Освен това всички пътувания се проследяват чрез GPS-и и остават записани в системата. Което е още едно допълнително подсигуряване.
Отделно всеки пътник има възможността да сподели със своите близки или приятели как точно протича неговото пътуване. Неговият близък или приятел може да види как се движи колата и къде се намира пътникът и автомобилът. Например, Вие пътувате с Uber, Вие виждате кой е шофьорът и колата. Вие може да споделите тази информация с Ваш близък, ако има инсталирана апликацията на смартфона си. И той ще вижда всички параметри на пътуванията – само с едно натискане на екрана.
Отделно имаме и рейтингова система. Тя важи както за шофьорите, така и за пътниците. След всяко пътуване се оценяват. Ако има шофьори и пътници с нисък рейтинг, те се отстраняват от системата. В България, например, вече се е стигало до отстраняване на шофьор заради нисък рейтинг.
Всичко това реално прави този тип пътувания най-сигурни за потребителите.
- Друго опасение е свързано със сигурността на плащанията и на самите данни за картите. Как я гарантирате?
- Винаги е много по-сигурно да се плаща през банковата система, отколкото да се носят пари в брой. Ние ползваме една от най-утвърдените компании за плащане в света, която криптира и пази данните, ние нямаме достъп до тях. Това е реално е най-добрият и сигурен начин за електронни плащания, който се предлага на пазара в световен мащаб. За петте години, в които Uber съществува, не е имало нито един случай на измама.
Реално банковите плащания означават, че има връзка и може да се провери кой се качва в колата и кой кара. Няма анонимност и това е ново ниво на сигурност, което идва на българския пазар.
- Как се развива платформата за първите почти пет месеца от дейността си в страната? Колко пъти е свалено приложението, какво е средното месечно ползване от потребител? Каква е средната оценка за шофьорите? Има ли различния при тези резултати спрямо средните за Европа?
- Ние сме частна компания и все още сме в ранен стадий на дейността си. Не бих искал да споделям конкретни параметри. (В интервю за Investor.bg преди месец мениджъри на компанията заявиха, че за първите три месеца приложението е използвано над 200 000 пъти, което е много висок брой в един много бързо растящ пазар, в сравнение с другите градове, в които е компанията. Самото приложение е свалено над 5 000 пъти за трите месеца).
Това, което е по-интересно за потребителите, е колко бързо би дошла една кола до тях. И ако в началото на дейността ни в София това време бе средно около 15 минути, то сега то е малко под шест. Ние се стремим да намалим това време до под пет минути за всяко място в София.
Друг интересен факт е, че в България има изключително високи рейтинги за шофьорите. Средният рейтинг е значително по-висок от този в съседните държави. Това говори за качеството на услугата, която ние предлагаме, спрямо алтернативите и в същото време е индикация за това колко доволни са клиентите. Средната рейтингова оценка в момента е 4,8 – 4,9 при максимална оценка от 5.
- Фактът, че сте намалили времето за пристигане на кола след поръчката, показва ли, че се е увеличил броят на наличните шофьори?
- Да, имаме доста повече шофьори, но имаме и повече пътници, които искат да ползват платформата. Нашата цел е да ги развиваме все повече. Това е единственият начин да смалим средното време за пристигане на кола под 5 минути.
- При навлизането на пазара и набирането на шофьори компанията бе обещала минимален приход на месец. Как седи сега въпросът?
- В момента няма такъв. Реално приходите на нашите партньори – шофьори, са функция на това колко маршрута правят. Няма гарантиран приход. Има достатъчно търсене, което реално гарантира високи приходи, няма нужда от минимална ставка.
- Предвид летния сезон е интересно дали компанията обмисля експанзия в други градове в страната, например по морските курорти?
- Нашата основна цел е да развием бизнеса в София. По-натам ще преценим, но в момента няма конкретно решение за развитие в други градове.
- Това е отстъпление от досегашните планове?
Не, не бих казал, че е отстъпление. В компанията е налице вътрешна дискусия дали да се разширяваме с други градове, или да се концентрираме върху София. Засега сме решили да наблегнем на софийския пазар като най-голям и най-перспективен.
- Стартирахте с една услуга, която се счита за по-ниско ценова ориентирана. Ще предложите ли и други услуги в столицата ни?
- В момента сме фокусирани върху нашата услуга UberX. Все пак е нужно да отчитаме възможностите и покупателната способност на населението в София. Дали ще предложим част от нашите други услуги, ще решаваме по-късно.
- Имате планове за развитие на инженерингов хъб в България. Докъде стигнахте с тези планове? Колко хора възнамерявате да назначите?
- Този хъб вече съществува. Наскоро се преместихме в нов офис (в Сердика бизнес център, б. ред.). В момента имаме около 20 служители инженери, които работят върху софтуер, който след това ще бъде използван на глобално ниво. Нашите планове са да утроим броя на служителите ни в България в този хъб в близката година. Нашето ограничение е реално доколко можем да намерим добри специалисти на българския IT пазар, който е изключително конкурентен. Ако намерим повече добри програмисти и софтуерни инженери, със сигурност ще ги наемем.
преди 9 години UBER да види колко печели средно от един човек на месец и да направи някаква месечна такса за самото приложение,така никои нищо не може да им каже,така хората който го ползват се разбират по между си,да видим тогава как ще го спрат,а освен това е и полезно защото е социално,запознаваш се с нормални хора,няма потни и мизерни бакшиши и се намаляват вредните емисии отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Хвърлят се какви ли не странни обвинения, а иначе:1. Изваждане на светло на парични потоци. Кой има интерес да върви една хартия от ръка на ръка - нито е държавата, нито са данъчните, нито потребителя. Само едни приятни хора в жълти автомобили.2. Страхът от нелоялна конкуренция е точно толкова основателен, колкото на комплекс Слънчев ден от бабите, които дават квартири в Созопол. Данъчните веднага да ги почват (бабите де).3. Застрахователното покритие в средствата за обществен транспорт е смехотворно (20к лева) - поредна недомислица. Обикновенната гражданска отговорност е със сто пъти по-високи лимити по въпросните рискове (2 М лева). Отново няма причина за притеснение.4. О чудото на технологията - глобалните системи за позициониране, освен че те знаят къде си, знаят и кога си. Та няма особенна нужда да си гледаме часовника. Остави това - дори и група съветски учени още не могат да измислят как да надпишат сметката...Изобщо - пробвайте, не боли. После давайте мнение... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Ама чакай малко. Как така Uber обявява цени за превоз, след като ясно заявява че не е превозвач? Нали е само посредник и всъщност това не е такси а споделено пътуване? Как тогава определя цени? А как всъщност отчитаме километрите и най-вече престоя? Гледаме си часовника или? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Ако всеки гражданин с автомобил регистрира своя таксиметрова компания, съгласно българското законодателство - няма никакви пречки всеки от тях да предлага транспортни услуги - независимо дали чрез Uber, друга закриваща технология или по класическия начин."Загубата на работни места" е нещо чудесно. Тези, които са "изгубили" работата си ще трябва да си напънат мозъчните клетки и да измислят какво да предложат на пазара. Тоест ще бъдат стимулирани да задоволят други потребности на потребителите.За съжаление има много лудити, които не разбират, че "загубата на работни места" заради тъкачните станове и други закриващи технологии всъщност е нещо положително. Благодарение на тази "загуба на работни места" хората се насочват към други по-полезни дейности. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години В България си има закони. Трябва първо да се иска разрешение от бюрократите. Ако те не разрешат - нямате право да возите пътници срещу заплащане. Безплатно може - не ми е известен закон, който да го забранява.Ако се регистрира таксиметрова компания (съгласно българското законодателство), която да използва закриващи технологии като Uber - няма проблем."в Европа комисиите за защита на конкуренцията оценяват положително допълнителната конкуренция"В България е обратното - КЗК оценява отрицателно допълнителната конкуренция (особено когато тя е в ущърб на определени фирми). Спомнете си случая на ГенСофт, който предлагаше възможност потребителите на конкурентен продукт да преминат на техния софтуер. Тогава КЗК ги глоби, защото успешно се конкурираха - продуктът им беше по-добър и потребителите на конкурентния продукт можеха с няколко цъквания на мишката да преминат на складовата програма на ГенСофт. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Surge pricingUber uses an automated algorithm to increase prices to "surge price" levels, responding rapidly to changes of supply and demand in the market, and to attract more drivers during times of increased rider demand, but also to reduce demand.[69][70] Customers receive notice when making an Uber reservation that prices have increased.[69] The company applied for a U.S. patent on surge pricing in 2013.[71][72]The practice has often caused passengers to become upset and invited criticism when it has happened as a result of holidays, inclement weather, or natural disasters.[73] During New Year's Eve 2011, prices were as high as seven times normal rates, causing outrage.[74] During the 2014 Sydney hostage crisis, Uber implemented surge pricing, resulting in fares of up to four times normal charges; while it defended the surge pricing at first, it later apologized and refunded the surcharges.[75] Uber CEO Travis Kalanick has responded to criticism by saying: "...because this is so new, it's going to take some time for folks to accept it. There's 70 years of conditioning around the fixed price of taxis."[74][76] отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Първоначалната такса при качване е 70 стотинки, след това се начисляват по 40 ст. за изминат километър. Таксата за една минута престой пък е 20 стотинки.Кратко, точно, ясно! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Как така без предварително обявени тарифи? Тарифите са си ясни и си се спазват! ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Как така ще са ясни предварително! UBER работи на принципа на търсенето и предлагането и цената за един и същ маршрут може да е значително по висока в пиков час спрямо тази в по малко натоварено време! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Друг аспект на казуса с този модел са икономическите ефекти от работата му от данъчните постъпления, до загубата на работни места и от там увеличена тежест върху системата за социално подпомагане, обществото следва да си реши дали тези последици са му от съществено значение. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Така. Никакъв проблем не е да се констатира и докаже, че работата на модела по същество е дейност по извършване на таксиметров превоз на пътници. Закона е еднозначен: тази дейност подлежи на лицензиране по изрично установен ред и са на лице цял ферман изисквания към компанията, която предоставя услугата, персонала, техническите средства и ред други отговорности. Ако на някой не му харесва определен закон - има си пътища за гражданска законодателна инициатива, в противен случай действията в нарушение на прието законодателство/нормативна уредба , подлежат на санкции - точка. Кой точно ще попадне под преките санкции е друг въпрос, но държавата може да търси и обходни пътища за налагане по същество действието на закона в тази област, така както такива методи и цели по заобикалянето на тази нормативна уредба, са залегнали в основополагащите идеи на модела. отговор Сигнализирай за неуместен коментар