fallback

Колко печелят автоконцерните от всеки продаден автомобил?

В битката си срещу Audi и Daimler баварският колос BMW се доказва като най-успешен автомобилостроител през първото полугодие

09:22 | 20.08.12 г. 4
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Колко печелят производителите на автомобили от всяка продадена нова кола? Средностатистически с всеки договор за продажба Opel губи почти 1000 евро, а Porsche инкасира най-добра печалба. Поне такъв е резултатът от изследване на Center Automotive Research (CAR) към университета Дуисбург – Есен, цитиран от DPA. В битката си срещу Audi и Daimler баварският колос BMW се доказва като най-успешен автомобилостроител през първото полугодие.

За първите шест месеца с всяка продадена нова кола BMW печели средно 4 325 евро преди лихви и данъци. Така в основния си бизнес баварците са доста по-силни от своите основни конкуренти. Audi трябва да се задоволи с оперативна печалба от 4 242 евро на автомобил, с което все пак е преди Daimler. Компанията със седалище в Щутгарт е спечелила средно по 3 621 евро на всяка нова продадена кола.

Ръководителят на института Фердинанд Дуденхьофер обаче все пак вижда добри шансове за наваксване от страна на Daimler: „Те ще бъдат много силни през четвъртото тримесечие", казва експертът. Очакванията му са, че стартът на продажбите на новата А класа ще ускори бизнеса с леки автомобили. Освен това „те значително подобриха разходната си структура“.

Сравнително по-малкият по приходи производител на спортни автомобили Porsche играе в друга лига. С всяка продадена нова кола базираният в Цуфенхаузен концерн е спечелил средно през първата половина на годината по 16 826 евро преди данъци – никой друг производител не може да се похвали с подобни данни. С оперативен марж от 18,64% те са недостижими в Германия и същевременно са и един от най-печелившите автоконцерни в световен мащаб. Отвъд горната класа изненадващо лидер е Chrysler с печалба от 1 436 евро за продаден автомобил. „Дори и Hyundai-Kia, най-печелившият масов производител на последните години, не успява да отчете такава печалба от продаден автомобил“, казва Дуденхьофер.

Корейският концерн отчита средна печалба от 1 386 евро на кола и по този начин изпреварва по показателя най-големия европейски автоконцерн Volkswagen с 916 евро печалба на кола и лидера в света Toyota, който печели по 845 евро на автомобил. „Най-късно през 2020 г. Hyundai-Kia ще поеме лидерството“, прогнозира Дуденхьофер.

Много по-зле е положението при концерните, които действат предимно в Европа. С всяка продадена нова кола Opel отчита средна загуба от 939 евро, а Peugeot-Citroen - 789 евро. Сравнително добре на този фон се справя друг изпаднал в криза производител – Renault отчита лека печалба (Ebit) от 65 евро с всяка продадена кола.

Повече за пазара на автомобили четете тук!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:26 | 13.09.22 г.
fallback