fallback

Луксозната индустрия - привлекателни цели за придобиване, но твърде скъпи

Секторът бележи възстановяване напоследък, но въпреки това не е моментът за нови сливания и придобивания

16:34 | 10.02.18 г.

Пазарите преминаха през известни сътресения през последните дни, но за разлика от тях луксозните стоки не показват никакви признаци на забавяне. Потребителите разграбват чантите на Louis Vuitton и мокасините на Gucci, а дори тежко удареният пазар на часовници показва признаци на съживяване, коментира Bloomberg Gadfly.

Подобен момент може да се окаже привлекателен за сливания и придобивания предвид доброто представяне на продажбите и акциите на европейски мегабрандове като LVMH Louis Vuitton Moet Hennessy и Kering. Компаниите Michael Kors и Tapestry (официално позната като Coach) пък искат да се превърнат в луксозни суперсили.

И двете обаче трябва да бъдат търпеливи. Председателят и главен изпълнителен директор на LVMH Бернар Арно признава, че би било по-добре компаниите да изчакат следващата криза преди да се впуснат към сделки. И е прав. Никой не иска да плати пълната цена за витрина, пълна с луксозни брандове.

Въпреки това точно толкова плащат акционерите. Индексът Bloomberg Industries Global Luxury Competitive Peers се е търгувал на ниво около 22 пъти по-високо от оценяваната печалба към края на 2017 г. - близо 14-годишен връх.

Burberry, Hugo Boss и Tiffany & Co. никак не са изгодни дори предвид факта, че преструктуриранията им засега не са довършени. При други естествени цели за придобиване, например Salvatore Ferragamo, Tod's и Prada, значителни дялове са в ръцете на семейства. Те биха очаквали добра премия, за да се откажат от компаниите, дори ако брандовете се представят слабо.

Тези оценки обаче може да се окажат под натиск с времето. Голяма част от съживяването на търсенето през последните 18 месеца идва от Китай. Част от възстановяването е просто наваксване след няколко тежки години, затова е възможно компаниите отново да започнат да се представят умерено.

Силното евро може да изплаши туристите и те да започнат да заобикалят Европа, а пазарните тревоги напоследък да се превърнат в по-широко разпродаване. Това може да се омекоти донякъде от данъчната реформа в САЩ, но все пак да изнерви по-заможните купувачи.

И LVMH, и Kering могат да си позволят да изчакат, за да се наредят нещата. Те са добре представени сред модните и кожените стоки, но имат пространство за растеж в бързо разширяващата си бижутерна индустрия.

Tapestry и Kors заявяват, че искат да се разширяват, но има редица добри причини да изчакат. Tapestry придоби Kate Spade за 2,4 млрд. долара миналата година и ново придобиване в краткосрочен план ще затрудни баланса ѝ. Kors също все още се справя с придобиването за 1,2 млрд. долара на Jimmy Choo от миналата година.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:29 | 12.09.22 г.
fallback