислим върху тях, са тотален нонсенс ... абе с две думи статията е перфектна за императрицата и принц Жеко, те не се замислят върху детайлите ! :):) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Явно техническата ви грамотност е почти колкото политическата. ВЕИ и електрическите коли се съчетават перфектно! Първите имат нужда от акумулиращи мощности, а електрическият автомобилен парк представлява точно това - гигантска акумулираща мощност. С внедряването на умни мрежи и адекватна ценова политика, това без съмнение ще стане основата на бъдещата енергетика. Що се отнася до изчерпването на водородното гориво на слънцето, това се отнася към категорията "дървена философия". отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години студио,най-голям дял от печалбата на кралицата за миналата година идва от "зелената енергия". квото и да означава това. след като тя е инвестирала ше има и реклама и пропаганда и забрани на дизелъ. сичко за нейната печелба, сичко за нейното благо. точно както, когат са правили първото обогатяване на уран във юкеят са пуснали ненужното остатъчно електричество за осветление по улиците......тъпите органични си заъслужава съдбата. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Възобновяема енергия не съществува.---Много добре казано. Това трябва да се казава винаги като въведение, когато се говори за този тип източници на енергия. Но ако се казава това, пропагандата няма да е успешна. Има технологии за добиване и използване на енергия, а отделните технологии могат да се сравняват по това, коя как вреди и замърсява средата.Колкото и да е странно, атомната енергия също трябва да спада към "възобновяемата енергия". Има пръснат уран в земята в много малки концентрации. Той си се разпада там откакто се е образувала планетата ни и ще продължи да се разпада, докато го има. Ние събираме този уран, концентрираме го и го оставяме да си се разпада в реакторите при контролирани условия. От отделената топлина произвеждаме ел. енергия. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години :)това е за вятърната индустрия в Албиона :https://cleantechnica.com/2018/05/17/britains-wind-farms-beat-out-nuclear-for-first-time-ever/а това е за европа като цяло :https://windeurope.org/about-wind/daily-wind/кой крив кой прав всеки сам да преценява ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Възобновяема енергия не съществува. Цялата енергия която се събира от слънчевите колектори е енергия от ядрен синтез, който се случва в самата звезда и се задвижва от изчерпаемо гориво водород. Вятърната енергия идва от същия източник. След като от законите физиката става ясно, че възобновяема енергия няма никъде във Вселената явно е време да се възнем към реалността на енергия от невъзбновяеми източници. Вместо милиардите, които наливат в свръх-нерентабилни слънчеви колектори те да се налеят в изледвания, чиято цел е ползване на същия ядрен синтез на водород, който се случва в слънцето. Или защо не ползване на ядрени реактори за преработка на торий или плутоний, които и без това ги има в излишък. Но много по-лесно е да лъже и да се надуват слънчеви и вятърни балони и да се разстягат локуми за бъдещето на електрическите коли, което не съществува изобщо... Когато балоните на пукнат ще останат само излъганите надежди и поуката, че никога в историята държавната машина не е сътворила нищо успешно... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Рядко четем подобни смислени статии. Поздравления за автора ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар