Десет години след въвеждането ѝ на пазара серията на Porsche Cayenne все повече определя статистиката за продажбите на базирания в Цуфенхаузен производител на спортни автомобили. Близо 429 хиляди броя от джипа са продадени по целия свят от пускането му през декември 2002 г., обяви дъщерното дружество на VW пред dpa. В баланса на текущата година (единадесет месеца), Cayenne осигурява 53 на сто от продажбите на Porsche, а тенденцията е повишаваща се.
Влизането в сегмента на офроуд автомобили с мултифункционално предназначение маркира в Porsche повратна точка. С класиката 911 и пуснатия в средата на 1990-те Boxster марката дълго време бе символ на луксозна ниша - лъскави, но също така и тесни и без много пространство коли.
След това в хода на възстановяването на компанията, след като тя бе близо до колапса през 1990 г., Cayenne стана предвестник на една нова ера. По принцип богатата клиентела на Porsche изведнъж получи в Цуфенхаузен и предложение, в което можеше да се побере и голф и ски оборудването на семейството или което може да дърпа цели ремаркета и лодки. Пътният просвет е удоволствие не само за ловци и офроуд ентусиасти – проходимите автомобили (SUV) с високи места и добра видимост по принцип трябва да се превърнат в тенденция, показва статистиката за нови регистрации на автомобили в Западна Европа.
Високопроходимата лимузина е същевременно и история на успеха на сътрудничеството с Volkswagen. Първоначално Cayenne, както и моделът Touareg на VW, се сглобяваше в завода в Братислава (Словакия). В завода на Porsche в Лайпциг пък се осъществяваше крайното асемблиране. Три четвърти от съставните части на двете коли са общи. С по-малкия брат на Cayenne - Macan, който се очаква да се появи на пазара след по-малко от година, Porsche иска да повтори успеха си на пазара на джипове.
А стратегия за намаляване на разходите с еднакви части с VW, която придоби напълно Porsche от лятото, ще бъде продължена също и с помощта на дъщерното дружество на VW Audi и неговата Q серия. Cayenne използва единна платформа с VW Touareg и Audi Q7, компаниите си поделят разходите за разработка и чрез покупката на големи количества части си осигуряват ценови предимства от доставчиците.
"Процентът на взаимозаменяеми части между Macan и Audi Q5 се очаква да бъде около 75 процента", каза Фердинанд Дуденхьофер от университета на Дуисбург-Есен. По този начин може да се спести голяма сума – колкото по-голям обем се създава заедно, толкова по-голям ще е ефектът на икономия, а с това и маржовете.
За тази година до този момент Porsche е продала 68 435 броя Cayenne, което представлява ръст от 23 на сто спрямо предходния период. Само за ноември обаче повишението е цели 50%.