Компанията за луксозни стоки Hermes International заяви, че рентабилността ѝ за първото полугодие вероятно ще съвпадне с рекордната стойност от миналата година, след като бумът на търсенето на луксозни продукти в Китай не показва признаци за забавяне, съобщава Bloomberg.
Приходите от продажби за второто тримесечие на компанията са се увеличили с 12%, без да се включват валутните колебания, до 1,46 млрд. евро, заяви базираната в Париж Hermes. Анализаторите очакваха 1,44 млрд. евро. Компанията прогнозира маржът за първото полугодие без еднократните ефекти да е около нивото от миналата година.
„В Китай наистина не виждам промяна в темпа“, каза главният изпълнителен директор Аксел Дюма в конферентен разговор с репортери, добавяйки, че компанията следи китайските макроикономически индикатори, както и Shanghai Stock Exchange и недвижимите имоти. „Нашите клиенти взимат много повече предвид нетното си състояние от проходите си, затова трябва да се погрижим за всяка промяна в това отношение“.
Hermes е по-изолирана от циклите на икономически възходи и спадове в луксозния сектор, тъй като има дълги списъци с чакащи за емблематичните ѝ кожени продукти - например чанта Birkin за над 10 хил. долара.
Продължителното високо търсене, което Hermes отчита в Китай, дава положителен сигнал и за френските луксозни конгломерати LVMH и Kering, чиито отчети излизат следващата седмица.