Лидерът в луксозните стоки LVMH отчете продажби доста над прогнозите, което е най-добрият сигнал за възстановяване на търсенето в индустрията, съобщава Bloomberg.
Акциите на компанията поскъпнаха с 2,9% до 213,50 евро в сутрешната търговия в Европа, което е най-стръмният им ръст в рамките на деня от над месец и най-голямото повишение в индекса САС 40 досега.
Данните, представени след затварянето на пазара в понеделник, показват ръст на органичните приходи за първото тримесечие от 13% спрямо медианна прогноза за 8%. Всички подразделения задминават оценките, като особено силни резултати отчитат модният отдел и подразделението за напитки. Представянето показва, че LVMH става все по-силен лидер в индустрия, която преминава през обрат след няколко години на по-слабо търсене в Китай и забавяне на пътуванията до Европа.
„Като лидер на сектора, доброто представяне на LVMH би трябвало да подкрепи луксозния сегмент“, пише Рогерио Фуджимори, анализатор в RBC Европа. Резултатите „вдигат и летвата за други компании, които ще представят отчетите си през следващите седмици“.
Продажбите през тримесечието на LVMH са нараснали с 15% до 9,88 млрд. евро. Анализаторите очакваха 9,5 млрд. евро, сочи медианна прогноза на 17 оценки. Ръстът е най-големият от шест години, сочат данни, събрани от Bloomberg.
Представянето е допълнително засилено от сравнението спрямо период на миналата година, когато индустрията се бореше с последиците от терористичните атаки в Париж. Компанията заяви, че подобни нива на растеж не би трябвало да се очакват за цялата година.
Собственикът на чантите Louis Vuitton и италианският производител на платове Loro Piana е подкрепен от подразделението си за модни и кожени стоки, където органичните продажби са се увеличили с 15% през тримесечието спрямо оценка от 9% на 16 анализатори, анкетирани от Bloomberg.
Приходите в ключовото подразделение, което е генерирало над половината от печалбата от 7 млрд. евро през миналата година, остават без промяна спрямо същото тримесечие на 2016 г.
„Има по-добра потребителска среда за луксозния сегмент и LVMH печели дял“, каза Марио Ортели, анализатор в Sanford C. Bernstein. Той се позовава на продуктовата иновация в Louis Vuitton и бързия растеж на бранда Fendi като основни двигатели на разширяването на модните и кожени стоки.