Търсенето на луксозни автомобили в САЩ, Китай и на вътрешния пазар в Германия гарантира на Porsche блестящо първо полугодие. Приходите са нараснали в сравнение със същия период с 29,3% до около 6,76 млрд. евро. Оперативната печалба пък отчита ръст с 20,6% до 1,26 млрд. евро, обяви в петък в Щутгарт Porsche AG, цитирана от Ройтерс.
Бизнесът на производителя на спортни автомобили е бил тласкан най-вече от САЩ като най-голям единен пазар, следвани от Китай и Германия. Най-рентабилният производител на автомобили в света е успял през първата половина на 2012 г. да продаде 68 940 леки автомобила, което е рекорд. Продажбите към края на юни са се увеличили с 22,5 процента.
По отношение на оперативния марж марката, която скоро ще е изцяло под шапката на VW, също отчита добър резултат. С оперативен марж от 18,7% известният със спортните си автомобили концерн отвява конкуренцията. И за втората половина на годината принадлежащият наполовина към Porsche Holding и към Volkswagen производител на автомобили остава оптимистично настроен. "За текущата фискална година ние очакваме независимо от високите разходи за развитие на нови модели и преструктуриране да надминем резултата от миналата година и да постигнем нашите цели за рентабилност", заяви главният финансов директор Лутц Мешке, цитиран от Ройтерс.
В допълнение към други варианти на класическия модел 911 от следващата година концернът ще пусне в производство и малък джип, както и луксозен електрически спортен автомобил. През изминалата година Porsche осъществи оборот от близо 10,9 млрд. евро с продажбата на 116 800 автомобила, като оперативната печалба бе 2,05 млрд. евро.