Италианският производител на луксозни модни стоки Gucci, част от френската група Kering, потвърди днес, че миналата седмица в офисите му в Италия са направени обиски. Съдебните власти са започнали разследване по подозрения, че компанията укрива данъци, предаде Ройтерс.
Миланската прокуратура подозира компанията, че в продължение на години не и декларирала дейности и по този начин е ощетила италианската хазна с 1,3 млрд. евро невнесени данъци.
Разследващите твърдят, че имат свидетелски показания на бивш служител, който е бил уволнен. Най-малко три дни миналата седмица от прокуратурата са правили обиски в новия ултрамодерен център на Gucci в Милано и в други офиси на компанията, твърди италианският всекидневник La Stampa.
Това не е първият подобен случай в италианската модна индустрия. През 2013 г. Prada бе принудена да изплати 470 млн. евро на данъчните власти в Италия, след като в продължение на 10 години бе декларирала като реализирани в чужбина приходите си от бизнес в Италия.
По същия модел италианската хазна получи през последните години 318 млн. евро от Apple и 306 млн. евро от Google. В момента продължават разследвания срещу Amazon и Facebook по същите причини.
Междувременно Kering обяви, че назначава бившия мениджър на eBay Грегъри Бут за новосъздадената позиция главен директор за клиентите и дигиталния бизнес. Това се случва на фона на усилията на компаниите за луксозни стоки да се справят с растящото търсене онлайн.
Собственикът на Gucci Kering заяви в понеделник, че Бут ще бъде член на изпълнителния комитет на групата и ще носи отговорност за "развитието на електронната търговия, управлението на връзките с клиенти (CRM) и управлението на данните".
Онлайн продажбите се превърнаха в най-важния двигател за производителите на луксозни стоки, като някои от марките на Kering вече се радват на голям тласък на продажбите в интернет.
Бут е прекарал няколко години в редица позиции в eBay и напоследък работи за стартиращи компании, като платформата за споделяне на пътувания Sidecar и доставчика на онлайн курсове Udemy.
Онлайн продажбите на луксозни стоки се очаква да нараснат с 24% през 2017 г. и да достигнат близо 10% от пазара, показват данни на консултантската компания Bain. Тя прогнозира още, че те ще представляват 25% от всички продажби на луксозни стоки до 2025 г.
В подобен ход конкурентът на Kering LVMH нае бившия мениджър на Apple Ян Роджърс да разработи цифровата стратегия през миналата година.