Акциите на LVMH отчитат значително понижение в цената си в сряда, въпреки че важното подразделение на компанията за мода и кожени изделия се представи по-добре от очакваното през третото тримесечие.
Поевтиняването, което към 12:30 ч. българско време е от 3,6%, се случва на фона на по-лошо представяне на сектора на луксозните стоки като цяло заради опасенията за китайската икономика.
Добрите резултати на отдела за мода и чанти стимулират ръста на продажбите за периода, изпращайки положителен сигнал към индустрията, съобщава Ройтерс.
Групата LVMH, която притежава модни марки като Louis Vuitton и Givenchy, както и коняка Hennessy, се радва на възстановяване на търсенето от китайските потребители, което стана причина и за добрите резултати на Kering – компанията собственик на Gucci.
Опасенията за търговския конфликт между Пекин и Вашингтон, както и обезценяването на юана, доведоха до несигурност на пазара на акции в сектора на луксозните стоки през последните седмици, което се отразява и на днешното представяне на книжата на LVMH.
Цената се понижава, въпреки че за месеците до 30 септември компанията е отчела продажби в размер на 11,4 млрд. евро, което представлява ръст от 10% в съответствие с прогнозите.
„Като цяло това беше още едно силно тримесечие за LVMH“, заяви Рогерио Фуджимори, анализатор към RBC Capital Markets.
Друг успех на компанията за тримесечието включва и подразделението за вино и алкохолни напитки, където ръстът на приходите се увеличава на тримесечна база.
Забавяне се наблюдава в сегмента на парфюмите и козметиката въпреки пускането на пазара на новия парфюм на Dior „Joy“. За доброто представяне на подразделението допринася и успешната козметична линия Fenty Beauty на певицата Риана.