IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Димитър Радуков: Uber не нарушава законите в България

Компанията ще се фокусира засега върху бизнеса си в София и възнамерява да утрои броя на наетите инженери в рамките на година

08:01 | 30.04.15 г. 36
Автор - снимка
Създател
<p>
	Димитър Радуков. <em>Снимка: Investor.bg</em></p>

Димитър Радуков. Снимка: Investor.bg

Освен това всички пътувания се проследяват чрез GPS-и и остават записани в системата. Което е още едно допълнително подсигуряване.

Отделно всеки пътник има възможността да сподели със своите близки или приятели как точно протича неговото пътуване. Неговият близък или приятел може да види как се движи колата и къде се намира пътникът и автомобилът. Например, Вие пътувате с Uber, Вие виждате кой е шофьорът и колата. Вие може да споделите тази информация с Ваш близък, ако има инсталирана апликацията на смартфона си. И той ще вижда всички параметри на пътуванията – само с едно натискане на екрана.

Отделно имаме и рейтингова система. Тя важи както за шофьорите, така и за пътниците. След всяко пътуване се оценяват. Ако има шофьори и пътници с нисък рейтинг, те се отстраняват от системата. В България, например, вече се е стигало до отстраняване на шофьор заради нисък рейтинг.

Всичко това реално прави този тип пътувания най-сигурни за потребителите.

- Друго опасение е свързано със сигурността на плащанията и на самите данни за картите. Как я гарантирате?

- Винаги е много по-сигурно да се плаща през банковата система, отколкото да се носят пари в брой. Ние ползваме една от най-утвърдените компании за плащане в света, която криптира и пази данните, ние нямаме достъп до тях. Това е реално е най-добрият и сигурен начин за електронни плащания, който се предлага на пазара в световен мащаб. За петте години, в които Uber съществува, не е имало нито един случай на измама.

Реално банковите плащания означават, че има връзка и може да се провери кой се качва в колата и кой кара. Няма анонимност и това е ново ниво на сигурност, което идва на българския пазар.

- Как се развива  платформата за първите почти пет месеца от дейността си в страната? Колко пъти е свалено приложението, какво е средното месечно ползване от потребител? Каква е средната оценка за шофьорите? Има ли различния при тези резултати спрямо средните за Европа?

- Ние сме частна компания и все още сме в ранен стадий на дейността си. Не бих искал да споделям конкретни параметри. (В интервю за Investor.bg преди месец мениджъри на компанията заявиха, че за първите три месеца приложението е използвано над 200 000 пъти, което е много висок брой в един много бързо растящ пазар, в сравнение с другите градове, в които е компанията. Самото приложение е свалено над 5 000 пъти за трите месеца).  

Това, което е по-интересно за потребителите, е колко бързо би дошла една кола до тях. И ако в началото на дейността ни в София това време бе средно около 15 минути, то сега то е малко под шест. Ние се стремим да намалим това време до под пет минути за всяко място в София.

Друг интересен факт е, че в България има изключително високи рейтинги за шофьорите. Средният рейтинг е значително по-висок от този в съседните държави. Това говори за качеството на услугата, която ние предлагаме, спрямо алтернативите и в същото време е индикация за това колко доволни са клиентите. Средната рейтингова оценка в момента е 4,8 – 4,9 при максимална оценка от 5.

- Фактът, че сте намалили времето за пристигане на кола след поръчката, показва ли, че се е увеличил броят на наличните шофьори?

- Да, имаме доста повече шофьори, но имаме и повече пътници, които искат да ползват платформата. Нашата цел е да ги развиваме все повече. Това е единственият начин да смалим средното време за пристигане на кола под 5 минути.

- При навлизането на пазара и набирането на шофьори компанията бе обещала минимален приход на месец. Как седи сега въпросът?

- В момента няма такъв. Реално приходите на нашите партньори – шофьори, са функция на това колко маршрута правят. Няма гарантиран приход. Има достатъчно търсене, което реално гарантира високи приходи, няма нужда от минимална ставка.

- Предвид летния сезон е интересно дали компанията обмисля експанзия в други градове в страната, например по морските курорти?

- Нашата основна цел е да развием бизнеса в София. По-натам ще преценим, но в момента няма конкретно решение за развитие в други  градове.

- Това е отстъпление от досегашните планове?

Не, не бих казал, че е отстъпление. В компанията е налице вътрешна дискусия дали да се разширяваме с други градове, или да се концентрираме върху София. Засега сме решили да наблегнем на софийския пазар като най-голям и най-перспективен.

- Стартирахте с една услуга, която се счита за по-ниско ценова ориентирана. Ще предложите ли и други услуги в столицата ни?

- В момента сме фокусирани върху нашата услуга UberX. Все пак е нужно да отчитаме възможностите и покупателната способност на населението в София. Дали ще предложим част от нашите други услуги, ще решаваме по-късно.

- Имате планове за развитие на инженерингов хъб в България. Докъде стигнахте с тези планове? Колко хора възнамерявате да назначите?

- Този хъб вече съществува. Наскоро се преместихме в нов офис (в Сердика бизнес център, б. ред.). В момента имаме около 20 служители инженери, които работят върху софтуер, който след това ще бъде използван на глобално ниво. Нашите планове са да утроим броя на служителите ни в България в този хъб в близката година. Нашето ограничение е реално доколко можем да намерим добри специалисти на българския IT пазар, който е изключително конкурентен. Ако намерим повече добри програмисти и софтуерни инженери, със сигурност ще ги наемем.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:34 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

6
rate up comment 15 rate down comment 15
misanthrope
преди 9 години
- Това, което трябва да се има предвид, е, че Uber е технологична платформа. Казано по-просто, ние сме само посредник и свързваме шофьорите и пътниците. Uber не е собственик на автомобили, компанията не дава работа на шофьорите, те са независими оператори. Те отговарят за своите данъчни задължения.Нашата система е изцяло безкасова, няма никакви плащания в брой, а през банкови преводи. От една страна, това гарантира прозрачност, а от друга проследимост. И то в сектор, в който досега винаги е имало съмнения за по-ниски данъчни постъпления.Нека сме наясно - Uber не е превозвач. Ние сме технологична компания, а споделеното пътуване се предоставя от шофьорите. АХАХАХАХААААА колко удобно. Технологична компания, която работи за без пари. Ние не нарушаваме закона, а шофьорите, ама те не са нашиАбе вие сериозно ли сте толкова наивни? Данъчните просто трябва да ги разкатаят от проверки и тях и шофьорите им и за 3 месеца са приключили
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 13 rate down comment 7
simbad12
преди 9 години
Aко беше прочел до края, щеше да видиш, че не нарушават законите и се аргументират много добре защо и как. А някъде може би ползват вратичка в закона. Ако толкова е загрижена държавата - да промени законите, че някои са наистина архаични
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 15 rate down comment 11
ДХДО
преди 9 години
"Таксиджийската" им дейност си е пар екселанс нелоялна конкуренция, защото заобикалят не малка част от разходите за лицензи, такси и застраховки, с които са натоварени фирмите с предмет на дейност таксиметрови и пътнически превози.Няма например сключена застраховка "отговорност на превозвача" и ако се случи сериозен инцидент с пътник, който ползва услугата им, не виждам коя застрахователна компания ще изплати нещо. Сигурно ще се явят пречки и пред търсенето на наказателна отговорност от шофьора при виновно причиняване натравми или нещо по лошо.За избягване плащането на данаци, даже няма смисъл дума да се отваря.... те така : ник'ви закони не се нарушават , никакви потенциялни главоболия не се създават, да си бачкат момчетата ;))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 12 rate down comment 10
misanthrope
преди 9 години
Аз да питам за технологичния успех, какво стана с Биткоина? Нали беше валутата на бъдещето технологията която ще спаси света... А Биткоина е много по-технологично нещо от Uber. Това че нещо полулегално ползва мобилно приложение, за да се представя като новаторско и технологично, не го прави технологична компания
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 10 rate down comment 8
simbad12
преди 9 години
Другото, което е важно да се спомене, е, че Uber спазва всички приложими данъчни закони в България. Ние плащаме всички данъци в страната, данък печалба, осигуровки, данък общ доход и т. н.Toва е есенцията сякаш. Защитават се от нападките. Технологичният успех не може да бъде спрян!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 9 rate down comment 14
misanthrope
преди 9 години
"Освен това мисля, че Uber е един огромен шанс за София. Това е един уникален бизнес модел, който е обречен на успех и който в дългосрочен план ще промени София, намалявайки задръстванията и съответно замърсяването на въздуха"Прочетох това, и не четох повече. Яко ПР и платени публикации с този Uber. Изобщо сега.... това технологична компания ли е или е бизнес модел, че се обърквамЗа мен е нещо, в което някой налива много пари и няма да е за добро
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още