IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Димитър Радуков: Uber не нарушава законите в България

Компанията ще се фокусира засега върху бизнеса си в София и възнамерява да утрои броя на наетите инженери в рамките на година

08:01 | 30.04.15 г. 36
Автор - снимка
Създател
<p>
	Димитър Радуков. <em>Снимка: Investor.bg</em></p>

Димитър Радуков. Снимка: Investor.bg

Освен това всички пътувания се проследяват чрез GPS-и и остават записани в системата. Което е още едно допълнително подсигуряване.

Отделно всеки пътник има възможността да сподели със своите близки или приятели как точно протича неговото пътуване. Неговият близък или приятел може да види как се движи колата и къде се намира пътникът и автомобилът. Например, Вие пътувате с Uber, Вие виждате кой е шофьорът и колата. Вие може да споделите тази информация с Ваш близък, ако има инсталирана апликацията на смартфона си. И той ще вижда всички параметри на пътуванията – само с едно натискане на екрана.

Отделно имаме и рейтингова система. Тя важи както за шофьорите, така и за пътниците. След всяко пътуване се оценяват. Ако има шофьори и пътници с нисък рейтинг, те се отстраняват от системата. В България, например, вече се е стигало до отстраняване на шофьор заради нисък рейтинг.

Всичко това реално прави този тип пътувания най-сигурни за потребителите.

- Друго опасение е свързано със сигурността на плащанията и на самите данни за картите. Как я гарантирате?

- Винаги е много по-сигурно да се плаща през банковата система, отколкото да се носят пари в брой. Ние ползваме една от най-утвърдените компании за плащане в света, която криптира и пази данните, ние нямаме достъп до тях. Това е реално е най-добрият и сигурен начин за електронни плащания, който се предлага на пазара в световен мащаб. За петте години, в които Uber съществува, не е имало нито един случай на измама.

Реално банковите плащания означават, че има връзка и може да се провери кой се качва в колата и кой кара. Няма анонимност и това е ново ниво на сигурност, което идва на българския пазар.

- Как се развива  платформата за първите почти пет месеца от дейността си в страната? Колко пъти е свалено приложението, какво е средното месечно ползване от потребител? Каква е средната оценка за шофьорите? Има ли различния при тези резултати спрямо средните за Европа?

- Ние сме частна компания и все още сме в ранен стадий на дейността си. Не бих искал да споделям конкретни параметри. (В интервю за Investor.bg преди месец мениджъри на компанията заявиха, че за първите три месеца приложението е използвано над 200 000 пъти, което е много висок брой в един много бързо растящ пазар, в сравнение с другите градове, в които е компанията. Самото приложение е свалено над 5 000 пъти за трите месеца).  

Това, което е по-интересно за потребителите, е колко бързо би дошла една кола до тях. И ако в началото на дейността ни в София това време бе средно около 15 минути, то сега то е малко под шест. Ние се стремим да намалим това време до под пет минути за всяко място в София.

Друг интересен факт е, че в България има изключително високи рейтинги за шофьорите. Средният рейтинг е значително по-висок от този в съседните държави. Това говори за качеството на услугата, която ние предлагаме, спрямо алтернативите и в същото време е индикация за това колко доволни са клиентите. Средната рейтингова оценка в момента е 4,8 – 4,9 при максимална оценка от 5.

- Фактът, че сте намалили времето за пристигане на кола след поръчката, показва ли, че се е увеличил броят на наличните шофьори?

- Да, имаме доста повече шофьори, но имаме и повече пътници, които искат да ползват платформата. Нашата цел е да ги развиваме все повече. Това е единственият начин да смалим средното време за пристигане на кола под 5 минути.

- При навлизането на пазара и набирането на шофьори компанията бе обещала минимален приход на месец. Как седи сега въпросът?

- В момента няма такъв. Реално приходите на нашите партньори – шофьори, са функция на това колко маршрута правят. Няма гарантиран приход. Има достатъчно търсене, което реално гарантира високи приходи, няма нужда от минимална ставка.

- Предвид летния сезон е интересно дали компанията обмисля експанзия в други градове в страната, например по морските курорти?

- Нашата основна цел е да развием бизнеса в София. По-натам ще преценим, но в момента няма конкретно решение за развитие в други  градове.

- Това е отстъпление от досегашните планове?

Не, не бих казал, че е отстъпление. В компанията е налице вътрешна дискусия дали да се разширяваме с други градове, или да се концентрираме върху София. Засега сме решили да наблегнем на софийския пазар като най-голям и най-перспективен.

- Стартирахте с една услуга, която се счита за по-ниско ценова ориентирана. Ще предложите ли и други услуги в столицата ни?

- В момента сме фокусирани върху нашата услуга UberX. Все пак е нужно да отчитаме възможностите и покупателната способност на населението в София. Дали ще предложим част от нашите други услуги, ще решаваме по-късно.

- Имате планове за развитие на инженерингов хъб в България. Докъде стигнахте с тези планове? Колко хора възнамерявате да назначите?

- Този хъб вече съществува. Наскоро се преместихме в нов офис (в Сердика бизнес център, б. ред.). В момента имаме около 20 служители инженери, които работят върху софтуер, който след това ще бъде използван на глобално ниво. Нашите планове са да утроим броя на служителите ни в България в този хъб в близката година. Нашето ограничение е реално доколко можем да намерим добри специалисти на българския IT пазар, който е изключително конкурентен. Ако намерим повече добри програмисти и софтуерни инженери, със сигурност ще ги наемем.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:34 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

16
rate up comment 3 rate down comment 3
kalendar
преди 9 години
То има такива приложения, които се ползват от бакш. И те си ги ползват(а и аз ползвам основно такива). По принцип не обичам да шофирам(и бира не пия, и футбол не гледам..егати мъжа), та когато ползвам такси(което е доста често) ползвам именно такова приложение.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
15
rate up comment 7 rate down comment 2
ceneto
преди 9 години
законотворците трябва да направят така, че лицензираните превозвачи да могат да си възстановяват акциза на горивото, както е в някои страни от ЕС, Юбер да бъдат оставени да работят(но при правила за отчитане, писани през 21 век подхходящи за технологична компания) щом не са превозвачи и пазарът ще отсъди, а печеливши ще бъдат потребителите
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
14
rate up comment 24 rate down comment 9
melon
преди 9 години
Само таксиметровите шофьори не харесват UBER.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
13
rate up comment 11 rate down comment 14
misanthrope
преди 9 години
Компанията щеше да е екстра, ако предлагаше платформата си на таксиметрови компании, като един допълнителен канал за комуникация с повече екстри, подобряващ значително услугата. Имайки партньорски такси компании в цял свят, човек би могъл във всяка държава да си поръча такси по еднакъв начин, да си види цените, да знае че няма да го излъжат да.... НО превоза да се извършва от нормална, лицензирана таксиметрова компания, която си плаща на шофьорите, данъци, осигуровки, прегледи и всичко както си е по закон. Тогава никой нямаше да се опитва да ги забранява никъде по света и щяха наистина да са технологична компания
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
12
rate up comment 11 rate down comment 2
kalendar
преди 9 години
абсолютно съм съгласен. Но трябва да подчертая, че като цяло идеята е много хубава и я подкрепям. Стига да решат проблема с регулациите(вкл. за работните часове) и данъците и осигуровките. Повече конкуренция не е довела до нищо лошо.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
11
rate up comment 9 rate down comment 8
misanthrope
преди 9 години
"В момента имаме около 20 служители инженери, които работят върху софтуер, "Това ли са им работните места? Аутсорсинг с 20 човека? Никой не им забранява да си правят аутсорсинга, там няма дискусия, но.. фирми с 20 човека аутсорс вече никой даже не ги споменава в БГ
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 15 rate down comment 14
misanthrope
преди 9 години
На кого плащат осигуровки? На господиня от интервюто. А шофьорите бачкат без никакви осигуровки, защото както самия господин обяви ТЕ НЕ СА ТЕХНИ СЛУЖИТЕЛИ! Разберете, не може едно мобилно приложение да позволи на хората да работят без да плащат данъци и осигуровки, без регулации за работно време, техническа изправност и един куп още неща И НЕ ТРЯБВА! Това не води до по-добра или по-конкурентна услуга, а до дивия запад. Нещо, което сме видели в БГ през 90тте и тъкмо почнахме полека да изплуваме от него
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 13 rate down comment 1
simbad12
преди 9 години
Абе ти чел ли си текста въобще. И схванал ли си бизнес модела или говориш наизуст. Работните места, за които иде реч са за инженери, не за шофьори. И това си го пише много ясно!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 10 rate down comment 12
misanthrope
преди 9 години
И как така хем не дават работа на шофьорите, хем обясняват колко работни места щели да се открият? Нагли измамници са,
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 6 rate down comment 4
bigmamascandal
преди 9 години
ЦИТАТ: Ние плащаме всички данъци в страната, данък печалба, осигуровки, данък общ доход и т. н. ???
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още