fallback

Срещата на LVMH и Тръмп показа колко парализирана се чувства модната индустрия

Повечето от дрехите, продавани в САЩ, се произвеждат в други страни, а новоизбраният президент на САЩ се готви да промени това

17:53 | 13.01.17 г.

Когато главният изпълнителен директор на най-големия производител на луксозни стоки в света LVMH беше видян да преминава през лобито на Trump Tower в понеделник, модната индустрия притаи дъх.

Бернар Арно, който управлява империята, стояща зад марки като Louis Vuitton, Fendi и Dior, се срещна с новоизбрания президент на САЩ, който пък заплашва да нанесе удар на индустрията чрез търговски ограничения. След срещата на Арно с Тръмп LVMH заяви, че френската компания обмисля да разшири производството си в САЩ, пише Bloomberg.

Срещата подчертава тежкия момент за производителите на облекла, повечето от които бяха отписали Америка като основно място за производство. Общо 97% от дрехите, продавани в САЩ, са шити в други страни, но Тръмп заплашва да сложи край на търговските споразумения и да наложи вносни такси, в опит да насърчи откриването на работни места в страната.

Това накара много гиганти в сферата на модата да замразят плановете си за експанзия в чужбина и поне да заявят, че имат идеята за производство на повече стоки в САЩ.

LVMH вече има фабрика в Сан Димас, Калифорния, където от 25 години се произвеждат продукти на Louis Vuitton. Компанията обмисля разширяването на фабриката, както и откриването на нова на юг или в Тексас.

„Успехът на Louis Vuitton на американския пазар прави задължително увеличението на производствения капацитет“, коментира говорителката на базираната в Париж компания Соня Фелман. „Локацията не е избрана“, допълни тя. 

Главният изпълнителен директор на PVH Corp., чиито компании произвеждат стоки с марките Tommy Hilfiger и Calvin Klein, заяви в скорошно интервю, че ръководителите на компании от индустрията са притеснени. Същото важи и за акционерите. Въпреки пазарното рали, акциите на PVH и Ralph Lauren са понижили стойността си с по около 13% от победата на Тръмп досега, въпреки че забавянето на продажбите също допринесе за този спад.

Опасенията са, че реториката на Тръмп и туитовете му ще доведат до търговска война с Китай и други страни. Това ще остави производителите на дрехи в дилема – да продължат да произвеждат в страните, в които досега са го правили, и да платят за това с по-малки маржове заради таксите и митата, които им се налагат, с други рестрикции, или да се насочат към изграждане на производствена инфраструктура в САЩ.

Ранните сигнали от изборите сочат към някакъв вид конфронтация с Китай. Тръмп нае в екипа си двама сериозни критици на търговските политики на Китай. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:42 | 07.09.22 г.
fallback