LVMH, собственикът на бранда Louis Vuitton, и музикалната звезда Риана решиха да сложат на пауза нейната модна линия Fenty по-малко от две години след пускането ѝ. Новината беше обявена от френския производител на луксозни стоки, цитиран от Ройтерс.
В изявлението си LVMH посочва, че дейността на базираната в Париж Fenty ще бъде „сложена на пазуза“ в очакване на по-добри условия – рядък провал за модната група, която преминава през коронакризата по-добре от повечето си конкуренти.
Певицата и LVMH създадоха модната марка Fenty през лятото на 2019 г. Това е едва вторият път, в който френската група създава бранд от нулата, тъй като изглеждаше, че има по-голямо търсене на съвместна работа на луксозни марки и знаменитости.
LVMH не разкрива какви са причините временно да спре работата, но след големия старт и дебютната колекция марката не набра особена популярност и не проведе големи събития дори преди кризата с Covid-19.
Търговското издание WWD, което първо съобщи новините, че марката е спряна, заяви, че основните служители остават в централата в Париж, за да прекратят останалите операции.
Запитан за начинанието по време на представянето на финансовия отчет на групата за третото тримесечие през миналия октомври, главният финансов директор на LVMH Жан-Жак Гиони го определи като „в процес на работа“.
„Все още сме в начална фаза и трябва да разберем какво точно е добре да предлагаме. Това не е нещо лесно“, коментира той.
Освен това LVMH разкри, че фондът за дялово инвестиране L Catterton, който е свързан с групата, е взел дял от Savage X Fenty, линията за бельо на Риана.
„LVMH и Риана потвърждават амбицията си да се концентрират върху растежа и дългосрочното развитие на екосистемата на Fenty, фокусирайки се върху козметиката, грижата за кожата и бельото“, допълва групата.
Fenty, чиято марка носи името на певицата Робин Риана Фенти, трябваше да надгради съвместната работа на LVMH и звездата в областта на козметиката, като предложи пълна гама от дрехи, обувки и аксесоари.